28 lutego 2013

180.

Cytrynowe ricotta hotcakes z płatkami migdałowymi

CYTRYNOWE RICOTTA HOTCAKES

Uprzedzam od razu, że przepis był improwizowany, bo nie chciało mi się sprawdzać, jakich zwykle używałam proporcji przy przygotowywaniu placków z ricotty. Zwykle na jedną porcję używałam 100 g serka i 50 g mąki i chyba jednak taka wersja odpowiadała mi bardziej.

         120 g ricotty
         40 g mąki pszennej pełnoziarnistej
         jajko
         sok i skórka otarta z całej cytryny
         łyżeczka cukru trzcinowego
         pół łyżeczki sody oczyszczonej
         szczypta soli

Wszystkie składniki łączę ze sobą i dokładnie mieszam, aby powstało gładkie ciasto o gęstej konsystencji. Smażę placki z obu stron na średnim ogniu, nakładając ciasto łyżką i równomiernie je rozprowadzając. Podałam z prażonymi płatkami migdałowymi.

30 komentarzy:

  1. Podałabyś przepis? Wyglądają super i chętnie bym wypróbowała! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie jadłam nigdy ricotta hotcakes, wyglądają zachęcająco :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spróbuj koniecznie, w ogóle dla mnie to zupełnie osobna kategoria wśród wszelkich placków. :)

      Usuń
  3. Zawsze jak kupuję ricottę to myślę o tych pankejkach, ale ricotta się kończy a placków jak nie było tak nadal nie ma :/
    Pyszny stosik:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ricotcie rzeczywiście trudno jest się oprzeć nawet jedzonej samodzielnie, ale te placki są zdecydowanie warte spróbowania, jeśli ich jeszcze nie jadłaś!

      Usuń
  4. muszę je w końcu zrobić, bo wyglądają rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. cytrynowe? Nie próbowałam w ten sposób, ale prezentują się cudnie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Cytrynowe... Są śliczne!

    agatq'u zmuś się do pancakes'ów, inaczej nie nauczysz się ich robić takich okrągłych, zmuś się, zmuś się, zmuś się... - moja mantra^ :)

    OdpowiedzUsuń
  7. dawno już nie jadłam tych z ricotty! muszę kiedyś zrobic taką wersję cytrynową:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam! Akurat mam w domu ricottę i cytrynę, chyba już wiem, co jutro na śniadanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jedne z moich ulubionych placków :)

    OdpowiedzUsuń
  10. UWIELBIAM TWOJE WSZYSTKO :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale ślicznie wyglądają. Musza być mega dobre.. nigdy takich nie jadłam..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są, są! koniecznie spróbuj w takim razie. :)

      Usuń
  12. Zabieram Ci dzis cale sniadanie ;) i prosze o jeszcze jedna porcje ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. wow ,ale pyszne placuszki ;) cytrynowe *-* super !

    OdpowiedzUsuń
  14. May I simply just say what a relief to discover somebody that
    actually understands what they're talking about over the internet. You actually realize how to bring an issue to light and make it important. More and more people must read this and understand this side of your story. I can't believe you're not more popular since you definitely possess the gift.

    Have a look at my blog paleo diät kg pro woche

    OdpowiedzUsuń
  15. u mnie to nawet przeciwnicy różnorakich pancakes pokochali ricotta hotcakes ;) z przyjemnością zrobię te z twojego przepisu ^^

    OdpowiedzUsuń
  16. aaa, wczoraj jadłam prawie takie same, tylko z pomarańczą. piątka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o, z pomarańczą? w takiej wersji jeszcze nie próbowałam tych placków, ale jestem pewna, że musiały smakować wspaniale!

      Usuń
  17. pysznie wygląda:) lubię takie dania:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie robiłam ricottowych, ale wyglądają baaardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Heya i'm for the first time here. I found this board and I find It truly useful & it helped me out much. I hope to give something back and aid others like you helped me.

    my weblog - tipps blog wordpress
    My web page - wordpress blog templates

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ