19 września 2013

383.

Kukurydziane placki z płatkami kukurydzianymi z borówkami

Placki w zupełnie nowej odsłonie - kukurydziane, super chrupiące, zaskakujące - takie, jak lubię. Jedne z lepszych ostatnimi czasy w plackowej kategorii i na pewno nie ostatnie z wykorzystaniem tych składników, a przede wszystkim mąki kukurydzianej, która przeżywa ostatnio w mojej kuchni prawdziwy renesans.

CHRUPIĄCE PLACKI KUKURYDZIANE

     60 g mąki kukurydzianej
     15 g płatków 
     kukurydzianych
     (u mnie pełnoziarniste
     bez cukru, ale mogą
     być zwykłe)
     30 ml maślanki
     jajko
     łyżka stopionego masła
     łyżeczka miodu
     pół łyżeczki sody 
     oczyszczonej
     szczypta soli

Mąkę przesiewam do miski (można pominąć tę czynność, ale warto jednak to zrobić), dodaję stopione masło, miód, sodę i sól, wbijam jajko i łączę ze sobą wszystkie składniki. Dolewam maślankę i ponownie mieszam ciasto. Tuż przed smażeniem wsypuję do miski płatki kukurydziane i łączę je z masą. Smażę placki na patelni teflonowej na średnim ogniu.

23 komentarze:

  1. Świetny pomysł z płatkami :) No i borówki <3 Cierpię na ich brak od miesiąca..

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wpadłabym na to żeby płatki kukurydziane wykorzystać do placków. Zaintrygował mnie ten przepis, koniecznie do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Grubaśne są, najbardziej lubię takie placuszki: )

    OdpowiedzUsuń
  4. te placki musiały być genialne! mąkę kukurydzianą bardzo lubię;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze, że pomroziłam borówki...
    Ostatnio piekłam ciasto kukurydziane co prawda nie z mąki, tylko po prostu z kaszy. (; Zresztą bardzo polubiłam się z polentą odkąd spróbowałam jej w wersji schłodzonej, która moim zdaniem jest o niebo lepsza, niż zaraz po ugotowaniu.

    OdpowiedzUsuń
  6. pięknie wyrośnięte, grubaśne placuszki mniam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej. Ja akurat nie w temacie, ale mam pytanie czy nie zechciałabyś przypadkiem napisać parę słów o swoich ulubionych filmach/reżyserach etc.? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hm, może bym zechciała... (; chociaż ten temat został już trochę przemaglowany we wszelkich tagach, ale pomyślę kiedyś o takim wpisie.

      Usuń
  8. patrząc na nie, mam ochotę wbiec do kuchni i usmażyć sobie porcję tych cudnych grubasków :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytasz mi w myślach! Właśnie zastanawiałam się, jakie zrobić proporcje do placków z płatkami kukurydzianymi :)

    OdpowiedzUsuń
  10. u mnie gdzieś w głębi szafki jest ta mąka, czas ją wygrzebać i usmażyć takie placuchy! są świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. wszystko jesz pełnoziarniste i bez cukru ? nawet płatki kukurydziane ?
    nie lubisz klasycznych cornfalakes? <3
    No, w każdym razie zrobiłam przed chwilą te placuszki tylko dodałam zwykłe płatki i drobniutko posiekane fistaszki. Są prze-pyszne tylko dla mnie nie słodkie :<
    No ale polałam jeszcze dodatkowo miodem, podałam z bananem i jem super podwieczorek :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Genialne :D Nawet nie pomyślałabym o dodaniu płatek kukurydzianych do placków :D A skąd żeś wytrzasnęła pełnoziarniste ? :O Nigdy się nie spotkałam z takimi :<

    OdpowiedzUsuń
  13. mają fajny kolor i są cudnie pulchne ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. mam nadmiar mąki kukurydzianej, ale nie mam płatków :( więc czas kupić ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kupuje mąkę i robie ! Koniecznie, bo wygladaja genialnie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Hej;) Kiedyś pisałaś coś o swoim metaboliźmie - można wiedzieć ile teraz kalorii jesz i jak często ćwiczysz?
    Pozdrawiam, Cama

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie mam pojęcia, nie liczę kalorii. ale w ciągu dnia jem bardzo dużo tłuszczu, którego ilość zwiększyłam kosztem węglowodanów. śniadania nijak nie odzwierciedlają tego, co jem w ciągu dnia, bo od jakiegoś czasu lwią część mojego jadłospisu stanowią orzechy i generalnie tłuszcze. a co do ćwiczeń, to ostatnio zrobiłam sobie kilkutygodniowy "urlop", bo czułam lekkie przemęczenie, ale teraz powoli już wracam do dawnej aktywności, tzn. od pół godziny do godziny dowolnej aktywności fizycznej dziennie, w zależności od możliwości czasowych 4-6 razy w tygodniu.

      Usuń
  17. ten placuch wygląda jak kwiatek, bez kitu!:D

    OdpowiedzUsuń
  18. takie placki zawsze spoko :))

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ