29 kwietnia 2013

240. tykająca bomba witaminowa

Kakaowy pudding z banana i awokado z orzechami włoskimi i miodem
vegan: miód -> syrop klonowy

Dzisiaj na śniadanie lekko, ale energetycznie, bardzo witaminowo i prawie surowo. Jej, ja chcę więcej!

PUDDING KAKAOWO-BANANOWY Z AWOKADO

          dwa banany
          duże awokado
          15 g kakao
           szczypta soli
          +orzechy włoskie i miód albo inne dowolne dodatki

Mocno dojrzałe owoce obieram, a awokado pozbawiam pestki. Dzielę je na mniejsze części i blenduję z dodatkiem kakao do uzyskania gładkiej konsystencji. Pudding podałam z miodem i orzechami włoskimi, ale myślę, że smakowałby świetnie również z syropem z agawy (wtedy byłoby już stuprocentowo meksykańsko (;), migdałami czy nerkowcami.

PS: Co do wczorajszego śniadania, to chodziło mi raczej o to, że sama owsianka wygląda jak nie przymierzając kupa, ale dziękuję za miłe słowa. Bo nie ma chyba osoby, która nie lubi, kiedy odrobinę połechce się jej ego. (;

40 komentarzy:

  1. No na pewno chce się więcej, bo awokado, banan i kakao to obłędne (obłędnie zdrowe?) połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Awokado, banan, kakao, orzechy...baaardzo zdrowo i pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Banany i awokado. Coś dla mnie. Kradnę do siebie, a co! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. może byś podała źródło przepisu? na jakimś śniadaniowym już to było... nie ładnie tak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie korzystałam z żadnego przepisu, "wymyślałam" go na bieżąco sama, więc nie widzę takiej potrzeby. sama nie spotkałam się z takim śniadaniem na żadnym z blogów, a i nie widzę potrzeby przekopywania całej blogosfery przed dodaniem każdego z przepisów, żeby "przypadkiem nie powtórzył się którykolwiek z jego składników".

      Usuń
    2. a jeżeli już wytykasz mi coś takiego, to może warto byłoby poprzeć to jakimiś argumentami. (;

      Usuń
    3. Od dawna śledzę śniadaniowców i nie przypominam sobie, żebym gdzieś, kiedyś widziała coś podobnego...
      Ciężko u mnie będzie, żeby aż dwa b. dojrzałe banany przetrwały, ale postaram się, bo pudding wygląda bardzo smakowicie. :)

      Usuń
    4. Np. http://hangaroundkitchen.blogspot.com/2013/01/blog-post.html

      Aczkolwiek uważam, że nie ma w tym nic odkrywczego i byłoby nawet trudno dojść do tego kto jako pierwszy zmiksował awokado z bananem i kakao ;).

      Usuń
    5. Co za ludzie... Przecież pudding z awokado jest powszechnie znany, ja przynajmniej robię go bardzo często i nie musiałam trafiać na żadnego śniadaniowca ;)

      Usuń
    6. no dobrze, kochanie, tylko powiedz mi, czy widzisz gdzieś tam jakikolwiek przepis, którym mogłam się rzekomo zainspirować? i czy jedząc na śniadanie owsiankę też powinnam podawać źródło, bo wczoraj na śniadanie zjadła ją ashtray?
      zresztą nie rozumiem w takim razie pierwszego komentarza, skoro i tak w końcu stwierdzasz, że nie ma w tym śniadaniu "nic odkrywczego". (;

      Usuń
    7. Jeju też robiłam ten pudding i widziałam go u wielu osób i co z tego :D Jest popularny, więc nie ma potrzeby podawania źródła, bo każdy może modyfikować przepis na swój sposób. A ten krem uwielbiam, pyszny i pożywny z takich proporcji :)

      Usuń
    8. Odwieczny problem anonimowych czytelników blogosfery, przepisy i ich źródła. I zawsze odwołania do jednego konkretnego bloga jako autora ;)

      Usuń
  5. Cudny ten pudding :) Bardzo mi się tytuł posta podoba! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. wow, ale śniadanie! świetny skład!

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie już nawet nie chciałam nic pisać na temat wczorajszego zdjęcia po przeczytaniu wszystkich komentarzy:D Chyba silę się na oryginalność[w przeciwieństwie do Ciebie najwyraźniej - jak mogłaś zapomnieć o bibliografii załącznikowej do przepisu? Dobrze, że anonimowy patrol nie śpi].
    A śniadanie mniam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudownie wygląda :D
    Co do peelingu, zaskoczyłaś mnie, u mnie na szczęście skóra nie zmieniła koloru ; )

    OdpowiedzUsuń
  9. ble, wyrzucam awokado ;p
    ale wygląda apetycznie !

    OdpowiedzUsuń
  10. Dlaczego tykająca? :))

    Owsianki zazwyczaj wyglądają jak kupa... albo jak coś jeszcze gorszego^^ ale chodzi o to, że niektórzy umieją je ładnie sfotografować, niezależnie od tego, czy są fotografami amatorami czy nie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ej, teraz to i ja bym chciała taki pudding!

    OdpowiedzUsuń
  12. Szczerze to awokado w słodkiej wersji jeszcze nie jadłam :D No ale widzę, że czas to zmienić ;p

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja jak robię sobię takie cudo to traktuje nim wszystkie omlety i kanapki ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja, i jeszcze dodaję do gofrów, owsianek itd ;) Ale w wersji solo wygląda tak kusząco, że muszę wypróbować!

      Usuń
  14. Trzeba zrobić, uwielbiam kremowe śniadania :)

    OdpowiedzUsuń
  15. mniam! muszę w końcu kupić awokado i to zrobic <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie wątpię, ze pycha, ale ja jeszcze polałabym klonowym i było by istne niebo:D

    OdpowiedzUsuń
  17. Haha, rzeczywiście bomba :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Jestem pewna, że smakowało świetnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. nie przepadam za awokado ,ale myślę ,że twoja śniadaniowa wersja z pewnością by mi posmakowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ty chcesz więcej? to jak zrobisz więcej to pamiętaj o mnie i zrób jeszcze dla mnie, bardzo proooszę :)
    A ten pudding podałaś od razu czy wsadziłaś na chwilę do lodówki? Bo puddingi chyba są zazwyczaj lodówkowe? Czy się mylę?

    OdpowiedzUsuń
  21. Dobrze że ta bomba nie wybuchnie, bo dużo sprzątania by było ;)
    Jednak samym pomysłem jestem zachwycona.

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam puddingi! Jak zrobisz takich więcej to się do Ciebie wpraszam;D

    OdpowiedzUsuń
  23. awokado awokado :DD! awokado lover na posterunku :DD

    OdpowiedzUsuń
  24. uwielbiam go, po prostu porcja zdrowia!

    OdpowiedzUsuń
  25. zrób go jeszcze trochę! wproszę się na porcję :-) ... !

    OdpowiedzUsuń
  26. Chciałabym tak czasem wstać, zjeść coś lekkiego i być najedzona. A tak poza tym to ciekawa jestem czy awokado w takiej wersji by mi smakowało, bo póki co to jakoś te moje podejścia do awokado kończyły się klęską i śniadaniem w śmietniku:D

    OdpowiedzUsuń
  27. taka bomba to i wybuchnąć może. Dużymi pokładami energii ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Link exchange is nothing else except it is just placing the other
    person's weblog link on your page at suitable place and other person will also do similar in favor of you.

    Feel free to visit my page: авиарейсы иркутск красноярск

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ