3 października 2013

397. wspomnienie lata

Jagodowy pudding z chia z ubitą kremówką
vegan: ubita kremówka -> ubita śmietanka kokosowa

Matko, tak chłodno na zewnątrz, a ja u wszystkich (i tu się nie wyłamię :D) widzę dzisiaj śniadania na zimno!

JAGODOWY PUDDING Z CHIA

          200 g jagód
          150 ml wody
          50 g nasion chia
          łyżka cukru trzcinowego
          szczypta soli

          60 ml śmietany 30%
          łyżeczka trzcinowego cukru pudru

Jagody wsypuję do rondelka (użyłam mrożonych) i podgrzewam dopóki się nie rozmrożą i puszczą sok. Dolewam wodę, dodaję cukier i sól i podgrzewam, by wszystko zaczęło się gotować. Następnie dosypuję chia i dokładnie mieszam. Zdejmuję rondelek z ognia i przykrywam pokrywką. Odstawiam pudding do zgęstnienia, dopóki nasionka nie napęcznieją. Ja przygotowałam pudding wieczorem, a rano podałam z kremówką ubitą z łyżeczką cukru pudru.

16 komentarzy:

  1. nie kupowałam jeszcze tych nasion, ale tak patrzę na twoje śniadanie i od razu zapisuję na listę rzeczy do spróbowania! jagodowo <3 mam z zamrażalce trochę jagódek :)
    miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie owsianka na ciepło - BUNT. A jedzcie sobie zimne śniadania-ja umywam łapki od waszych przeziębień!

    I również wspominam lato wcinając syrop truskawkowy <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również umywam ręce od takich cudawianek, żeby zaczynać jesienny dzień zimnym śniadaniem, o biedny żołądek..!

      Ale ubitą kremówką mnie kupiłaś <3

      Usuń
  3. pudding jagodowy.. <3
    Oj tam, słońce wychodzi może źle nie będzie z temp :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę kupić w końcu nasiona chia. Jak już je zdobędę to wypróbuję ten pudding :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Heeej! Ja go miałam jutro robić! :****

    Wygląda bajecznie, jak jakiś deser!

    OdpowiedzUsuń
  6. No faktycznie, u mnie też na zimno ;D A taki pudding musi być przepyszny, dodatki świetne!

    OdpowiedzUsuń
  7. czekam na dostawę w moim pobliskim sklepie z ekologiczną żywnością, kupię chia i zrobię podobny pudding :) Wspaniała inspiracja

    OdpowiedzUsuń
  8. Hm, ciekawa jestem tego smaku: )

    OdpowiedzUsuń
  9. No u mnie też śniadanie na zimno, a chodzi za mną micha parującej owsianki :D ! Dobry pomysł na te nasionka, czas wypróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  10. wygląda jak deser rodem z jakiejś kawiarni :D zazdroszczę jagód!

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak pięknie wygląda!
    Jesteś genialna.

    OdpowiedzUsuń
  12. wygląda jak jakiś deser w restauracji :D
    Przyjęłabym taki z chęcią ^^

    OdpowiedzUsuń
  13. jagoooody... tyle wystarczy, by wiedzieć, że mam na niego ogromną ochotę!

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ