31 października 2012

60.

Bezmączne bananowe pancakes z quinoa z jogurtem naturalnym

Te placki wymagały ode mnie nie lada wygimnastykowania z samego rana przy patelni. Kiedy w końcu je usmażyłam, pomyślałam "nigdy więcej"! Ale ich smak zrekompensował mi wszystko i najpewniej jeszcze do nich powrócę. A teraz biegnę na tramwaj, trzymajcie kciuki za sprawdzian z WOKu (i żebym się nie spóźniła :D)!


BANANOWE PANCAKES Z QUINOA

          60 g komosy ryżowej przed ugotowaniem
          pół banana (ok. 60 g? ja dałam 3/4 dużego, 
          tj. jakieś 100 g, ale wydaje mi się, że wyjdą 
          bardziej zwarte, jeżeli dodamy go mniej)
          jajko
          szczypta soli
          szczypta sody oczyszczonej

Komosę gotuję, dokładnie odparowuję wodę i strudzę. Dodaję do niej rozgniecionego banana i mieszam. Białko oddzielam od żółtka i ubijam je ze szczyptą soli i sody oczyszczonej. Dodaję do niego żółtko, ciągle mieszając. Tak ubite jajko łączę delikatnie z wcześniej przygotowaną masą. Smażę na małym ogniu z obu stron, delikatnie przewracając, kiedy lekko się zetną. Bez mąki wyszły bardzo delikatne i puszyste, ale dla łatwiejszego smażenia można dodać do ciasta jedną łyżkę. Chociaż wydaje mi się, że wszystkie placki, do których dodamy rozgniecionego banana mają to do siebie, że łatwo się rozlatują i to prędzej w jego dodatku dopatrywałabym się moich trudności w ich przygotowaniu.

28 komentarzy:

  1. uwielbiam quinoa, nawet w tym momencie ją jem na śniadanie hehe :D
    super te placki, muszę takie sobie zrobić, domyślam się że są genialne <3 jak je robiłaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już dodaję dokładny przepis. (; w plackach quinoa smakuje jeszcze lepiej!

      Usuń
    2. ooo, super że dodałaś :*
      no ja robiłam ciasto czekoladowe z ugotowaną quinoa więc domyślam się ;D
      kupię banana i na pewno zrobię je z pewnością, narobiłaś mi megasmaka <3

      Usuń
  2. też mam tak czasami przy trudno przewracających się plackach, zaklinam się, że już nigdy w życiu więcej ich nie zrobię, a po pierwszym kęsie wiem, że już niedługo je powtórzę:D
    jak je robiłaś? bo brzmią ciekawie, a wyglądają jeszcze lepiej<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. te placuszki zdecydowanie były warte moich drżących przy ich przewracaniu dłoni. :D przepis już dodałam.

      Usuń
  3. Placki z komosy sa oblednie pyszne :) i mi sie calkiem dobrze smazyly ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi się wydaje, że to przez banana placki są zawsze mniej zwarte. i zależy też, z jakiego przepisu robiłaś, bo ja improwizowałam. :D

      Usuń
  4. Bezmączne? Bananowe? Już mi się to podoba :) Oryginalne śniadanie i sama mam ochotę zrobić kiedyś podobne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak to bez mączne????? Mogę prosić o przepis? Wygladają wspaniale ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no tak, banan sam w sobie jest dosyć mączysty i po wymieszaniu z kaszą tworzy dość zwartą masę, więc jej dodatek wydał mi się zbędny. (; ale można dodać mąki, żeby łatwiej się przewracały i nie rozlatywały. przepis już dodany!

      Usuń
    2. Dziekuję :D Myślisz ze z innymi owocami wyjdzie ?

      Usuń
    3. próbuję znaleźć w głowie jakieś owoce przynajmniej tak mączne, jak banan, ale jakoś żadne inne nie przychodzą mi do głowy. z tym brakiem dodatku mąki chodzi głównie o konsystencję (która dzięki bananom jest wystarczająco gęsta), więc jeżeli będziesz chciała zrobić jakieś owocowe placki z quinoa, to dodałabym jednak mąki jak do tradycyjnych pancakesów. (;

      Usuń
  6. powodzenia na sprawdzianie :) aż takie trudne do wykonania? a nie wyglądają :P
    mniam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przy ich przewracaniu cała reszta przygotowania wydaje się być banalnie prosta. (;

      Usuń
  7. nigdy nie próbowałam, ale wyglądają naprawdę dobrze ;) Ja bym powróciła do takiego przepisu, jeśli mają być tak smakowite :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do komosy w plackach na pewno jeszcze powrócę, bo zapewnia wspaniałe doznania - nie tylko smakowe. :D

      Usuń
  8. pychotka ,mogłabym cały czas jeść takie placuszki ;d

    OdpowiedzUsuń
  9. placuszkowy poranek, tez chce, tez! :))

    OdpowiedzUsuń
  10. mmm, pyszne placuszki <3
    Można prosić o przepis ? :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają cudownie, dołączam się do próśb o przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  12. z najlepszą jak dla mnie kaszą *.* musiały smakować obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla mnie sama quinoa jest trochę za mało treściwa, ale w takich plackach rzeczywiście smakowała wspaniale!

      Usuń
  13. Jestem fanką quinoa (nie wiem, jak to się odmienia) na słodko, także zaintrygował mnie ten przepis. Też mam często problem z rozwalającymi się plackami :P.

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj jak ja bym zjadła takie.. tylko brak czasuxD

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ