26 czerwca 2013

298. najpyszniejsze, najzdrowsze

Cukiniowo-kokosowe gofry z jogurtem bałkańskim i wiórkami kokosowymi

Nie wiem, jak to się dzieje, ale każde kolejne gofry, które robię, są coraz smaczniejsze. Z każdą kolejną ich partią coraz bardziej eksperymentuję i najwyraźniej te eksperymenty wychodzą mi na dobre. Niestety moje gofrownice chyba nie są z nich zbyt zadowolone, bo dzisiaj w moim nowym sprzęcie, którym mogłam cieszyć się może od jakichś dwóch miesięcy, pękł zatrzask. Moja gofrownica nie poleca dzisiejszego śniadania, za to ja jak najbardziej! Miękkie, wilgotne i sycące w środku, z zewnątrz zaś idealnie chrupkie. Naturalnie słodkie, z kokosowym aromatem - chociaż warzywne - dla mnie nie wymagające żadnego dosładzania. Gofry idealne?

GOFRY CUKINIOWE
(3 sztuki)

          pół dużej cukinii (u mnie ok. 180 g)
          60 g mąki pszennej pełnoziarnistej
          60 g jogurtu bałkańskiego
          jajko
          łyżka wiórków kokosowych
          pół łyżeczki sody oczyszczonej
          szczypta soli

Umytą cukinię ścieram na tarce o dużych oczkach, nie odciskam jej (tym razem odcisnęłam, ale i tak dodałam potem do ciasta dwie łyżki wody). Dodaję mąkę, jajko, sodę, sól i wiórki kokosowe i łączę ze sobą wszystkie składniki. Następnie dodaję jogurt bałkański i jeszcze raz dokładnie mieszam ciasto, które powinno mieć konsystencję gęstej śmietany. Smażę gofry w dobrze nagrzanej gofrownicy do zarumienienia, dopóki nie przestaną parować.

44 komentarze:

  1. Nigdy nie mogę wyjść z podziwu, jak czytam składniki Twoich śniadań, ale zawsze mam pewność, że są wspaniałe w smaku, bo bardzo często robię Twoje szalone pomysł u siebie i nigdy się nie zawiodłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. jogurt bałkański pewnie odtłuszczony;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie. :/

      a tak w ogóle, to są takie? :D z greckimi light się spotkałam, ale bałkańskiego jeszcze nie widziałam.

      Usuń
    2. Ile kcal ma pół łyżeczki sody?

      Usuń
    3. dla ułatwienia obliczeń przyjmijmy, że tyle samo, co pół łyżeczki cynamonu.

      Usuń
    4. ja myślę, że za dużo.

      Usuń
    5. A chciałam je zrobić...

      Usuń
  3. Porywam Cię do siebie i będziesz mi serwowała takie pyszne gofry! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobra, dobra, jak tak zachwalasz, to na pewno je zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja tez na pewno wyprobuje ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja lubi przyklejać gofry, zwłaszcza owsiane >.> nie wiem czemu... smaruje ją odrobiną oliwy ale i tak słabo ._. a mam na prawdę dobrą gofrownicę, zainwestowałam troszkę eh...

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja gofrownica mnie nie lubi, robiłam już milion przepisów i wszystkie się sklejały, a babcia zrobiła z niej raz i wyszły ._. najśmieszniejsze jest to, że na mnie krzyczeli, że za mało tłuszczu dawałam, jak tam wlewałam tyle oleju, że bardziej się nie dało - a babcia zrobiła beztłuszczowo i wyszły xD gofry mnie nie lubią :c a ja je bardzo! twoje bym zjadła <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to może zamocz pędzelek w oleju i posmaruj gofrownicę?
      może tak wyjdzie :)

      Usuń
  8. Kolejne do wzpróbowania!:-) a ten jogurt da sie czymś zastąpić? Bo brak na stanie:-P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spokojnie można użyć greckiego (właściwie sama miałam go użyć, ale po jego otwarciu moim oczom ukazała się pleśń ;<), ale nie odtłuszczonego, bo podejrzewam, że wyjdą wtedy zbyt wilgotne. ewentualnie może jakiegoś serka śmietankowego?

      Usuń
    2. dobra poszukam w sklepie :D

      Usuń
  9. Strach się bać, jak smaczne gofry przygotujesz za kilka lat, skoro ewoluujesz w talencie do ich robienia^:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam gofry - szczególnie w tak sposób przygotowane :)

    OdpowiedzUsuń
  11. w takim razie wpraszam się do Ciebie na kolejne gofry! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ojej, ale mi narobiłaś smaka! :) gofrów nie jadłam wieki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cukiniowe? Nie wpadłabym na to :D Dochodzisz do gofrowej perfekcji!

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo ciekawy pomysł na gofry:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak najlepsze to tylko isc i piec :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Znowu tymi goframi denerwujesz! Dlaczego ja nie poprosiłam o gofrownicę na Dzień Dziecka :( Ale imieniny się zbliżają... ^^

    OdpowiedzUsuń
  17. Gofry jadłam wczoraj, ale kobieto robię te cukiniowe, bo brzmią i wyglądają super ! I w dodatku kokosowe :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Ostatnio goferowo u Ciebie :)
    Mam w domu resztkę cukinii, więc chyba z nią podobnie postąpię :P

    OdpowiedzUsuń
  19. o ja.. bajeranckie:) Ech.. że też musiałaś mi takiej ochoty narobić;D

    OdpowiedzUsuń
  20. takie gofry z całą pewnością zdrowe i do tego pyszne ! z kokosem <3

    OdpowiedzUsuń
  21. jeśli chodzi o moje pieczenie gofrów, to do przyrządzenia idealnych jeszcze mi daleko ; )

    OdpowiedzUsuń
  22. Po takiej zachęcie pozostaje tylko spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam wszystko co z cukinią :) Wyglądają bardzo delikatnie. Pysznie podane, ten jogurt i wiórki na pewno pasowały idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. me gusta!
    zaraz będę piekła, będą na kolację :D

    OdpowiedzUsuń
  25. może jesteś gofromistrzem? skoro każde następne są coraz lepsze i lepsze. :D te dzisiejsze to ja chcę u siebie na stole! Cukiniowe gofry, jeju, czego Ty nie wymyślisz jeszcze? :D WYŚLIJ MI je, nie wątpię, że będą i moimi ulubionymi!

    OdpowiedzUsuń
  26. faktycznie gofry samo zdrowie :) koniecznie do spróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  27. Dobra. W końcu to przyznam... Żałuję, że nie mam gofrownicy. -,-
    Świetnie się prezentują. :)

    OdpowiedzUsuń
  28. mi w sandwichu też ostatnio pękł.. :| przymierzam się do kupna gofrownicy :D

    OdpowiedzUsuń
  29. a ja spróbuję zrobić z maślanką tyle, że dam jej mniej:D

    a tak w ogóle to Ty mi tu tak nie szalej! jeszcze tych marchewkowych nie zrobiłam :/

    OdpowiedzUsuń
  30. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  31. Zapisałam cukinię na liście zakupowej.. zobaczymy, może już jutro się u mnie pojawią? ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Własnie się nimi zajadam ;) pychaaa! Jeden z bananowo - chałwowym twarożkiem, a reszta z syryjskimi koftami ;) nie mogłam się zdecydować czy zjeść je na słodko czy na wytrawnie... i tak, i tak pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  33. Wspaniały przepis, dziś wypróbowałam, pychaaaa :)
    qwero

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ