26 października 2012

55.

 Smażona waniliowa polenta z ricottą z mleka owczego i granatem
vegan: bez ricotty


Jezu, ale to było dobre. Skoro kilka osób prosiło o przepis, w takim razie go zamieszczam. Jest banalnie prosty, a efekt jest naprawdę smaczny!

SMAŻONA POLENTA

          60 g kaszy kukurydzianej
          240 ml wody
          szczypta soli
          łyżka dowolnej substancji słodzącej (u mnie syrop z agawy)*
          ulubiony aromat/przyprawy (u mnie pół łyżeczki mielonej wanilii)
          tłuszcz do smażenia (ja użyłam oleju arachidowego)

Wlewam wodę do garnka, dodaję syrop z agawy, mieloną wanilię i szczyptę soli. Kiedy zaczyna się gotować, wsypuję kaszę ciągle mieszając, aby nie powstały grudki. Zmniejszam ogień i gotuję pod przykryciem przez ok. 15 minut, od czasu do czasu mieszając. Kiedy kasza wchłonie całą wodę i zrobi się gęsta, wylewam ją na folię aluminiową i formuję coś na kształt prostokąta. Można też przełożyć ją do brytfanki wyłożonej folią lub papierem do pieczenia. Tak uformowaną kaszę można przykryć kolejną warstwą folii i delikatnie przycisnąć czymś cięższym. Polenta powinna tężeć co najmniej dwie godziny; ja przygotowałam ją dzień wcześniej i zostawiłam na noc. Rano przekroiłam prostokąt jeszcze na pół i smażyłam na dobrze rozgrzanym oleju arachidowym z obu stron, dopóki się nie zarumieniła. Wystarczy nawet tylko przetrzeć samą polentę tłuszczem, wtedy nie będzie potrzebny już jego dodatek na patelni. Wykonaną według podstawowego przepisu można podawać z dowolnymi dodatkami - słodkimi bądź wytrawnymi.

*jeżeli robimy w wersji wytrawnej - pomijamy

25 komentarzy:

  1. pyszna jest polenta w takim wydaniu, a jeszcze z takimi dodatkami<3 chociaż z taką ricottą spotykam się po raz pierwszy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też! zauważyłam ją w almie, szukając najtańszej. :D smakuje mi o wiele bardziej od takiej zwykłej!

      Usuń
  2. W życiu nie robiłam polenty, mogę prosić o przepis ? ^^ Byłabym wdzięczna, bo uwielbiam próbować nowych smaków, a dzisiejsza propozycja jak najbardziej ku temu zachęca :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam smażonej polenty i bardzo ciekawi mnie, jak może smakować. Chyba po prostu będę musiała ją zrobić... Bo wygląda smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. smakuje jak kasza kukurydziana, tyle, że ma zwartą konsystencję, a do tego ta chrupiąca skórka! mrrr!

      Usuń
  4. Jak zawsze wszystko wygląda przepysznie. ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda genialnie <3
    Musze w końcu spróbować polenty :P
    Mogę prosić o przepis? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. nigdy nie robiłam polenty w ten sposób, podałabyś mi przepis ??

    OdpowiedzUsuń
  7. Smażona polenta i granat to faktycznie bardzo dobre połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. podejrzewam, że było pyszne, bo tak właśnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  9. jej, muszę zrobić taka polentę, muszę! :))

    OdpowiedzUsuń
  10. na pewno wypróbuję bo wygląda świetnie! muszę kupić najpierw polentę :D

    OdpowiedzUsuń
  11. skąd wynalazłaś tę ricottę??? Błagam o info <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. znalazłam przez przypadek w almie, szukając najtańszej. :D

      Usuń
  12. Koniecznie muszę taką zrobić. Świetnie to wygląda :D

    OdpowiedzUsuń
  13. świetny pomysł na śniadanie , cos pysznego ;)

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ