31 grudnia 2012

121.

Orkiszowe kokosowe serniczki z patelni z ricotty z sosem malinowym

Wystarczył jeden wieczór nad książkami od matematyki, żeby zniweczyć efekty mojego wigilijnego postanowienia, w którym wciąż jeszcze udawało mi się wytrwać do wczoraj.

SERNICZKI Z PATELNI Z RICOTTY

          180 g ricotty
          60 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej
          białko jajka
          łyżka mleczka kokosowego w proszku (nie dosładzałam 
          ich już, bo mleczko nadało odpowiedniej słodyczy)
          łyżka wiórków kokosowych
          szczypta sody oczyszczonej
          szczypta soli

Ricottę, białko (użyłam tylko jego, bo zostało mi po przygotowywaniu budyniu (;), mleczko i wiórki kokosowe, sodę i sól łączę ze sobą w misce. Mąkę dodaję stopniowo, cały czas mieszając masę, aby osiągnąć odpowiednią konsystencję. W zależności od wilgotności sera może być jej potrzebne trochę mniej - najlepsza byłaby w tym wypadku ricotta firmy Granarolo, ja akurat miałam w lodówce inną, mniej zwartą. Z masy formuję zwilżonymi dłońmi małe serniczki i smażę z obu stron pod przykryciem na małym ogniu.

32 komentarze:

  1. Ja poproszę takiego serniczka z patelni! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje serniczki<3!. Kiedy ja je jadłam...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też ostatnio się nad tym zastanawiałam i z zatrwożeniem stwierdziłam, że muszę znowu przygotować je sobie na śniadanie. :D

      Usuń
    2. I ja ich dawno nie jadłam. A z ricotty to nawet nigdy!

      Usuń
  3. Swietne! Muszę je zrobić kiedyś ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niebo w gębie ~:3 Serniczki z patelni, kiedy ja je jadłam...

    OdpowiedzUsuń
  5. ŚNIADANIE IDEALNE! Pięknie wyszły, piękne zdjęcie!

    OdpowiedzUsuń
  6. serniczki i do tego kokosowe - pycha ! <3 i love your breakfast !

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie podobne serniczki mam w planach spróbować :) wyglądają pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Poproszę jednego :) Kokosowe musiały być smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialne <3 Jak ja je uwielbiam :) Wczoraj jadłam w ciągu dnia :D

    OdpowiedzUsuń
  10. serniczki z malinami, pychota :>
    możesz spróbować je odświeżyć teraz jako noworoczne, ale kilka dni to zawsze jakiś początek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie będę miała chyba innego wyjścia. tak czy inaczej - i tak długo wytrwałam. (;

      Usuń
  11. zawsze możesz przerzucić to postanowienie jako noworoczne! dasz radę;*
    jej, boskie te serniczki, jeszcze kokosowe*.*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja myślę, że to nie tylko postanowienie noworoczne, ale i na całą resztę życia. żeby nigdy, przenigdy do tego nie wracać!

      Usuń
  12. Nie ma co się zrażać przez jedną porażkę. Mimo nich trzeba dążyć do celu! :)
    Mogę jeszcze spytać o przepis na serniczki? Bo mi takie ładne nie wszyły :c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie, ale proporcje w takich z ricotty są trochę inne, niż kiedy używa się zwykłego twarogu, bo ricotta ma jednak mniej zwartą strukturę.

      Usuń
  13. zmiany trzeba wprowadzać stopniowo, nie warto poddawać się przy pierwszym niepowodzeniu i pamiętaj, że 2013 rok ma być Twój! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :*! na pewno będzie - i nie tylko pod tym jednym względem. (;

      Usuń
  14. i mam ochotę na serniczki! dawno nie jadłam :) w wakacje chyba :D ...
    nie przejmuj się, ważne ile już wytrwałaś i możesz trwać dalej od jutra :*

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale bym zjadła sobie takich serniczków xD

    OdpowiedzUsuń
  16. ale piękne Ci wyszły!
    Szczęśliwego Nowego roku! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. mmmmm muszę koniecznie spróbować serniczków z patelni! mniam ;)))

    OdpowiedzUsuń
  18. TO DOKŁADNIE to, co najbardziej lubię, i jem na potęge - przykład przed chwilą skończyłam :D Szczęśliwego!

    OdpowiedzUsuń
  19. Szczęśliwego Nowego Roku ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie wiedziałaś o moim drugim blogu bo założyłam go wczoraj :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i zapisałam sobie przepis na serniczki, jak będę je planowała robić to z niego skorzystam! :) a mleko kokosowe w proszku mogę czymś zastąpic?

      Usuń
    2. nie musisz go po prostu dodawać. poza smakiem niespecjalnie dużo wnosi - nie zagęszcza masy, bo kiedyś próbowałam zrobić takie twarogowe serniczki bez mąki, za to właśnie z tym mleczkiem, ale nie wyszły mi wtedy. :D ewentualnie jeżeli chcesz, żeby były bardziej kokosowe, możesz dodać jakiegoś aromatu.

      Usuń

OBSERWUJĄ