10 marca 2013

190.

Czekoladowe pancakes z awokado i gorzką czekoladą

PANCAKES Z AWOKADO I GORZKĄ CZEKOLADĄ

          60 g mąki pszennej pełnoziarnistej
          60 g jogurtu greckiego
          jajko
          pół dojrzałego awokado
          15 g gorzkiej czekolady
          łyżka gorzkiego kakao
          łyżeczka syropu z agawy
          pół łyżeczki sody oczyszczonej
          szczypta soli

Mąkę, jogurt, jajko, kakao, syrop z agawy, sodę oczyszczoną i sól łączę ze sobą do osiągnięcia jednolitej konsystencji ciasta. Czekoladę siekam, część dodaję do masy, a część zostawiam do dekoracji. Obrane awokado dzielę palcami na mniejsze kawałki i również dodaję do ciasta, wszystko dokładnie ze sobą mieszając. Smażę na patelni teflonowej z obu stron na średnim ogniu.

36 komentarzy:

  1. Świetny stosik :) Przypuszczam, że smakowały jak brownie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. względnie tak, chociaż tym razem dodałam znacznie mniej kakao na porcję - zwykle dodaję dwie łyżki, dzisiaj "tylko" jedną, kopiatą. :D ale czekolada w środku też zrobiła swoje.

      Usuń
  2. uwielbiam pancakes z awokado, muszę spróbować czekoladowych :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnaiam, chętnie bym posmakowała takich placuszków :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czekolada jest zawsze pyszna! <3

    OdpowiedzUsuń
  5. z awokado jeszcze nie jadlam;/

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie śniadania to ja lubię.

    OdpowiedzUsuń
  7. pewnie były przecudownie cudowne! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. mocno czekoladowy poranek, pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. och, już sobie wyobrażam jak to smakuje! *.*

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudny, czekoladowy stosik placuchów :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowny czekoladowy stos! Pancakes'owa Wieża Babel^^

    OdpowiedzUsuń
  12. wow ,wysoka góra pysznych placuszków <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowna, czekoladowa wieża :D

    OdpowiedzUsuń
  14. wyglądają na takie mega mega czekoladowe - coś dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam te z awokado :3

    OdpowiedzUsuń
  16. Po moim nieudanym omlecie kakaowym ciagle mam obawy co do kakaowych plackow, gofrow itp. ale Twoje placki zachęciły mnie zeby znów spróbować. Po prostu bajeczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja wręcz uwielbiam wszystko, co z dodatkiem kakao. a w połączeniu z gorzką czekoladą to już w ogóle podwójnie kakaowe niebo!

      Usuń
  17. Proszę o taką górkę placków!

    OdpowiedzUsuń
  18. Po owsiance z dodatkiem kakao nie odważyłam się go dodać więcej razy do żadnego posiłku oprócz łyżeczki do owsianki jeden jedyny raz. Zraziłam się, ale chyba muszę przełamać "strach" przed jego gorzkim smakiem gdy dosypie się go za dużo i spróbować takie placuszki!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. po pierwsze - dla mnie łyżeczka do owsianki to za mało, muszą być co najmniej trzy. (; rzeczywiście rozcieńczone mlekiem kakao niekoniecznie musi smakować dobrze, dlatego gdy dodaję je do owsianki, zwykle gotuję ją na wodzie i dodaję banana albo dosładzam. u mnie właśnie im więcej kakao, tym lepiej - ważne tylko, żeby dobrze zrównoważyć smaki. (;

      Usuń
  19. gruby, wielki stosik. to coś dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie wytrzymałabym, gdybyś dodała przekrój placków, bo musiały być obłędne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przykro mi, ale plackowa wieżyczka była zbyt wysoka, by móc je w ogóle kroić w pionie; byłam zdana na jedzenie ich łapkami. :D

      Usuń
  21. kurcze, nie wiem jak to robisz, ale jesz na śniadanie to, na co mam ochotę. dużo kakao to podstawa! mogę takie jeść do końca życia.

    OdpowiedzUsuń
  22. Są idealne... aż ślinka cieknie :(

    OdpowiedzUsuń
  23. Hello, i read your blog from time to time and i own a similar
    one and i was just wondering if you get a lot of spam comments?
    If so how do you reduce it, any plugin or anything you can suggest?
    I get so much lately it's driving me mad so any help is very much appreciated.

    Look at my page paleo und reis
    My site > steinzeiternährung

    OdpowiedzUsuń
  24. Można prosić przepis na placki? :)

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ