31 marca 2013

211.

Gofry z ricotty z truskawkami, tahini i sezamem

Właściwie to po wczorajszym dniu nie miałam w ogóle ochoty na robienie zdjęć dzisiejszego śniadania. W ogóle nie miałam ochoty na jakiekolwiek śniadanie. Ale narzekać będę już po świętach.

GOFRY Z RICOTTY*

          90 g ricotty
          60 g mąki pszennej pełnoziarnistej
          jajko
          pół łyżeczki sody oczyszczonej
          szczypta soli
          +mleko do odpowiedniej konsystencji

Ricottę umieszczam w misce, wbijam jajko i rozcieram je ze sobą dokładnie. Dodaję mąkę, sodę i sól i mieszam wszystkie składniki. Dolewam mleka do uzyskania odpowiedniej konsystencji ciasta (ok. 3 dużych łyżek?), ponownie mieszając. Piekę gofry w dobrze nagrzanej gofrownicy do zarumienienia.

*przepis dodany 20.08.2013, więc może zawierać niewielkie zmiany

19 komentarzy:

  1. Mam nadzieję, że mimo wszystko w ciągu dnia poprawi Ci się humor, a i lista powodów do narzekać może nieco się zredukuje.

    Uwielbiam te gofry, są tak idealnie kremowe... Będę musiała też je w końcu zrobić na śniadanie, a nie kolacjo-deser. :) Kusicielko!

    OdpowiedzUsuń
  2. gofry na śniadanko - pyszny pomysł , szczególnie tak smacznie podane i zrobioen tak idealnie jak twoje ;) pychotka !
    uśmiechu i radości ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie miałam jeszcze okazji próbowac gofrów z ricotty, muszę wreszcie je zrobic ;) a Tobie życzę więcej optymizmu i uśmiechu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. muszę wypróbować gofrów z ricotty, chociaż ten ser jem naprawdę rzadko.
    mam nadzieję, że później polepszy Ci się humor.
    spokojnych i radosnych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  5. O, u mnie też dzisiaj były gofry z ricotty :) Tylko kakaowe z mleczkiem kokosowym, granatem i wiórkami :) Idealne wielkanocne śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Po takim śniadaniu humor musiał Ci się poprawić, nie uwierzę, że nie :)

    Uwielbiam gofry, ale okazją do zjedzenia takiego są tylko i wyłącznie wakacje nad morzem :<

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale pyszne! Szkoda że jestem teraz za leniwa na robienie gofrow:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham takie gofry, przypominają mi o lecia gdy za oknem masa śniegu ;<

    OdpowiedzUsuń
  9. z truskawkami.. ;))

    OdpowiedzUsuń
  10. Może po świętach ochota na narzekanie sama minie...

    OdpowiedzUsuń
  11. mało świąteczne śniadanko, ale równie pyszne ;d

    OdpowiedzUsuń
  12. cokolwiek się nie działo, mam nadzieję, że teraz jest choc trochę lepiej:*
    a takie gofry spokojnie mogłyby rywalizowac z tradycyjnym świątecznym śniadaniem:D

    OdpowiedzUsuń
  13. Gofry na śniadanie - rewelacyjny pomysł na słodkie rozpoczęcie dnia :)
    Wesołych i pogodnych świąt oraz bardzo mokrego Dyngusa! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale pyszne :) Zjadłabym choć jestem pełna :))

    OdpowiedzUsuń
  15. Gofry sa zawsze dobre ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Gofry z ricotty. Numer jeden na mojej liście gofrów do zrobienia :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Zjadłabym sobie takie gofry.. choć jednak w innej atmosferze.

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ