2 listopada 2013

427.

Domowy pełnoziarnisty precelek z solą gruboziarnistą z domowym hummusem, oliwą z oliwek, pomidorem i pieprzem
vegan: masło -> oliwa z oliwek

PEŁNOZIARNISTE PRECELKI
(4 sztuki)

          140 g mąki pszennej pełnoziarnistej
          140 g mąki pszennej tortowej
          160 ml wody
          20 g masła
          łyżeczka suszonych drożdży
          pół łyżeczki soli
          +mleko do posmarowania i sól 
          gruboziarnista do posypania


Przygotowałam je według instrukcji w tym przepisie, jedynie uformowałam ciasto inaczej i przedłużyłam drugie wyrastanie do 30 minut. Aby uformować precelek należy rozwałkować ponownie zagniecione ciasto, by stworzyć z niego wałek o długości ok. 30 cm, który będzie grubszy w środku, a jego boki będą chudsze. Tworzę z wałeczka koło, a następnie krzyżuję jego końce do wewnątrz i skręcam wokół własnej osi. Połączone końce umieszczam pod najgrubszą częścią pierwotnego wałka ciasta i dobrze je sklejam. Tuż przed pieczeniem posmarowane mlekiem precle posypałam solą gruboziarnistą.

HUMMUS
(1 porcja)

          100 g ciecierzycy z puszki
          20 ml tahini
          łyżeczka oliwy z oliwek
          łyżeczka soku z cytryny
          ząbek czosnku
          szczypta soli

Ciecierzycę, tahini, oliwę, sok z cytryny i sól umieszczam w miseczce i dodaję starty na tarce o najmniejszych oczkach czosnek. Blenduję ze sobą wszystkie składniki do uzyskania gładkiej, jednolitej pasty. Gdyby była za gęsta, można dodać łyżkę zalewy z ciecierzycy.

20 komentarzy:

  1. ale ładnie Ci wyszedł :) świeże, domowe pieczywo na śniadanie nie ma sobie równych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. znakomity precel, wyszedł ci rewelacyjnie ! a hummus mnie tak kusi, że zacznę poszukiwania w sklepach... albo nie zrobię własny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U Ciebie nawet zwykły precel wygląda jak dzieło sztuki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. domowy precel, domowy hummus, śniadanie mistrz!

    OdpowiedzUsuń
  5. Już sam domowy hummus byłby dla mnie świetną opcją, a jeśli do tego dochodzi domowy precel to już tym badziej! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. HUMMUS <3 Swój już zjadłam :( Podziel się!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmmm cóż za owoc nocnego romansu z piekarnikiem :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Precel mnie zachwycił! Chętnie spróbuję wyczarować coś podobnego :)

    OdpowiedzUsuń
  9. oooo omg!!!:D jaki on uroczy jest!

    OdpowiedzUsuń
  10. Najlepsze śniadanie jak dotąd na tym blogu.

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam hummus, domowe pieczywo i całe Twoje dzisiejsze śniadanie.

    OdpowiedzUsuń
  12. obiecuję sobie od... chyba zawsze, że zrobię hummus. świetnie mi idzie

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wiem czy można prosić, ale podzieliłabyś się sposobem przygotowania hummusu?, na każdym blogu są różne przepisy, wiele wypróbowałam, ale wciąż szukam tego "idealnego"...

    OdpowiedzUsuń
  14. mogłabyś otworzyć domową piekarnię! <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę w końcu zrobić hummus. W tym bajglu z tymi dodatkami prezentuje się wspaniale.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale pyszności. Szukam jednak czegoś bez mąki pszennej.

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ