26 kwietnia 2013

237.

Kakaowe orkiszowe gofry* z granatem i surowym kakao

Rano z drżącym sercem wylałam porcję ciasta do gofrownicy. Uff, udało się.
A surowe kakao sprawia, że czekolada mogłaby dla mnie nie istnieć!

GOFRY KAKAOWE
(1 porcja, 3 sztuki)

          75 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej
          ok. 75 ml mleka (nie pamiętam już,
          ile dokładnie go było)
          jajko
          łyżka gorzkiego kakao
          łyżka stopionego masła
          pół łyżeczki sody oczyszczonej
          szczypta soli

Mąkę umieszczam w misce, wbijam jajko, dodaję kakao, masło, sodę i sól i łączę ze sobą wszystkie składniki. Następnie stopniowo dolewam mleka, cały czas mieszając masę. Piekę gofry w dobrze nagrzanej gofrownicy.



*trzy, ale na zdjęciu dwa prezentują się lepiej (;

28 komentarzy:

  1. Kusicie goframi od rana, kusicie :>
    Wyglądają nieziemsko z tym granatem <3

    OdpowiedzUsuń
  2. cudnie z tym granatem, a u mnie czuję zapach dutch baby z Twojego przepisu.. już nie mogę się doczekac ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają idealnie i do tego są mocno kakaowe. Raj:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach ten granat! Wyjątkowo fotogeniczna bestia:)
    Gofrownica działa? Nie atakuje? Nie buntuje się? Nie prycha, nie kicha, nie warczy? To dobrze. Bo lubię Twoje gofrowe zdjęcia śniadaniowe:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają jak dzieło sztuki :P chcę jednego!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Gofry i ten granat - idealne połączenie!

    OdpowiedzUsuń
  7. trzecie gofry z rana. Podzielcie się! <3

    OdpowiedzUsuń
  8. gofry *-* ciagle o nich myśle a jakoś nie umiem się przymierzyć bo mam myśli ,że znowu nie wyjdą ... kusisz <3
    miłego dnia ;*

    OdpowiedzUsuń
  9. wszystko ładnie, pięknie gdyby nie granat, bo go nie znoszę :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem tu, ale chcę do Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja... uwielbiam Twoje zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam takie połączenie, granat + kakao <3

    OdpowiedzUsuń
  13. moje pierwsze gofry nadal przede mną... ohhh, ale się lenię do nich! może poczęstuję się od Ciebie? będzie szybciej :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Zakochałam się! muszę dorwać te dodatki i wziąć gofrownicę w obroty :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Różni się w smaku od zwykłego kakao? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szczerze powiedziawszy - zwykłego, takiego w proszku, nie jadłam do tej pory tak o, chociażby łyżką, więc trudno mi porównać. :D używam go zawsze jako jednego ze składników dania, za to surowe mogę chrupać garściami nawet bez żadnego towarzystwa. smakuje jak baaardzo gorzka czekolada, bo właściwie to trochę taka "czekolada 100% kakao" - to po prostu rozkruszone ziarno kakaowca.

      Usuń
  16. Świetne, podziwiam za niekończące się pomysły na śniadania :)
    Wyszły idealne :3

    OdpowiedzUsuń
  17. No te dwa prezentują się na zdjęciu wybitnie dobrze :D

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ