3 lutego 2013

155. najlepszy, jaki kiedykolwiek jadłeś!

Omlet biszkoptowy z mascarpone i imbirowym sosem z mango

Bo każdy, kto go spróbuje, na pewno tak stwierdzi.


OMLET BISZKOPTOWY Z PIEKARNIKA

          2 jajka
          2 łyżki mąki pełnoziarnistej
          łyżka mleka (u mnie wody, bo nie opłacało
          mi się otwierać butelki mleka na jeden omlet (;)

          pół łyżki masła
          szczypta soli

          mascarpone
          pół mango
          łyżka soku z cytryny
          pół łyżeczki mielonego imbiru

Piekarnik nagrzewam do 180 stopni. Żółtka oddzielam od białek, które ubijam ze szczyptą soli na sztywną pianę. Ubite białka dodaję do żółtek wymieszanych z mąką i wodą, a następnie delikatnie łączę. Na żeliwnej patelni (albo z odkręcaną rączką) roztapiam masło, które równomiernie rozprowadzam na całej jej powierzchni, również na ściankach. Przekładam masę na patelnię i smażę na piecu na małym ogniu, dopóki omlet lekko się nie zetnie. Po tym czasie wkładam go do rozgrzanego piekarnika i dopiekam przez kolejne 10 minut. Aby nie opadł, przekładam go na lekko ogrzany w piekarniku talerz. Ja podałam go z mascarpone i sosem zrobionym z rozgniecionego widelcem mango, łyżki soku cytryny i mielonego imbiru.

43 komentarze:

  1. No to wpadam do ciebie na takiego omleta, ok? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzisiaj to już chyba za późno, ale następnym razem - czemu nie? :D

      Usuń
  2. No to ja go robię w najbliższym czasie, nie ma innej opcji :D Widzę, jaki jest puszysty i to mówi samo za siebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wyszedł zdecydowanie najbardziej puszysty ze wszystkich biszkoptowych, jakie do tej pory robiłam! poza tym na zdjęciu i tak zdążył już trochę oklapnąć, bo zaraz po wyjęciu z piekarnika prezentował się jeszcze bardziej majestatycznie. (;

      Usuń
  3. Omlet z piekarnika? Brzmi świetnie.. i wygląda przepysznie z tym musem z mango<3

    OdpowiedzUsuń
  4. nie przepadam za mango:> ale skoro tak zachęcasz:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja mówię ' fuuuj ' imbirowi;p

      Usuń
    2. można go w sumie podać z dowolnymi dodatkami, najważniejsza jest jego puszystość. (;

      Usuń
  5. Chcę takiego omleta, pycha *.*

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale grubaśny! najlepszy taki ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie mam takiej patelni niestety, ale wygląda świetnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. nie zaprzeczam, to najpyszniej wyglądający omlet jaki widziałam :) i bardzo intryguje mnie ten sos z mango, muszę koniecznie spróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. też nie mam takiej patelni :)
    także tylko popatrzę z zazdrością ;3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja kupiłam ostatnio taką o średnicy 16 cm, ceramiczną, z małą, odkręcaną rączką w rossmannie. kosztowała bodajże 40 zł. :)

      Usuń
  10. Będę musiała się skusić!

    OdpowiedzUsuń
  11. Mango porywam, omlet porywam! :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Twój omlet wyglada niesamowicie! niestety nie mam takiej patelni...

    OdpowiedzUsuń
  13. Odpowiedzi
    1. patrząc na tendencję, ostatnio stały się chyba moimi ulubionymi śniadaniami. (;

      Usuń
  14. wygląda pysznie, muszę koniecznie wypróbować ♥

    OdpowiedzUsuń
  15. jak dobrze, że mam mascarpone! :) ... obłędny omlet!

    OdpowiedzUsuń
  16. Oj, biszkoptowy najlepszy!

    OdpowiedzUsuń
  17. ale najprawdopodobniej takie spotkanie odbyłoby się dopiero pod koniec lutego, w weekend :) może wtedy byś już mogła być? :)

    OdpowiedzUsuń
  18. skoro taki smaczny to koniecznie muszę zrobić !
    super zdjęcia ;d

    OdpowiedzUsuń
  19. jaki piękny Puchatek! :3

    OdpowiedzUsuń
  20. ten sos i marcepan brzmią obłędnie:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Coś mi mówi, że zrobię go w następny wolny poranek. :>

    OdpowiedzUsuń
  22. jeśli mówisz, że najlepsze to wierzę! Twoje wyczucie smaku jak najbardziej mi odpowiada :)

    OdpowiedzUsuń
  23. O tym, żeby zapiec omlet w piekarniku nie pomyślałam nigdy :) Najbardziej jednak intryguje mnie sos:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Pyszny omlet, szkoda tylko, że z mango jakoś się nie lubię za bardzo :P

    OdpowiedzUsuń
  25. To już po prostu biszkopt :D.

    OdpowiedzUsuń
  26. ten sos z mango jest genialny :D:D

    OdpowiedzUsuń
  27. Pieczony omlet biszkoptowy? Koniecznie zapiszę przepis! :))

    OdpowiedzUsuń
  28. ten sos imbirowy z mango to jakiś obłęd! jestem zachwycona:)

    OdpowiedzUsuń
  29. mniam
    zapisuje i robię....

    OdpowiedzUsuń
  30. Z pewnością jest pyszny. Mango, mascarpone ? Nie może być inaczej! :)

    OdpowiedzUsuń
  31. dzięki, akurat kupiłam mango! :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Wygląda, jak ciasto : ) . i mascarpone to niesamowity dodatek

    OdpowiedzUsuń
  33. Ale pulchny grubasek *.* Muszę zrobić taki z piekarnika :)

    OdpowiedzUsuń
  34. imbir+mango - już widzę, że musi być najlepszy :)

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ