9 kwietnia 2013

220.

Pełnoziarnisty ryż basmati na mleczku kokosowym z wiórkami kokosowymi i musem z mango

KOKOSOWY RYŻ Z MANGO

          70 g pełnoziarnistego ryżu basmati
          100 ml mleczka kokosowego
          ok. 150 ml wody (tyle, by w sumie razem z 
          mleczkiem kokosowym objętościowo było 
          dwukrotnie więcej płynu niż ryżu)
          dwie łyżki wiórków kokosowych
          szczypta soli
          +pół dojrzałego mango

Ryż wsypuję do wrzącej, osolonej wody, zmniejszam ogień i podgotowuję przez 20 minut, ewentualnie podlewając wodą, gdyby wchłonął ją w całości. Po upływie tego czasu dodaję mleczko kokosowe i dwie łyżki wiórków kokosowych i gotuję jeszcze przez kolejne 10 minut, dopóki ryż nie zgęstnieje. Po ugotowaniu najlepiej odstawić go jeszcze pod przykryciem na minimum 10-20 minut, a nawet na całą noc - ja zrobiłam właśnie tak, a rano dolałam jeszcze odrobinę wody. Podałam z musem, który przygotowałam blendując pół dojrzałego mango z łyżką soku z cytryny.

19 komentarzy:

  1. Mniam, całość brzmi świetnie! Ten mus bardzo mi się podoba :3
    Miłego dnia! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. tak jak ja od serka wiejskiego, tak chyba Ty od mleczka kokosowego jesteś uzależniona:D ale jakie to smaczne uzależnienie<3

    OdpowiedzUsuń
  3. kupilam wczoraj mleczko kokosowe, takze musze je w koncu wyprobowac;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedy ja ostatnio jadłam ryż na mleku... ale teraz by mi poprawił nastórj - zrób mi;)!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam ryż w lodówce. i tu się pojawia pytanie, czy zniknie do jutra czy zostanie... :p

    Mleczko kokosowe, witaj znów! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam wariacje ryżowe:-)
    Jeszcze nigdy nie jadłam mango. Ani mleczka kokosowego!

    OdpowiedzUsuń
  7. jak to musiało cudownie smakować! uwielbiam Twoje śniadania :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale egzotyczne i apetyczne danie.. potrafisz skusić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na zdjęciu wyszedł świetnie to już sobie wyobrażam jak musiał wyglądać i SMAKOWAĆ w rzeczywistości *__*

    OdpowiedzUsuń
  10. A pomyslec, ze jak mialam mleczko kokosowe w domu to nie mialam pomyslu na jego wykorzystanie... ;P w koncu poszlo do ciasta ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. na kokosowym mleczku ostatnio wiele śniadań u ciebie, i kusisz i kusisz ,że w końcu muszę je kupić ;p
    pyszny ryż !!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ryżu na mleczku kokosowym nie smakowałam, ale nie wątpie w jego dobry smak! : )

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam ryż na mleczku kokosowym :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę w końcu kupić mleczko kokosowe.. ale to musi być przepyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo dawno nie jadłam ryżu na mleku. Trzeba by w końcu znowu go zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Przykro mi, że ostatnie tygodnie były dla Ciebie tak ciężkie. Tym bardziej podziwiam niezmiennie doskonałe zdjęcia i śniadania:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kokosy z samego rana to jest coś pysznego:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale pyszne smaki! Podzile się :D

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ