12 sierpnia 2013

345.

Orkiszowe placki z awokado, pistacjami i kardamonem z malinami

Ostatnio mam straszną "chcicę" na pistacje, choć do tej pory trudno było mi znaleźć na nie jakikolwiek twórczy sposób. Też tak macie z niektórymi składnikami, że szczerze uwielbiacie ich smak solo, ale trudno Wam je z czymkolwiek skomponować? Teraz wyobraźcie sobie więc idealną kremowość awokado i tłustych pistacji w tych plackach, ich delikatne smaki idealnie się ze sobą komponujące - także strukturą, dodatkowo podkreślone kardamonem, do tego przełamane wyrazistymi malinami. Jedno z lepszych połączeń smakowych, jakiego miałam ostatnio okazję próbować!

 
PLACKI Z AWOKADO I PISTACJAMI

          60 g mąki orkiszowej
          pełnoziarnistej
          60 g jogurtu greckiego
          jajko
          1/3 dużego
 awokado
          garść pistacji (ok. 15 g)
          pół łyżeczki mielonego 
          kardamonu
          pół łyżeczki sody 
          oczyszczonej
          szczypta soli

Do miski wsypuję mąkę, sodę i sól, wbijam jajko i mieszam ze sobą wszystkie składniki. Następnie stopniowo dodaję jogurt, by ciasto wciąż było gęste i pozbawione grudek. Awokado obieram i dzielę palcami na mniejsze kawałki, umieszczając je w misce. Pistacje pozbawiam łupinek i grubo siekam, razem z kardamonem również dodaję je do ciasta, które ponownie dokładnie mieszam. Smażę placki z obu stron na średnim ogniu na patelni teflonowej.

29 komentarzy:

  1. Czy awokado musze dać koniecznie ? Bo nie przepadam , a placki mi sie podobają :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To możesz zrobić inne, w końcu te placki polegają na połączeniu awokado z pistacjami. Więc jak chcesz go nie dodać? Jest dużo innych przepisów.

      Usuń
    2. nie musisz, tylko wtedy to będą zupełnie inne placki. :D

      Usuń
  2. Ja mam tak generalnie z owocami. Najlepiej smakują mi solo, na 'surowo'. Oczywiście wpycham je do śniadań i do ciasta, ale i tak najlepsze są jedzone po prostu, ot tak:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam dokładnie tak samo. Mnie też owoce najlepiej smakują solo :)

      Te placki musiały być idealnie kremowe i delikatne. Ciekawe połączenie :)

      Usuń
  3. Taż ostatnio mam jakąś 'fazę' na pistacje. Takie placki zjadłabym baardzo chętnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wyobraziłam sobie to wszystko.. oj.. ciężko mi teraz na ich myśl, a w domu ani awokado ani pistacji :(
    Piękne, kształtne ci wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też uwielbiam surowe pistacje, chyba codziennie zajadam ich solidną garść. Pistacje świetnie komponują się z tahini i daktylami, a najlepiej 'chałwą' z tych że składników. Jeżeli chcę wkomponować jakieś owoce, zdecydowanie najlepsze są gruszki lub ewentualnie maliny. Dobre są też domowe lody bananowo- pistacjowe z solidna szczyptą kardamonu.
    Chociaż mnie osobiście najlepiej smakują w wytrawnych połączeniach. Mogą stanowić świetny dodatek do łososia- polecam pieczonego w pistacjowym chruście, albo klasyczny makaron ze szpinakiem, serem pleśniowym lub ricottą, kurczakiem/ łososiem i pistacjami. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, licząc na to żeś ze stolicy, gdzie kupujesz surowe pistacje?

      Usuń
    2. pfe, a do mnie to już buzi nie otworzy. :/

      anonimowy, dzięki za mnóstwo inspiracji!

      Usuń
    3. No wiesz, takie tam nieciekawe, krzywe placki i jeszcze brzydkie[jak zwykle] zdjęcia. Nie chciałam Cię już dołować.
      :D
      Chociaż zawsze zastanawiam się czy udaje Ci się kupić całe opakowanie takich idealnych malin, czy to wyselekcjonowane jednostki:P

      Usuń
    4. tatuś mi takie kupuje co rano na hurtowni i z wierzchu rzeczywiście są idealne i ładniutkie, a pod spodem standardowo - robi się z nich kupa. :D

      Usuń
    5. Lepsza sieczka niż wszechogarniająca grzybnia-.-

      Usuń
    6. A, co do pytania zadanego na fb: ryż na mleku zapiekany z wiśniami. No i może trochę śmietany do tego:D

      Usuń
    7. Pistacje zamawiam na allegro. :)

      Nie ma sprawy! Mam nadzieje, że któryś z pomysłów wykorzystasz. (;

      Usuń
  6. ale świetne! zapisuję przepis.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam jeść pistacje solo, ale w sumie też miałabym problem z czym je połączyć przygotowując jakieś danie. Ciekawi mnie ich smak w połączeniu z awokado. Samo awokado jadłam tylko raz i średnio mi wtedy podeszło, ale może dzięki pistacjom by mi zasmakowało? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Napisałaś 'tłustych pistacji' - nikt nie zrobi już tych placków :( :D

    OdpowiedzUsuń
  9. to musiało być pyszne:) mniam mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Musiało być na prawdę mistrzowskie połączenie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahah, no wlasnie :)

      Mam solone pistacje, moze cos z nich zmajstruje.

      I narobilas mi ochoty na awokado <3

      Usuń
  11. twoje placuszki takie grubiutkie, pulchniutkie - idealne <3 fajny smak ;D
    ja dziś szukałam pistacji i nie znalazłam, tak jak ty bardzo chciałam je zjeść ;p

    OdpowiedzUsuń
  12. Ani awokado, ani pistacji nie lubię, ale wygląd mają ładny ; )

    OdpowiedzUsuń
  13. Awokado mi trochę nie podchodzi, muszę mieć dzień, żeby je zjeść z chęcią... ale może może takie placuszki? :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Mniam, super przepis:)

    http://domowe-wypieki.com/konkurs/konkurs-do-wygrania-kolorowe-slomki-do-napojow-oraz-papilotki-na-muffiny/ - ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W NASZYM LETNIM KONKURSIE

    OdpowiedzUsuń
  15. jakie ładne placki :D uwielbiam pistacje!

    OdpowiedzUsuń
  16. A ja szczerze polecam połączenie pistacji z serkiem kozim lub twarogiem cytrynowym. Świetnie smakują również z miodem i morelami lub brzoskwiniami. Ostatnio zauroczył mnie jeszcze pomysł połączenia ich z płatkami róż. :)

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ