22 stycznia 2014

508.

Ryż jaśminowy i czerwona soczewica z pomidorami, natką pietruszki i chili

RYŻ Z POMIDORAMI I SOCZEWICĄ
(1 porcja)

          60 g ryżu jaśminowego
          60 g czerwonej soczewicy
          dwa pomidory
          szczypta soli
          +świeżo zmielone chili

Ryż i soczewicę wsypałam do rondelka, zalałam odpowiednią ilością wody i doprowadziłam do wrzenia. Zmniejszyłam ogień, a następnie dodałam pokrojone na ćwiartki, pozbawione zielonych części i obrane ze skórki pomidory. Gotowałam wszystko na małym ogniu przez ok. 25 minut do momentu, kiedy pomidory zmiękły, a soczewica i ryż wchłonęły cały płyn. Doprawiłam solą i chili i odstawiłam na kilka minut. Podałam z posiekaną natką pietruszki i świeżo zmielonym chili.


          365 dni temu

9 komentarzy:

  1. Jadłam podobny kiedyś i pamiętam że bardzo mi smakował - czas przypomnieć sobie jego smak ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. No to chyba zainspirowałaś mnie na jutro. Wybiorę chyba jednak podobną wersję na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł na obiad :) Mogę prosić o przepis?

    OdpowiedzUsuń
  4. Natka to ostatnio moje 'przekleństwo'. Wszędzie ją wrzucam, jem na surowo... W każdym towarzystwie jest okey:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Apetycznie. Mimo wszystko dla mnie pomysł raczej na obiad/kolację. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. podasz przepis prawda ? :)

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ