7 maja 2013

248.

Gryczane placki z jabłkami z miodem gryczanym

Dziękuję wszystkim, którzy wczoraj zaoferowali się z gotowością podzielenia ze mną miodkiem! :* Na szczęście mamusia spisała się na medal (chociaż raz) i rano słoiczek upragnionego, gryczanego już na mnie czekał.

PS: TAK, MĄDRA JA, USUNĘŁAM ŚNIADANIE 245. :) MA KTOŚ MOŻE POMYSŁ, JAK JE ODZYSKAĆ?

PLACKI GRYCZANE

          60 g mąki gryczanej
          60 g jogurtu greckiego
          jajko
          pół łyżeczki sody oczyszczonej
          szczypta soli
          +małe jabłko (u mnie było duże i połowę 
          zjadłam solo :D) albo inne dowolne owoce

Mąkę, jogurt, jajko, sodę i sól łączę w misce i mieszam do uzyskania ciasta o jednolitej, gęstej konsystencji. Jabłko kroję w kostkę, skrapiam sokiem z cytryny (można pominać) i dodaję do ciasta, mieszając je jeszcze raz. Smażę placki na średnim ogniu na patelni teflonowej z obu stron.

38 komentarzy:

  1. jaram sie tym zdjęciem <3
    Boskie placki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja, i ja. Mniam :D
      Podzielisz sie ze mna gryczanym miodem?:> Nigdy nie jadlam :/

      Usuń
    2. Uwielbiam takie :D Jak coś leci z góry, jakiś sos, miód czy syrop *.*

      Usuń
    3. pewnie, mam teraz cały słoiczek. :D wpadaj, ash!

      Usuń
    4. To ja wezmę sałatę, po takiej porcji miodu post do końca dnia obowiązuje ;)

      Usuń
    5. obawiam się, że nie tylko dnia, ale i tygodnia!

      Usuń
  2. O widzę że już znowu masz miodzik ;D
    Pysznie to wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. kupujesz mąkę czy robisz sama?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja gryczane robiłam ze zmielonej kaszy, miały taką nietypową konsystencję i aromat. Dora sprawa ;) teraz połowa blogosfery przez Ciebie marzy o pasiece!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a druga połowa o upragnionym liściu sałaty na śniadanie. :DD

      Usuń
  5. Uwielbiam placki z mąki gryczanej, ma taki charakterystyczny posmak :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam placki, a szczególnie z miodem gryczanym! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z jakim innym owocem można zrobić placki z mąki gryczanej, żeby naprawdę dobrze ze sobą współgrały? Jabłka choć kocham, cóż, nie mogę jeść ich codziennie na śniadanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że z bananem smakowałyby równie dobrze. :) nie jadłam jeszcze gryczanych placków w takiej wersji (jeszcze :D), ale w gofrach bananowych zrobionych z tej mąki się zakochałam!

      Usuń
    2. z bananem WSZYSTKO smakuje dobrze :D.

      co do miodu, mam dwa litrowe słoiki rzepakowego, którego już nie zjem, więc następnym razem wiesz do kogoś pisać ;D.

      Usuń
    3. A WIĘC ZROBIĘ JE! Ocknęłam się, że nie mam w domu takiej mąki, więc przez pół godziny mieliłam kaszę w ręcznym młynku, wyrzucałam niebiosom, aniołom i komu tylko mogłam, ale mam pół szklaneczki. :D
      Chyba zostawię na jutrzejsze śniadanie, tylko nasuwa mi się jeszcze pytanie: jeśli do standardu mąka+banan dodam trochę kakao, to czy za bardzo nie przytłumię jej smaku?

      Usuń
    4. tylko pogratulować determinacji. :D no właśnie martwię się, że charakterystyczny aromat mąki gryczanej może przestać być wyczuwalny w plackach z dodatkiem kakao. struktura na pewno pozostanie inna, ale kakao może stłumić gryczany posmak. na pierwszy raz z tą mąką wolałabym osobiście poczuć jej smak w pełni, ale zrobisz, jak będziesz uważać. (;

      Usuń
    5. Zjadłam :) Podobało mi się to, że miały taki głęboki aromat, a nie były kawałkiem pszennego placka bez aromatu. Za twoją radą nie dodałam kakao, ale jak już pojawił się banan, to na stół wyleciało masło orzechowe i jogurt. Nie urosły mi tylko tak bardzo jak twoje, ale chyba zrobiłam za rzadkie ciasto, zresztą efekt dobry jak na mąkę z młynka do pieprzu. :) Bacznie obserwuję, dziękuję za pomysł i nadal będę się inspirować.

      Usuń
  8. miód gryczany jest przepyszny :) jak wykombinowałaś ten skan, robisz sobie takie na zaś wcześniej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, to kopia z google. (;

      Usuń
    2. właśnie gdybym robiła kopie zapasowe wcześniej, nie musiałabym teraz się męczyć z tymi skanami. :D

      Usuń
  9. świetne zdjęcie i świetne placki ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę zrobić takie! Wyglądają cudnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. z miodem - uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mm, świetne te placki :D
    Jeszcze z miodem, ideolo :)

    OdpowiedzUsuń
  13. uwielbiam połączenie jabłek z miodem, pysznie! *_*

    OdpowiedzUsuń
  14. I kolejne cudownie wyglądające śniadanie... :)

    OdpowiedzUsuń
  15. a u Ciebie znów te grubaski :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Placuchy zjadłabym chętnie ale miód gryczany to moja zmora, nie cierpię go :P

    OdpowiedzUsuń
  17. mmm :)
    A tutaj się coś niebiesko zrobiło, fajna zmiana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miałam już dość tego mdłego, kupowatego koloru. (; planuję jeszcze zrobić coś z nagłówkiem, ale to jak znajdę chwilę czasu.

      Usuń
  18. Piękne grubaski. *_*
    Zaciekawiłaś mnie tym miodem gryczanym. Chyba będę musiała postarać się i dorwać go w swoje łapki. ^_^

    OdpowiedzUsuń
  19. Miodu gryczanego nie miałam jeszcze okazji spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  20. miałas kiedys konto na vitalii, prawda?

    OdpowiedzUsuń
  21. fajne to zdjecie, ten miodzio cudnie wygląda ;) pychotka !

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ