21 stycznia 2014

507.

Opiekane kanapki z domowego chleba tostowego z mozzarellą i pomidorami koktajlowymi pieczonymi z oliwą z oliwek

CHLEB TOSTOWY
(1 duży bochenek - przepis autorski)

          300 g mąki pszennej tortowej
          200 g mąki pszennej pełnoziarnistej
          drobnomielonej (np. graham albo tej z Lubelli)
          400 ml letniego mleka
          30 g stopionego masła
          30 g mleka w proszku
          opakowanie drożdży suszonych
          łyżka cukru trzcinowego
          pół łyżki soli

Obie mąki przesiałam do miski, wsypałam cukier, mleko w proszku, sól i drożdże. Następnie wyrabiając cały czas ciasto mikserem z hakami zaczęłam stopniowo dolewać mleka. Miksowałam je do momentu, kiedy składniki ciasta dobrze się połączyły, stało się ono gładkie i zaczęło odchodzić od ścianek miski. Odstawiłam je w ciepłe miejsce na godzinę do wyrośnięcia. Po upływie tego czasu ponownie zmiksowałam ciasto, by je odpowietrzyć. Następnie używając łyżki przełożyłam je do silikonowej formy do pieczenia i wyrównałam powierzchnię. Odstawiłam je na kolejne pół godziny w ciepłe miejsce. Kiedy ciasto na chleb podwoiło swoją objętość, wstawiłam formę do naparowanego piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piekłam przez pół godziny. Po upieczeniu studziłam chleb na kratce. Nie próbowałam ciepłego, ale rozkrojony trzeciego dnia po upieczeniu jest na pewno idealny. :)


          365 dni temu

19 komentarzy:

  1. Chcę na drugie śniadanie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie będę ani trochę oryginalna, uwielbiam połączenie mozzarelli i pomidorów, więc to śniadanie mnie zachwyca, no pewnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. A jak zrobic chleb tostowy ?

    OdpowiedzUsuń
  4. o, domowy chleb tostowy jest dla mnie niesamowicie interesujący. można liczyć na przepis? bo szukałam jakiegoś porządnego tostowca, z marnym skutkiem niestety

    OdpowiedzUsuń
  5. czemu ja nigdy nie zrobiłam tostów z mozzarellą?! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. kanapki kanapkami, ale że z domowego chleba -to już są wyjątkowe!! i połączenie w nich jedno z najlepszych :) - klasyka !

    OdpowiedzUsuń
  7. To czekam na ten przepis, bo już od dłuższego czasu mam zamiar go upiec, ale się jakoś tak zebrać nie mogę :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Awwww, pychota! Szkoda, że zatłukli by mnie gdybym włączyła piekarnik tylko żeby podpiec kilka pomidorków ;(
    www.foodandphoneaddicted.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Co prawda pomidorów nie lubię ,ale już wyobrażam sobie ten ciągnący się ser <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyobrażam sobie ten smak, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  11. i ta ciągnąca się mozzarella, jedna z ulubionych wersji tostów :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ak zobaczyłam miniaturkę tego zdjęcia, to się rozpłynęłam. idealne sniadanie, takie proste, takie pyszne! muszę takie zrobić, bo narobiłaś mi mega smaka!

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ