17 września 2013

381. surowe...


Orkiszowe placki kakaowo-karobowe z awokado i surowym kakao

      Nie mam szczęścia ostatnio. Wczoraj dodawałam na Waszą prośbę podstawowe przepisy do podstrony, ale w trakcie aktualizacji po prostu zniknęły. Nie miałam już siły robić tego ponownie, ale zaktualizowałam w końcu zakładkę "o mnie". Ciekawych zapraszam więc tutajI jeszcze kilka słów wyjaśnienia na temat planowanego przeze mnie weekendowego cyklu. Powinnam mierzyć swoje siły na zamiary. Nie chodzi o samo pieczenie chleba, bo to i tak muszę zrobić, a bardziej o zrobienie mu zdjęć czy dodanie przepisu, co jest już bardziej pracochłonne. Póki co muszę znaleźć w sobie siły na prowadzenie takiego cyklu, bo nie chciałabym też robić tego byle jak. A teraz... A teraz zamiast iść do szkoły wsiadam w pociąg, by spędzić w nim trzy godziny w towarzystwie "Mistrza i Małgorzaty". Tylko po to, by móc przytulić się do mamy przez kilka minut na peronie i odjechać z powrotem. Za oknem deszcz, ja drżąca w gorączce - miłość czy głupota? No i te placki - nie będę ich ostentacyjnie zachwalać, lecz napiszę tylko, że stanowią idealną definicję kubków smakowych "Ramsaya blogosfery" (jak to zostałam pieszczotliwie nazwana (;).

KAKAOWO-KAROBOWE PLACKI Z AWOKADO

     60 g mąki orkiszowej
     pełnoziarnistej
     70 g jogurtu greckiego
     jajko
     łyżka surowego kakao
     w proszku
     łyżka karobu
     pół łyżeczki sody
     oczyszczonej
     szczypta soli
     pół awokado
     +garść kruszonego
     surowego kakao do
     ciasta i do podania

Mąkę umieszczam w misce, dodaję sodę, sól, karob i sproszkowane surowe kakao, wbijam jajko i łączę ze sobą wszystkie składniki. Dodaję jogurt grecki i mieszam ciasto, by miało gęstą i gładką konsystencję. Dodaję kruszone ziarno kakaowca i awokado, które dzielę palcami na mniejsze kawałki, łączę je dokładnie z masą. Smażę placki na patelni teflonowej na średnim ogniu z obu stron. Podałam posypane jeszcze dodatkowo surowym kakao.

28 komentarzy:

  1. Placki muszą być świetne, kocham wszystko z dodatkiem gorzkiego kakao! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wierzę na słowo, że placki są pyszne, po samym oglądaniu zdjęć chętnie bym zjadłam wszystkie! I czego się nie robi aby zobaczyć kochaną Mamę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Darling, błąd malutki w opisie "we wszelkich dzieCInach życia" ;)
    A za posypanie placków czekoladą 100% kakao ogromny plus. Buziaki! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, taka ze mnie "dziecina". :D już poprawione. :*

      Usuń
  4. Placki bardzo apetyczne.
    PS. Przepraszam Cię za wczorajszy wpis z plackami, już poprawiłam i dodałam linka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jezu, aż czuć od nich moc czekolady :D Ramsayem to ty jesteś z pewnością, i to trzeba jakoś na dłuższą metę wykorzystać!
    to urocze z twojej strony, ta jazda :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Matko, tymi plackami idealnie wstrzeliłaś się w moje upodobani smakowe! Musiały być nieziemskie, cudownie gorzkie i kremowe, takie jak lubię! (swoją drogą kakao wyjadam prosto z opakowania, taka fanaberia) Poza tym odkąd spróbowałam surowych ziaren kakaowca, sięgam po nie chyba nawet częściej, niż po ulubioną gorzką czekoladę. (;

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam "Mistrza i Małgorzatę", to jedna z moich ulubionych książek! placki fantastyczne, na tę pogodę, na tę książkę, na tę okazję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. te placki wyglądają genialnie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam pytanie odnośnie surowego kakao... kupiłam je mając wyobrażenie, że będzie miało głęboki, gorzki smak czekolady, a ono, cóż, zwyczajnie śmierdzi jakby było sfermentowane. nie wiem czy jest z nim coś nie tak, czy po prostu taki jest jego smak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sfermentowane? :D hm, nigdy nie określiłabym jego zapachu w ten sposób, choć w przypadku kruszonych ziaren jest dość charakterystyczny. może to po prostu nie twoje smaki, ale ja osobiście uwielbiam je chrupać solo, natomiast jeżeli chodzi o to sproszkowane - to surowe z pewnością nie jest tak gorzkie jak to standardowe, co również jest moim zdaniem zaletą.

      Usuń
  10. twoje grubaśne placuszki zawsze wyglądają imponująco! myślę, że awokado w takiej wersji na pewno by mi posmakowało :)
    co do Mistrza i Małgorzaty to jeszcze lektura przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  11. nie no te placki MUSIAŁY być cudne ! Nie ma innego wyjscia !:D

    OdpowiedzUsuń
  12. gdzie można kupić takie surowe kakao i karob? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. surowe kakao raczej tylko w sklepach ekologicznych, za to karob można dostać w dobrze zaopatrzonych supermarketach na dziale ze zdrową żywnością - ja znalazłam go w piotrze i pawle. (;

      Usuń
  13. ale cudownie kakaowy kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mhhhhhhhhm. Tę akcję cofnęłaś pewnie dlatego że nikt się nie przyłączyć i to by była porażka, a Ty nie akceptujesz porażek...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najgłupsza rzecz ever, zapraszam pod niedzielne śniadanie - faktycznie "nikt się nie chciał przyłączyć" :DDD

      Maria'n, nie czuj presji! wtedy na pewno nie wyjdzie tak jak byś chciała. po prostu jak nadejdą sprzyjające okoliczności, to nadejdą, a chętni się znajdą zawsze :)

      Usuń
  15. Też chcę surowe kakao ! Placki wyglądają super, zapewne jeszcze lepiej smakowały (:

    OdpowiedzUsuń
  16. też w tym roku będę przerabiać "Mistrza i Małgorzatę"... jak i 597264972053 innych książek - human.
    placki wyglądają świetnie, grube i widać, że mocno kakaowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. cudne grubaski :)
    Dla mamy zawsze warto...

    OdpowiedzUsuń
  18. Z jakimi owocami najlepiej łączyć karob?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z bananem smakuje fajnie, zwłaszcza w plackach właśnie, ja lubię go też z malinami, truskawkami... (;

      Usuń
  19. Rozpływam się na sam widok tych Twoich placuszków :D Nie próbowałam surowego kakao, ale mam nadzieję, że to nadrobię jak tylko znajdę produkt w sklepie ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Hello There. I found your blog using msn. This is an extremely well wrtitten article.
    I'll make sure to bookmark it and return to read more of
    your useful info. Thanks for the post. I will definitely
    return.

    Also visit my blog amway blog

    OdpowiedzUsuń
  21. Hello There. I discovered your blog the usage of msn.
    This is a really smartly written article. I'll make sure to bookmark it and return to read more of your helpful information.
    Thanks for the post. I'll certainly return.


    My web-site; pret ursitoare pucioasa

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ