24 stycznia 2014

510.

Grillowana serowa polenta z bazyliowym pesto (z oliwą z oliwek, pecorino romano i orzeszkami piniowymi)

GRILLOWANA POLENTA

          60 g kaszy kukurydzianej
          240 ml wody
          dwie łyżki startego pecorino romano
          łyżka masła
          szczypta soli
          +oliwa z oliwek

Kaszę kukurydzianą wsypałam do lekko osolonej wody i zagotowałam. Kiedy stała się gęsta, dodałam masło i ser i wymieszałam je dokładnie. Następnie przełożyłam całość do plastikowego pojemnika wysmarowanego oliwą z oliwek i przez folię spożywczą dobrze docisnęłam, by polenta miała ładny kształt. Wstawiłam ją do lodówki, by stężała (wystarczą jej dwie godziny). Po upływie tego czasu wyciągnęłam polentę z pojemnika i przecięłam na pół. Na patelni grillowej bardzo dobrze rozgrzałam oliwę. Ułożyłam na niej polentę i grillowałam przez ok. 5 minut z każdej strony.

          365 dni temu
Proszę, bądźcie.

18 komentarzy:

  1. Jak zrobic taką serową polente ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedziałam xD

      Usuń
    2. wykonanie serowej polenty jest BARDZO trudne.

      Usuń
  2. jak zrobić taką polente? z czego? nigdy nie jadłam...

    OdpowiedzUsuń
  3. serowa polenta? jak to tak? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Póki co to mój ulubieniec wytrawnego tygodnia:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój też ! Posiłek mistrzów :D

      Usuń
    2. mój też (: właśnie pochłonęłam jaśminowy ryż z soczewicą i pomidorami. na to przepis też poproszę!

      Usuń
  5. zawsze chciałam spróbować zrobić swoje domowe pesto i jeszcze do tego nie doszłam! teraz już wiem jak m.in. mogę je wykorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam pesto, ale tylko pomidorowe :D
    Mi polenta nie wyszła ;(

    OdpowiedzUsuń
  7. Pychota! U mnie też wytrawnie Ale nie tak ładnie :(
    www.foodandphoneaddicted.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialny, muszę w końcu zrobić pesto :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam ser i pesto, ale nie wpadłabym żeby to tak połączyć! Świetne!

    Proszę, wpadnij i pomóż mi rozkręcić bloga :)
    http://morningshappiness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. rewelacja! wygląda jak grilowany ser :D

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ