8 marca 2013

188.

Płatki owsiane na mleku z dynią, masłem z nerkowców, miodem kremowym i nerkowcami

Ostateczne pożegnanie z zimą, czas zwolnić w końcu trochę miejsca w zamrażarce przed zbliżającym się wiosennym sezonem!

DYNIOWO-NERKOWCOWA OWSIANKA

          duży kawałek dyni (ok. 150-200 g)
          150 ml mleka
          70 g płatków owsianych
          łyżka masła z nerkowców
          szczypta soli
          +miód i posiekane nerkowce do podania

Płatki owsiane zalewam trzy razy większą ilością wrzątku (210 ml), solę i odstawiam do napęcznienia. Dynię kroję w kostkę i wrzucam do rondelka z płatkami. Dolewam mleko i podgrzewam dopóki nie zacznie bulgotać, a następnie zmniejszam płomień i gotuję pod przykryciem na małym ogniu. Gdy dynia zmięknie, część rozcieram łyżką na ściankach rondelka, a część pozostawiam w kawałkach. Na koniec gotowania dodaję łyżkę masła z nerkowców i tylko delikatnie mieszam, by masło pozostawiło w owsiance nieregularne smugi. Podałam ją polaną miodem i posypaną grubo siekanymi nerkowcami.

39 komentarzy:

  1. świetnie wygląda Twoje dzisiejsze śniadanko (;

    OdpowiedzUsuń
  2. to masełko brzmi kusząco

    OdpowiedzUsuń
  3. świetnie to wygląda - skład jest w moim 'guście smakowym' :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bosko! Mam mus dyniowy, muszę podobną przygotować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Masło z nerkowców? Aż bym skosztowała:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam - najlepsze ze wszystkich orzechowych!

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. nie, mam kupne firmy terrasana - 100% orzechów w składzie. (;

      Usuń
  7. wygląda cudnie! masło z nerkowców? To moje ulubione orzechy, wiec zgaduję że mega smaczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest naprawdę wspaniałe, naturalnie słodkie w smaku. szczerze polecam!

      Usuń
  8. i jaa robię porządki w zamrażalce, wszystko czas wyjadać i zapełnić niedługo świeżynkami :D

    OdpowiedzUsuń
  9. jak tylko zobaczyłam zdjęcie pomyślałam: na bank z dynią! idę zagrać w totka chyba :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, ale sądząc po kolorze to chyba nie było aż tak trudne do przewidzenia. :D

      Usuń
  10. Wygląda tak słonecznie, miodowo... Słodko, bo miód właśnie ze słodyczą mi się kojarzy. Widzisz więc, że mam tutaj same pozytywne skojarzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, miód rzeczywiście ma to do siebie, że jest słodki. :D

      Usuń
  11. Oj zjadłabym taką, szczególnie z tym masełkiem z nerkowców<3

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ mam ochotę na owsiankę :) Piękne zdjęcie! Ja mam jeszcze jedną porcję dyni upchniętą w kąt zamrażarki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie to była już niestety ostatnia. ;< teraz nie pozostaje mi nic innego, jak znowu czekać na dynię do jesieni!

      Usuń
  13. cudowny kolor ma:) a ja jeszcze nigdy nie jadłam dyni, w tym roku zamierzam to zmienic:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koniecznie! tegoroczny sezon dyniowy był moim pierwszym, ale nie wyobrażam sobie już kolejnych bez niej!

      Usuń
  14. Słoneczne śniadanko :) A moje zapasy dyni się już skończyły :(

    OdpowiedzUsuń
  15. super kolorek i te orzechy to uwielbiam -nerkowce <3

    OdpowiedzUsuń
  16. super połączenia:) uwielbiam nerkowce:)

    OdpowiedzUsuń
  17. znowu zima, więc przynajmniej taka owsianka daje trochę słońca, cudowna : )

    OdpowiedzUsuń
  18. śliczny kolorek ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. stanowczo zrobię wszystko żeby choć raz spróbować jedno z Twoich śniadań, hihi! ;D

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale kolor, ale pysznie wygląda! :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Sama zrobiłaś to masło? Musi być doskonałe *-*
    Dawno nie jadłam dyni, w takim połączeniu pewnie była niebiańska :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, kupiłam już jakiś czas temu, ale ma w składzie 100% orzechów. (;

      Usuń
  22. kolor słońca <3
    Gdyby tylko nie ten snieg za oknem..
    pychotka!

    OdpowiedzUsuń
  23. Tez żegnam się z zimą, czego dowodem jest wyciąganie prawie ostatniego pojemnika mrożonych truskawek ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. mmmmmmm! z dynią nie jadłam! ale musiało być pycha:)
    i zazdroszczę Ci tego masła;p

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ