22 grudnia 2013

477.

Polenta na mleku z masłem, gruszkami z cynamonem smażonymi na maśle i syropem klonowym

POLENTA NA MLEKU
(1 porcja)

          60 g kaszy kukurydzianej
          300 ml mleka
          100 ml wody
          łyżka masła
          szczypta soli

Mleko wlewam do rondelka, solę i podgrzewam. W wodzie rozrabiam kaszę kukurydzianą i zanim mleko zacznie wrzeć, wlewam ją do rondelka. Podgrzewam na średnim ogniu często mieszając, dopóki kasza nie osiągnie odpowiednio gęstej konsystencji. Po zdjęciu polenty z ognia dodaję do niej łyżkę masła i mieszam, by dokładnie się połączyły.

17 komentarzy:

  1. Można poprosić o przepis jak ugotować taką kremową polentę?

    OdpowiedzUsuń
  2. Na śmierć zapomniałam o polencie w szafce! :o mniam, teraz narobiłaś ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. dodanie masła było genialnym pomysłem. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Polenta nie podbiła mojego serca, ale tak sobie myślę, że jeszcze kiedyś spróbuję. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. polentę jadłam już tyle razy, ale jeszcze nigdy w tej wersji, bo ja zakochana jestem w grillowanej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. pewnie ma świetny maślany posmak! no i gruszki w syropie bardzo polubiłam kiedy je pierwszy raz spróbowałam , musiały świetnie się z nią skomponować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale kremowa ! Musiała być obłędna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. nie miałam okazji jeść polenty, ale kojarzy mi się z manną-mmm! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie próbowałam jeszcze żadnej kaszki z masłem, chociaż wydaje się być lepsza od zwykłej.
    Twoja dzisiejsza polenta ma idealną konsystencję <3

    OdpowiedzUsuń
  10. O, tak - z masłem musiała smakować cudownie. Wbrew pozorom taka jest najlepsza :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudownie mleczna, bielutka <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Ok, mojej jutrzejsze placki na śniadanie właśnie zyskały poważną konkurencję :D

    OdpowiedzUsuń
  13. rany, wieki nie jadłam polenty! u Ciebie wygląda niesamowicie, bardzo puszyście i delikatnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Szalejesz Maria'n. Aż zgłodniałam...chyba nie powinnam oglądać Twojego blogaka po kolacji...

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ