12 października 2012

41.

Placek owsiany z truskawkami i masłem z nerkowców

Wiecie, co Wam powiem? Zwykłe masło orzechowe jest przereklamowane. Mogę tak stwierdzić z ręką na sercu po zakupieniu tego z nerkowców. Cena co prawda nie zachęca, ale podejrzewam, że dla prawdziwych maniaków masła orzechowego nie stanowi ona żadnej przeszkody. A kiedy już się go spróbuje, zapewniam - żadne inne nie będzie smakować tak dobrze. Aha, i nie bierzcie sobie wszystkiego tak bardzo do siebie. Mam wrażenie, że niektórzy naprawdę trochę za bardzo przejmują się wyglądem publikowanych tu śniadań. A ja nie jestem raczej paranoiczką, która usilnie próbuje zrobić idealne zdjęcie z łzami w oczach. Choć przyznam, złe oświetlenie jednak wywołuje czasem złość. 


PLACEK OWSIANY

          50 g płatków owsianych
          50 ml mleka
          jajko
          szczypta soli
          szczypta sody oczyszczonej
          +dowolne przyprawy i dodatki

Płatki owsiane zalewam mlekiem. Kiedy wchłoną cały płyn (kiedy przygotowuję składniki wieczorem - zalewam zimnym mlekiem, ale jeżeli chcecie placek "na już", to najlepiej trochę je podgrzać przed dodaniem do płatków), dodaję sodę i żółtko jajka. Białko ubijam ze szczyptą soli na sztywną pianę, dodaję do pozostałych składników i dokładnie mieszam. Teraz już tylko na patelnię i et voilà!

18 komentarzy:

  1. Same nerkowce są pyszne, więc jak masło mogłoby być inne? I jeszcze truskawki... M... Istne niebo ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. mam teraz wielką ochotę na owsianego placka, chyba sobie zrobię na dniach:)
    a gdzie kupiłaś to masło?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w sklepie ze zdrową żywnością, choć widziałam też w delikatesach internetowych.

      Usuń
  3. Kusisz mnie niemal każdego poranka swoimi idealnie równymi plackami :D Muszę sobie taki zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kusisz tym masłem <3
    Pyszne śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Akurat Twoje zdjęcia są bardzo ładne więc rozumiem, że się nie przejmujesz :P podasz przepis na placka? Świetnie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  6. masz truskawki, Ty szczęściaro! :D pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie problem w tym, że już nie mam. ;< te były ostatnie.

      Usuń
  7. uwielbiam placki owsiane, muszę zrobić! :) i dorwać masełko z nerkowców też bym chciała :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie wygląda ten placek. Kuszące śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mm, ciekawie i prosto :) Kusi mnie to masło, jak w smaku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest stosunkowo słodkie biorąc pod uwagę fakt, że ma w składzie 100% orzechów. hm, właściwie smakuje po prostu jak nerkowce. :D

      Usuń
  10. mmm ,masło z nerkowców ,truskawki - bosko !
    mogłabyś powiedzieć z jakiej firmy to masełko ;)

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ