13 listopada 2013

438. comfort food

Zapiekanka z makaronu durum z twarogiem z żółtkiem i rodzynkami z trzcinowym cukrem pudrem

       
Comfort food. Po prostu.

TWAROGOWA ZAPIEKANKA MAKARONOWA
(1 porcja)

     70 g makaronu durum 
     (użyłam orecchiette)
     200 g twarogu półtłustego
     żółtko jajka
     garść rodzynek
     łyżeczka cukru trzcinowego
     szczypta soli

Makaron gotuję w osolonej wodzie. Odcedzam go i umieszczam na dnie kokilki. Twaróg (miałam niemielony) blenduję, by był gładki i pozbawiony grudek. Dodaję do niego żółtko, cukier i szczyptę soli i jeszcze przez chwilę blenduję do połączenia składników. Na koniec dorzucam namoczone rodzynki i łączę je z serową masą, którą wykładam na makaron w kokilce. Wstawiam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piekę przez 45 minut. Przygotowałam zapiekankę wieczorem, zaś rano podgrzałam ją lekko w piekarniku i posypałam cukrem pudrem.

20 komentarzy:

  1. Jaką średnicę ma Twoja kokilka? : )

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem jak można nie lubić twarogu - nadaje się do wszystkiego i ze wszystkim cudownie smakuje! A mój chłopak nie lubi :x tak po prostu, to zbrodnia! :P

    PS.Nominowałam Cię do liebster. Będzie mi miło jak odpowiesz w wolnym czasie :)))
    http://celebrate-your-morning.blogspot.com/2013/11/smieszny-omlet-i-liebster.html

    OdpowiedzUsuń
  3. cudnie wygląda! prawdziwe comfort food, aż się nie chce wychodzić z łóżka po takim śniadaniu (:

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio coraz częściej patrząc na Twoje śniadania po prostu kiwam głową z uznaniem, bo nie wiem co mam napisać, żeby nie zabrzmiało banalnie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zazdraszczaaaaaaam śniadania ! I koniecznie z rodzynkami <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę koniecznie zrobić kiedyś zapiekankę makaronową !
    Wygląda pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. mmm... lepszego nie znam <3 uwielbiam to połączenie, albo zapiekany z jabłkiem, aaah :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam wszystko co twarogowe, ale tak makaronu nie zapiekałam. Do spróbowania, brzmi i wygląda przepysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam wszelkie makaronowe zapiekanki! :) zgadzam się - typowe comfort food i idealne na taką pogodę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. warto rozpieścić podniebienie rano takim smacznym śniadaniem :) zapiekany makaron z twarogiem nie raz już znalazł się u mnie na obiad ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. och, gdzieś mi mignął taki makaron, chyba wypróbuję na któryś obiad... domowo mi się kojarzy

    OdpowiedzUsuń
  12. Zazdroszczę :D i kradnę przepis :) Pyszności

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. ostatnimi czasy comfort food jakieś bardzo modne się zrobiło (;

    OdpowiedzUsuń
  15. Od dziecka kocham makaron na słodko i sama nie wiem dlaczego jeszcze nie jadłam go na śniadanie. Nadrobię - na pewno! :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny pomysł! Nigdy nie zapiekałam makaronu z serem, mimo że tak bardzo lubię to danie po ugotowaniu :)

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ