11 września 2013

375.


Połączenie składników, które zna każdy - i nie sposób się nie zgodzić - idealne.

FIGI W CIEŚCIE

     2 duże figi
     60 g mąki pszennej 
     pełnoziarnistej
     40 ml mleka
     jajko
     pół łyżeczki sody 
     oczyszczonej
     szczypta soli
     +ricotta i miód do 
     podania

Do miski wsypuję mąkę, sodę i sól, wbijam jajko i łączę je ze sobą. Rozrzedzam masę mlekiem, by miała konsystencję gęstej śmietany. Figi kroję w plastry. Na rozgrzaną patelnię wykładam po łyżce ciasta, umieszczam w środku plasterek figi i pokrywam go kolejną warstwą masy. Gdy placki lekko się zetną, przewracam je na drugą stronę i smażę pod przykryciem. Podałam z ricottą i miodem.


Figi w pełnoziarnistym cieście z ricottą i miodem

25 komentarzy:

  1. genialne śniadanie. niech no ja tylko dorwę figi (:

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdjęcie kusi by zrobić. :) Zapraszam w moje skromne progi w odwiedziny. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawy pomysł :D
    robisz bardzo fajne zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję - takie słowa naprawdę podbudowują, kiedy nie jestem z nich do końca zadowolona. :D

      Usuń
  4. takie połączenie smaków stanowczo do mnie przemawia!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wczoraj kupiłam figi a teraz mamy porę śniadania więc dziękuję za inspiracje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. no muszę w końcu tych fig spróbować xd

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie próbowałam fig, a co dopiero tak podane.. Muszą być wspaniałe. Jak je dorwę to wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. My nie znalysmy, ale zdecydowanie zrobimy, bo kazde owoce w ciescie to jest to, a figi sa PRZE przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  9. Owoce w cieście są genialne :) Fig jeszcze tak nie robiłam :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Takiego wykorzystania moich ukochanych fig jeszcze nie spotkałam! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niedawno robiłam podobne na obiad! i były pyszne, wiec trzeba to powtórzyć na śniadanie. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę w końcu spróbować fig, bo aż wstyd się przyznać, że jeszcze ich nie jadłam :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Figi z patelni są cudowne: )

    OdpowiedzUsuń
  14. połączenie świetnie dobrane <3

    OdpowiedzUsuń
  15. świetny pomysł na figi, w cieście wszystko tak pysznie smakują ;) ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  16. ostatnio pierwszy raz jadlam figi. TO musi być cos genialnego z tym pysznym owocem :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Już wiem jak wykorzystam figi kupione w Lidlu :-D

    OdpowiedzUsuń
  18. A jeśli nie mogę mąki pszennej? :((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to pewnie innych z dużą zawartością glutenu też nie? żytnia chyba najlepiej będzie pasować w tym wypadku, ale może być praktycznie każda inna.

      Usuń

OBSERWUJĄ