15 stycznia 2013

136.

Pancakes z awokado na jogurcie greckim* z orzechami piniowymi

Wczorajszy wieczór był pierwszym od niepamiętnych czasów spędzonym na oglądaniu filmów. I w końcu przypomniałam sobie, jak bardzo takie wieczory lubię. Zaliczyłam wreszcie "Nietykalnych" i "Hydrozagadkę"; w planach miałam jeszcze "Django", ale zasnęłam, zanim film pobrał się do końca. Swojego czasu Tarantino był jednym z moich ulubionych reżyserów (no ale czego spodziewać się po 12-latce?), dlatego nie zdołałam wytrzymać do daty polskiej premiery, żeby wybrać się na film do kina. Podjęłam wyzwanie, by do końca ferii obejrzeć wszystkie filmy z filmwebowego top 100, których do tej pory jakimś cudem nie widziałam. Nie pałam co prawda miłością do anime, ale jak wszystkie, to wszystkie.
A dzisiaj jadę w końcu do lekarza. Odebrał wyniki badań i jestem ciekawa, czego się z nich dowiedział. Obawiam się trochę, co mogę usłyszeć, ale lepiej chyba jednak przygotować się na te najgorsze słowa, niż żyć wciąż w nieświadomości.

PANCAKES Z AWOKADO

          60 g mąki pełnoziarnistej
          40 g jogurtu greckiego
          pół dojrzałego awokado
          jajko
          łyżeczka syropu z agawy
          pół łyżeczki sody oczyszczonej
          szczypta soli (chyba nawet o niej zapomniałam (;)

Dojrzałe awokado rozgniatam w miseczce widelcem, dodaję pozostałe składniki i dokładnie mieszam. Ciasto powinno być dość gęste - wtedy wyjdą nam takie urocze, sycące grubaski. Smażę z obu stron na dobrze rozgrzanej patelni. Ja zjadłam je z orzeszkami piniowymi i pozostałym jogurtem greckim, ale świetnie pasowałby tutaj również miód lub syrop z agawy albo dodatek cynamonu.

*te wychodzą zdecydowanie najlepsze!

43 komentarze:

  1. Mogłabym prosić o przepis? ;>
    Hej! wyniki badań będą pozytywne, nie ma się o co martwić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. awokado w plackach, to bardzo pyszny pomysł
    powodzenia z wynikami.. oby wcale nie było tak źle jak piszesz

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja Ci zazdroszczę tych pięknych zdjęć! Każde wygląda super profesjonalnie... :) Pancakes obłędne jak zawsze <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojej, dziękuję! akurat z dzisiejszych jestem kompletnie niezadowolona, bo zapomniałam naładować aparat i odmówił posłuszeństwa po paru pierwszych ujęciach, więc cieszę się, że komuś się w ogóle podobają. (;

      Usuń
  4. Kusicie mnie wszyscy tym awokado, no! ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny stosik. Ja też mam postanowienie co do filmwebowego top 100, aby obejrzeć wszystkie tylko, że do końca roku ; p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o, a ile ci jeszcze (mniej więcej (;) zostało?

      Usuń
  6. podobali Ci się nietykalni? mnie kompletnie urzekł ten film! :)
    dobrych wyników, kochana życzę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie do końca jestem fanką takiego sentymentalnego kina, ale akurat "nietykalnych" oglądało mi się świetnie, więc to chyba po prostu musi być dobry film. (;

      Usuń
  7. Na pewno wyniki będą dobre. :) Pancakes wyglądają pysznie. :>

    OdpowiedzUsuń
  8. wyglądają super! nigdy nie jadłam orzeszków pinii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są pyszne - mają mocno wyczuwalny, żywiczny posmak. zdecydowanie częściej jadam je jednak w wytrawnej wersji, zazwyczaj jako dodatek do wszelkich makaronów.

      Usuń
    2. chociaż swoją drogą - w owsiance smakują równie genialnie!

      Usuń
  9. Trzymam kciuki za wyniki bardzo mocno :*
    Pancakes wyglądają idealnie, muszę spróbować z awokado :)

    OdpowiedzUsuń
  10. jakie piękne Ci wyszły +_+

    OdpowiedzUsuń
  11. jeszcze nigdy nie jadłam z awokado. koniecznie musze spróbowac :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakie grubaśne *.* A jeszcze nigdy nie jadłam pancakesów na słono!
    Ja też idę jutro. Znaczy, na pobranie krwi i um, moczu, ale też się boje co wyjdzie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale one nie były na słono - do ciasta dodałam syropu z agawy. (;

      Usuń
  13. smaczne pulchne placuszki ;d z awokado nigdy nie jadłam.. ale wiem ze na pewno pycha ;d

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale grubaśne :) Muszą być przepyszne, kradnę jednego :>

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo lubię nietykalnych, a na django mimo wszystko poczekam - pójdę do kina po ostatnim egzaminie, w ramach pocieszenia:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale chyba mam na myśli innych 'nietykalnych':D

      Usuń
    2. teraz widziałam już i jednych, i drugich. :D

      Usuń
  16. ciekawe ;D i piękne!
    Gdzieś Ty znalazła orzechy piniowe? jakoś nie mogę ich nigdy nigdzie kupić :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dawno już miałam je w kuchni - nawet nie pamiętam, gdzie były kupione. ale widuję je w piotrze i pawle, almie i carrefourze. w każdym większym supermarkecie powinny być. (;

      Usuń
  17. mm.. już czuję ich smak..:)
    Ej, mogę wiedzieć jak je pieczesz? No za cholerę nigdy mi nie wyjdą-ani tak pulchne, ani równe :9

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trudno mi powiedzieć, w czym tkwi sekret tej ich pulchności, ale zauważyłam, że właśnie te z dodatkiem jogurtu greckiego wychodzą takie grubiutkie. a jeżeli chodzi o kształt, to po prostu równomiernie rozprowadzam je na patelni łyżką.

      Usuń
  18. Placuszki jak zwykle idealne :)
    Ciągle zapominam kupić awokado, a mam już mnóstwo zapisanych przepisów z nim w roli głównej..

    OdpowiedzUsuń
  19. daj znać jak wyniki!
    ps. kochane placuszki<3

    OdpowiedzUsuń
  20. takich jeszcze nie jadłam :]

    OdpowiedzUsuń
  21. a jakie anime jest w pierwszej setce filmwebu? (Boże, śmiać się czy płakać że nie chce mi się sprawdzać?) Bo jeśli Miyazaki - a mam przeczucie że tak bo jego filmy mają tam w większości wysokie oceny - to masz moje słowo że nie są w top100 bez powodu! Uwielbiam je, praktycznie wszystkie naprawdę mi się podobały, a w życiu nie powiedziałabym, że polubię anime (nadal zresztą nie. One są wyjątkowe)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS. ja mam prawie 19 lat i nadal - bo też od wieku mniej więcej dwunastu - żywię ogromną sympatię do Tarantino choć chyba minimalnie z prymrużeniem oka. a jeszcze większą do jego twarzy haha

      Usuń
    2. OMÓJBOŻE TARANTINO WRAZ Z CAŁĄ SWOJĄ FIZJOLOGIĄ TO MÓJ FETYSZ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111111111111111111111111111 :D jest tak zabawny, że wywołuje we mnie wręcz matczyne uczucia. :D a co do anime, to dokładnie tak - chyba tylko jego filmy są w w tym rankingu. po cichu liczę, że mają w sobie coś z pokemonów, które w dzieciństwie uwielbiałam!

      Usuń
  22. Jakoś od dziś mam uraz do awokado więc sie chyba nie skuszę, wyjątkowo;-)

    OdpowiedzUsuń
  23. ja do swoich pancakesów dodałam banana, bo myślałam, że z samego awokado, będą za bardzo mdłe, mimo to, Twoje prezentują się bardzo apetycznie i wcale na mdle nie wyglądają! :)

    Z jakiej strony/programu pobierasz filmy? :) Mam kilka do obejrzenia w zanadrzu, ale zupełnie nie wiem, skąd je pobrać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też się tego obawiałam, ale były wręcz idealne! a dzięki orzeszkom piniowym całość była jeszcze smaczniejsza i naprawdę nabrała charakteru. a co do filmów, to nie wiem, czy mogę tak publicznie o tym pisać. :D nie pobieram z żadnej strony, używam do tego aresa.

      Usuń
  24. Kupiłam dzisiaj awokado i zupełnie nie wiedziałam, co z nim zrobić... No i proszę, spadłaś mi z nieba! Na pewno skuszę się na ten przepis, tylko może trochę go zmodyfikuję ;)

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Excellent post. Keep posting such kind of information on your site.
    Im really impressed by your site.
    Hello there, You've performed a fantastic job. I'll
    certainly digg it and individually suggest to
    my friends. I'm sure they will be benefited from this website.
    My page : kolagen

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ