4 czerwca 2013

276.

Bananowy pudding z razowej kaszy manny nadziany masłem orzechowym z owczą ricottą

BANANOWY PUDDING Z KASZY MANNY

          200 ml mleka (u mnie owcze)
          50 g kaszy manny
          mały banan
          szczypta soli
          +spora łyżka masła orzechowego do nadziania

Połowę mleka zagotowuję, w drugiej zaś mieszam kaszę manną z rozgniecionym wcześniej na gładką masę bananem. Gdy mleko w rondelku zacznie się gotować, zdejmuję je z ognia, solę do smaku i ciągle mieszając wlewam kaszę. Kiedy masa będzie bez grudek, stawiam rondelek z powrotem na palnik i na małym ogniu gotuję do zgęstnienia, co jakiś czas mieszając. Kubek, do którego będę przekładać mannę płuczę najpierw przez chwilę w zimnej wodzie. Nie wycieram go wewnątrz, a przekładam kaszę właśnie do takiego zwilżonego. Nakładam najpierw połowę i robię w niej lekkie wgłębienie, w którym umieszczam masło orzechowe. Przykrywam je dokładnie warstwą pozostałej kaszy, której powierzchnię wygładzam zwilżoną łyżką. Wstawiłam do lodówki na całą noc (a co najmniej 2 godziny), zaś rano wyłożyłam na talerz i podałam z ricottą.

47 komentarzy:

  1. wygląda fantastycznie, a takie proste! robię!

    OdpowiedzUsuń
  2. takie to proste, ale jakie pyszne! *.*

    OdpowiedzUsuń
  3. ależ zajebiste. <3 zrobię sobie, szkoda tylko, że nie mam razowej manny, ale i tak pewno będzie dobre :DD

    OdpowiedzUsuń
  4. aach, jutro jem mannę, serio. przez Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ejej. To jest genialne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda genialnie, niby proste a jakże pomysłowe! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaki fajny, taki nadziany! Lubię wszystko, co w środku ma taką smaczną niespodziankę :D
    A gdzie kupiłaś taką razową mannę? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Maryś, Maryś czy Tobie pomysły w tej główce się kiedyś skończą ? ;D
    W ogóle razowa kasza manna, portobello, grunkern- moje kulinarne horyzonty po odwiedzinach Twojego bloga się rozszerzają :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawi mnie tylko to czy pudding z kaszy razowej smakuje inaczej niż ze zwykłej kaszy manny? :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę to zrobić ! Po prostu muszę !
    Wygląda meeega pysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Maria, jesteś genialna! i wcale się nie podlizuję, liczę, że będe mogła kiedyś wpaść na takie śniadanie :D

    OdpowiedzUsuń
  12. razowa kasza manna serio?? nie widziałam nigdy :O

    pudding wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nadziany smakołyk! Super! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepyszne śniadanie, a do tego jakie praktyczne. Wszystko można przygotować dzień wcześniej, a rano w 2 min. śniadanie gotowe. Super. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. o rany, jakie to musi być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  16. zaraz Ci anonimy wytkną, że po maśle będziesz miała wyrzuty sumienia! i po co Ci to, ja się pytam!? :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co jest złego w maśle orzechowym? Serio pytam. :O

      Usuń
    2. ma dużo kalorii i dużo tłuszczu, o! kurcze, Maria, do końca dnia woda :( sory...

      Usuń
    3. Masło to zuo Marysiu. Nutelaa i sałata to co innego :*

      Usuń
    4. nutella zjedzona na liściu sałaty się nie liczy!

      Usuń
  17. ulala same pyszności! ;))

    OdpowiedzUsuń
  18. Toż to musiało być wyborne :D I to masło tak ładnie wygląda :>

    OdpowiedzUsuń
  19. No dobra, ile masz jeszcze przepisów w zanadrzu? Przepisów ze składników dziwnych bądź dziwniejszych, trudnych bądź trudniejszych do ogarnięcia?:D I nie mam tu na myśli banana^^

    OdpowiedzUsuń
  20. No no, prawie jak babeczka Reese's :) Nie ma to jak sobie podogadzać od rana :)

    OdpowiedzUsuń
  21. te masełko w środku jest najlepsze :) :) <3

    OdpowiedzUsuń
  22. wygląda wspaniale i pewnie smakowało jeszcze lepiej :) genialne:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale to musiało cudnie smakować *-*

    OdpowiedzUsuń
  24. tak pysznie nadziane puddingi mogłabym jeść co chwilę! świetnie wygląda , kuszące ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. troche smutn wygląda ten pudding, ale przyznam, że to chyba najgenialniejsza wersja w blogosferze!!:D

    OdpowiedzUsuń
  26. Super pomysł na coś innego i to tak łatwo!

    OdpowiedzUsuń
  27. Przepyszny!! Wiesz, że miałam sobie zrobić podobny na jutro? :D Ale jednak przełożyłam i zrobiłam pudding owsiany hah :D

    OdpowiedzUsuń
  28. O mamciu takie nadzienie i do tego w takim pysznym puddingu <3 Zapisuję przepis :) A raczej cykam zdjęcie komórką, żeby szybciej wypróbować :D Muszę znaleźć taką razową kaszkę, a jak nie to zrobię ze zwykłej :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Oszalałam ! Z takim nadzieniem to musi być przepyszne!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  30. Chcę taką razową mannę! I te mleko owcze do posmakowania :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Zanim dojdę do tego jak nadziewać puddingi to Wy zaczniecie już ich nową generację :D

    OdpowiedzUsuń
  32. Takiej kaszy manny jeszcze nie jadła. Pychota! ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. dobra, jak mówiłam, tak zrobiłam - właśnie wpakowałam swój pierwszy pudding z kaszy manny do lodówy. :D
    masło orzechowe trochę mi wypłynęło (bo kto by se tam żałował dowalić masła ile wlezie), ale zobaczy się rano.
    póki co, fajnie pachnie mi w domu manną z bananem <3 :))

    OdpowiedzUsuń
  34. o mamo! ależ cudo! chyba sobie na kolację zafunduję dziś, bo nie dam rady do jutra czekać!
    a powiedz mi proszę, skąd masz owcze mleko?
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kupuję je w almie, czasem pojawia się tam na dziale ze zdrową żywnością. :)

      Usuń
  35. mniam ! :) teraz już tylko muszę pamiętać kupić masło orzechowe :)

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ