1 marca 2013

181.

Płatki owsiane z kakao, bananem, wanilią, gorzką czekoladą, tahiną i sezamem

Wiecie, że dzisiaj rozpoczyna się już szósty miesiąc, odkąd zaczęłam dzielić się z Wami swoimi śniadaniami? Z tej okazji mam dla Was mały prezent. Dość skromny, ale za na okrągłe 200 postów, które zbliżają się wielkimi krokami, postaram się przygotować coś lepszego. Tymczasem dostałam od koleżanki trochę swoich zdjęć z Izraela. Koniec końców wybrałam tylko dwa, bo reszta średnio nadaje się do publikacji. Cóż, tych nie trzeba chyba specjalnie komentować... :D
A co do śniadania - chyba nie trudno zauważyć, że ostatnio stałam się fanką wszelkich kakaowych owsianek. Smakują jak ogromna porcja brownie i szczerze je pokochałam, zwłaszcza słodzone bananem. A dzisiejsza, cóż... Najlepsza, jaką do tej pory jadłam!



OWSIANKA CZEKOLADOWO-SEZAMOWA

          60 g płatków owsianych
          dwie łyżki gorzkiego kakao
          łyżeczka mielonej wanilii
          szczypta soli
          banan

          10 g gorzkiej czekolady
          dwie łyżki tahini
          łyżeczka sezamu

Płatki owsiane zalewam wrzątkiem i odstawiam na kilka minut do napęcznienia. Po tym czasie dodaję kakao, dosalam do smaku, dolewam jeszcze trochę wody (mniej więcej tyle, by było jej ok. centymetr powyżej linii płatków) i gotuję płatki na małym ogniu, dopóki nie zgęstnieją. Wtedy dodaję podzielonego dłońmi na mniejsze części banana i mieloną wanilię i gotuję jeszcze chwilę, dopóki banan nie zmięknie. Przekładam owsiankę do miseczki i podaję polaną tahiną i posypaną sezamem i posiekaną kostką gorzkiej czekolady.



37 komentarzy:

  1. Owsianka zdecydowanie na tak ;)
    A zdjęcie 1 rewelacja :D

    OdpowiedzUsuń
  2. owsianka musiała być pyszna, na pewno stawia na nogi z rana :) co do tahini jestem bardzo ciekawa tego smaku, ale jeszcze w żadnym sklepie nie widziałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja osobiście tahini uwielbiam na równi z masłem orzechowym. :) sama pasta sezamowa jest od niego zdecydowanie mniej słodka i ma ten intrygujący sezamowy smak. ja kupiłam ją w piotrze i pawle, jest bodajże na zdrowej żywności.

      Usuń
  3. Uwielbiam maseczki błotne, zawsze czekam aż zrobi się z nich skorupa :P Ale nigdy nie nałożyłam na twarz. Jesteś tą, która ma najwięcej "maseczki" na sobie? ;) Świetnie to wygląda ;)

    A śniadanie jak zwykle u Ciebie, takie, które sama z chęcią bym zjadła :) Czy gorzka czekolada i kakao smakują razem bardziej wyraziście? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, ja to ta najbardziej gorliwa. :D a co do śniadania, to w sumie nigdy się nad tym nie zastanawiałam. po prostu lubię takie podwójnie czekoladowe owsianki, kiedy oprócz czekoladowego smaku osiąganego przez dodanie kakao coś jeszcze przyjemnie chrupie. (;

      Usuń
    2. To faktycznie musi być ciekawe, kiedyś się skuszę na taki trik :)

      Usuń
  4. mozesz podqc proporcje i krotki opis prosze? ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kakaowych owsianek zdecydowanie nie da się nie pokochać ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. zdjęcie nr 1 jest prześwietne :D

    a co do owsianki - ja wolę nie zaczynać 'kakowego ciągu' bo moge z niego nie wyjść ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie dałabym się tak "ociapać":p

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę kupić gdzieś tahinę. !
    Pierwsze zdjęcie rządzi.! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Porywam Ci te płatki dzisiaj! :)
    A zdjęcie świetne, morze martwe? :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak - pierwsza atrakcja, która czekała nas w izraelu. :)

      Usuń
  10. Świetne to błotne zdjęcie :)
    I bardzo smakowicie roztapia się czekolada w Twojej miseczce.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie owsianki mogłabym jeść i jeść. Nigdy sie nie znudzą :)

    OdpowiedzUsuń
  12. 2 zdjęcia - mistrzostwo! ^^

    OdpowiedzUsuń
  13. ja też jestem fanką tych boskich owsianek <3
    jak smakuje ci ta tahina ? chce ja kupić...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uwielbiam ją, mogę jeść nawet samodzielnie łyżką. (; jeśli lubisz masło orzechowe i sezam, to i tahina z pewnością ci posmakuje!

      Usuń
  14. Obłędna owsianka ♥.♥
    Błotko! :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam kakaowe i z gorzką czekoladą <3 Idealna :)
    Świetnie wyglądacie w tym błotku :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Mogłabyś mi poradzić, do czego najlepiej wykorzystać karob oraz z jakimi dodatkami? :) Czy sprawdziłby się w tej owsiance zamiast kakao?
    Dzisiaj kupiłam po raz pierwszy, nigdy nie miałam do czynienia z tym produktem i nie wiem, czy na pierwszy ogień zrobić owsiankę, placki, czy jeszcze coś innego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, na pewno, chociaż według mnie połączenie kakao i sezam jest i tak nie do przebicia. (; ale karob ma bardzo podobny do kakao smak, więc spokojnie można je używać alternatywnie. jeżeli chodzi o wszelkie wypieki i placki, to podobnie jak w przypadku dodawania kakao - bardzo łatwo o zakalec, co jednak w niczym nie umniejsza walorów smakowych potrawy. moim zdaniem lekko karmelowy posmak karobu idealnie komponuje się z malinami, także to połączenie szczerze polecam. :)

      Usuń
  17. rewelacyjny pomysł na owsiankę a zdjęcia jak zwykle przepiękne :)

    OdpowiedzUsuń
  18. nie pisałem do tej pory, ale jestem zakochany w całej Twojej fotorelacji z Izraela!!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o, czyli fejsbukowe lajki to nie tylko przejaw najzwyklejszej litości. :DD

      Usuń
  19. normalnie boskie to pierwsze zdjęcie <3

    OdpowiedzUsuń
  20. omamo, ale rozpusta. a słodzenie bananem to naajlepszy sposób!

    OdpowiedzUsuń
  21. Podaj mi taką jutro na śniadanie, proszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z chęcią, jeśli tylko pojawisz się u mnie w porannych godzinach. (;

      Usuń
  22. też lubię kakaowe ;)
    chętnie wymalowałabym się błotkiem ^^

    OdpowiedzUsuń
  23. jakos na tym zdjeciu nie widac twojej super szczuplej sylwetki o ktorej tyle sie nagadalas

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ