6 stycznia 2013

127. postanowienie noworoczne?

Śliwki z owsiano-migdałową kruszonką


CRUMBLE ŚLIWKOWE

          śliwki (u mnie dwie duże - ok. 200 g, 
          ale następnym razem dałabym ich trochę więcej)
          30 g mąki owsianej
          10 g płatków owsianych
          20 g zimnego masła
          łyżka cukru trzcinowego
          łyżeczka płatków migdałowych
          ekstrakt migdałowy

Śliwki kroję na kawałki, wrzucam do rondelka, podlewam odrobiną wody, dodaję łyżeczkę cukru trzcinowego i duszę przez chwilę do odparowania płynu. Mąkę, płatki owsiane, masło, kilka kropel ekstraktu migdałowego i pozostały cukier łączę ze sobą dłońmi, rozcierając je ze sobą palcami. Na koniec dodaję płatki migdałowe i jeszcze raz delikatnie ze sobą łączę. Śliwki przekładam do kokilki i przykrywam równomiernie warstwą kruszonki. Zapiekam przez pół godziny w 180 stopniach.


Nie robiłam co prawda żadnych noworocznych postanowień, bo mój stosunek do nich jest wiadomy, ale przypomniałam sobie ostatnio o jednej rzeczy, której spokojnie mogłabym nadać takie miano. Jeszcze przed świętami zauroczona kupiłam w Empiku notes - oczywiście do niczego mi nieprzydatny, ale wytłumaczyłam sobie ten zakup w ten sposób, że w końcu będę miała motywację do rysowania. I tak mimo moich ambitnych planów zeszyt od świąt leży pusty. Ale zbliżają się ferie, więc może wtedy znajdę choć trochę czasu (i chęci), żeby zmienić ten stan rzeczy. 

30 komentarzy:

  1. O mamo. Śliczny rysunek!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeju! Piękny rysunek, jestem pod wrażeniem, serio!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. teraz przeczytałam, że to zeszyt, haha, głupia ja, wybacz :P Ale na pewno Twoje obrazki są równie piękne! Może nam pokażesz? :)

      Usuń
    2. kiedy zacznę zapełniać zeszyt - pewnie. bo resztę rysunków niestety w akcie frustracji zniszczyłam, a te, które zostały, mają z 5 lat i - szczerze powiedziawszy - są średnie.

      Usuń
    3. no to czekam, bo bardzo bym chciała zobaczyć! :)
      a sos był kupny :P

      Usuń
  3. Nie ma to jak crumble, hm? I można dumać, czy to już deser, czy jeszcze śniadanie :D
    Powodzenia w rysowaniu. Też to uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja myślę, że w takiej owsianej, zdrowszej wersji może już podchodzić pod jedno z tych bardziej rozpustnych śniadań. :D

      Usuń
  4. Śliwkowe crumble! Pyszne, letnie śniadanie :)
    Mam nadzieję, że pochwalisz się rysunkami.. :>

    OdpowiedzUsuń
  5. Pycha!
    Czy ty narysowałaś to co na zdjęciu? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, to zeszyt, który kupiłam - i moja inspiracja. (;

      Usuń
  6. też mam ochotę ćwiczyć się w malowaniu, bo kiedyś nawet nieźle mi szło, ale nigdy sie nie mogę zebrac...
    A sniadanie boskie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w moim przypadku właśnie najgorsze jest to, że (podobno) mam talent, ale marnują go tak głupio przez swoje lenistwo. ;<

      Usuń
  7. śliwkowe crumble, coś pysznego :)
    bardzo dobrze, że chcesz ćwiczyć! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. w takim razie trzymam kciuki za to jedno 'postanowienie';))

    mmm śliwki pod kruszonką! pyyyyycha!

    OdpowiedzUsuń
  9. nie mogę się pogodzić z faktem, że mam okropnie dziecinny styl rysowania. Zamiast ludzkiej twarzy potrafię narysować uroczą krowę rodem z kreskówki -.-

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale to też talent! właściwie zazdroszczę ci go trochę, bo mnie najlepiej wychodzą portrety i wszelkiego rodzaju szkice, które zajmują jednak trochę czasu - te wszystkie cieniowania itd.

      Usuń
  10. Rysuj, rysuj i koniecznie podziel się z nami jakimiś swoimi dziełami :)
    Podzielisz się przepisem na crumble? Bo wygląda pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. rysowanie to super sprawa ,moja mama jest w tym świetna ,mam wszystkie jej obrazy w domu ;) pochwal się potem twoimi dzielami ;)
    te śniadanko -ahh ślinka cieknie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moja też jest geniuszem. :D chciałabym mieć taki talent jak ona. do tego jest bardzo wszechstronna - maluje farbami, pastelami, szkicuje, a ja jako tako radzę sobie tylko z portretami.

      Usuń
  12. No to powodzenia! Pochwal się efektami! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno się pochwalę, jeśli tylko wystarczająco zmobilizuję się do rysowania. (;

      Usuń
  13. ja czekam na Twoje śniadania uwieńczone dobrymi rysunkami <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepyszne śniadanie :)
    Mam nadzieje, że niedługo ten zeszyt zapełni się twoimi rysunkami :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pyszne crumble :)
    Z chęcią zobaczylabym Twoje przyszłe rysunki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Crumble! Mam ochotę ;) i już nie mogę sié doczekać żeby zobaczyć Twoje szkice ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. to przemyśl na spokojnie;) ja czekam i będzie mi bardzo miło tzn mi i Magdzie;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam śliwki pod kruszonką <3 Pycha!

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ