1 lutego 2013

153.

Limonkowe placki z kiwi i miodem

W piątki zdecydowanie nie mam szczęścia do laptopa i zdjęć.

NIE, NIE MAM SWOIM ZDJĘCIOM NIC DO ZARZUCENIA. PO PROSTU RANO JAK ZWYKLE LAPTOP ODMAWIAŁ MI POSŁUSZEŃSTWA - WIĘC PROSZĘ, NIE PISZCIE, ŻE DZISIEJSZE ZDJĘCIE JEST W PORZĄDKU, BO O TYM DOSKONALE WIEM.

I nie, nie zdenerwowałam się - w piątkowe popołudnie jestem wręcz oazą spokoju.



LIMONKOWE PLACKI Z KIWI

          60 g mąki pszennej pełnoziarnistej
          sok i otarta skórka z połowy limonki (skórkę pominęłam,
          bo nie miałam rano czasu na takie rewolucje, ale myślę,
          że smakowałyby dzięki niej jeszcze lepiej)
          jajko
          kiwi
          pół łyżeczki sody oczyszczonej
          szczypta soli

Mąkę, jajko, sok z limonki, sodę i sól łączę ze sobą w misce i dokładnie mieszam. Kiwi obieram, kroję w kostkę i dodaję do ciasta. Smażę placki na średnim ogniu z obu stron.

47 komentarzy:

  1. Ale co śniadań to zawsze masz szczęście, bo zawsze są przepyszne! :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Haha, popieram Martynę! :) Szczególnie zwracając uwagę na to, że jestem fanką cytrynowo-limonkowego posmaku w większości potraw.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mozna poprosic o przepis?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne, dodam po południu, bo rano jak zwykle nie mam już czasu. :D

      Usuń
  5. jak dla mnie zdjęcie i tak bardzo ładne! a na placki bym się z chęcią wprosiła, przyjmiesz mnie?:>

    OdpowiedzUsuń
  6. Twoje zdjęcia są wspaniałe, na prawdę!
    Uwielbiam Twoje placuszki, takie oryginalne i ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  7. pyszny pomysł na śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przesadzaj, zdjęcie jest dobre :)
    Limonkowe placki brzmią świetnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo nie chodzi o samo zdjęcie, a o problemy z ich dodawaniem, które zwykle spotykają mnie właśnie w piątkowe poranki. :D

      Usuń
  9. limonkowe? :o Ojej, zazdroszczę takiego śniadanka!

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba żartujesz? Prześliczne Ci wyszły, jak kwiatuszki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na takie porównanie bym chyba nie wpadła. :D

      Usuń
    2. Serio! Te dwa na pierwszym planie mają tak jakby płatki :-) jak kwiaty ;)

      Usuń
  11. oo limonkowe smaki , tak jeszcze nie jadłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie polecam, bo (zwłaszcza z dodatkiem miodu!) były przepyszne. :)

      Usuń
  12. A mi się tam zdjęcie bardzo podoba. :>

    OdpowiedzUsuń
  13. nie wiem, czy placki mogą być orzeźwiające, ale tak mi się kojarzą :D bo limonkowe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też nie wiem, czy do końca tak smakowały, ale na pewno lekka kwaśność duetu limonki i kiwi idealnie kontrastowała ze słodyczą miodu!

      Usuń
  14. wyglądają bardzo dobrze:) i pewnie tak smakują:P

    OdpowiedzUsuń
  15. Super połączenie, kwaśno-słodkie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  17. Podpisuję się pod Twoim stwierdzeniem obiema rękami, ponieważ mam to samo :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mój laptop chyba jest już zmęczony po całym tygodniu dodawania porannych wpisów w biegu i liczy, że w ten sposób poświęcę mu więcej uwagi. :D

      Usuń
  18. Nie wiem, co Ty chcesz od tych zdjęć, naprawdę :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj nic nie chcę, naprawdę. ;< już prędzej od mojego złośliwego laptopa!

      Usuń
  19. Skąd bierzesz na to pomysły?
    Niebo w gębie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moja nieograniczona wyobraźnia. (; często, kiedy mam ochotę na jakąś rzecz (w tym wypadku było to kiwi), szukam produktów, które będą się z nią dobrze komponować i bywa, że wychodzą mi takie małe cudeńka, jak te dzisiejsze placki!

      Usuń
  20. Limonkowe to dopiero muszą się rozpływać w ustach :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ale to musiało być pyszne!
    Gadasz głupoty, zdjęcie jak zwykle pokazuje apetyczne śniadanie, przez które ślinka mi cieknie :P

    OdpowiedzUsuń
  22. zdjecia są przecież dobre :P
    piątki też bo to weekend i placki! mmm genialne :D

    OdpowiedzUsuń
  23. myślałam dzisiaj o takich placuszkach :P
    Głupoty gadasz, chciałabym robić takie zdjęcia :P

    OdpowiedzUsuń
  24. Mmm limonkowe :)) Jak dla mnie przepysznie się prezentują ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. A po co ten capslock?

    OdpowiedzUsuń
  26. Marysia się wkurzyła?:P eeej bez przesady!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wkurzyła, no co ty! po prostu chciałam mieć pewność, że już więcej takich komentarzy się nie pojawi, bo to z lekka frustrujące cały dzień czytać przychodzące na maila powiadomienia o komentarzach o takiej treści i nie móc przy tym odpisać ani słowa. (;

      Usuń
  27. Wow, z limonka, nigdy bym na to nie wpadła :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Chętnie bym spróbowała takiego połączenia smakowego w placuszkach :)

    OdpowiedzUsuń
  29. mozesz mi takie smażyc codziennie ;D

    OdpowiedzUsuń
  30. fajny przepis, akurat mam gdzieś jeszcze limonkę :)

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ