21 października 2013

415.

Kukurydziane kokosowe pancakes z ubitym mleczkiem kokosowym i malinami

       
Melduję, że burak morderca miał wczoraj dla mnie serce. Oby dzisiaj mieli je także nauczyciele w szkole.
A co do placków - to jedne z najdłużej odwlekanych, bo pomysł na nie zrodził się w mojej głowie mniej więcej rok temu i od tamtego czasu do dzisiaj ciągle jeszcze figurowały na szarym końcu mojej listy "to do".


KOKOSOWE PLACKI KUKURYDZIANE
(1 porcja)

    60 g mąki kukurydzianej
    50 ml mleczka kokosowego
     jajko
     łyżka wiórków kokosowych
     pół łyżeczki sody 
     oczyszczonej
     szczypta soli

Mąkę przesiewam do miski (z kukurydzianą zawsze warto to zrobić), wbijam jajko, dodaję wiórki kokosowe, sodę i sól i łączę je ze sobą. Stopniowo dolewam mleczka kokosowego mieszając ciasto łyżką. Smażę placki na patelni teflonowej na średnim ogniu z obu stron.

15 komentarzy:

  1. zazdroszczę świeżych malin :(

    OdpowiedzUsuń
  2. To spodziewaj się teraz komentarzy 'podasz przepisz?":))

    Burak okiełznany! 1:0 dla Ciebie, chociaż skoro wcześniej on wygrał, to chyba jesteście zwyczajnie kwita...
    :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Można wiedzieć jak ubijasz mleczko kokosowe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podłączam się do pytania! Próbowałam rano je ubić, ale nie wyszło... Może to dlatego, że trzymałam je na drzwiach lodówki i nie było dostatecznie schłodzone..

      Usuń
    2. mikserem (i trwa to dosłownie kilka sekund, o niebo krócej niż w wypadku śmietany).moje stoi na półce na drzwiach i nie ma z tym najmniejszego problemu. (; może to też kwestia użytego mleczka - jego tłustości i ewentualnych niepożądanych dodatków? ja używam takiego o zawartości 80% kokosa, całą resztę stanowi woda i nie ma w nim żadnych innych dodatkowych składników. mleczka nie należy też mieszać przed ubijaniem, tylko zebrać z wierzchu całą tę tłustą "śmietankę" - oddzielona woda się już do tego nie nadaje.

      Usuń
    3. Dziękuję bardzo! Moje też jest tłuste- w składzie tylko kokos i woda. Jednak ja przed użyciem potrząsałam nim dłuższą chwilę i śmietanka wymieszała się z wodą i dlatego nie udało się go ubić. Raz jeszcze dziękuję za radę :)

      Usuń
  4. ... to moje początki w kuchni, więc proszę Cię o przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ... to moje początki w kuchni, więc proszę Cię o przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wyglądają tak aksamitnie i delikatnie.. Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo lubię mąkę kukurydzianą, także mam już kolejny twój przepis do wypróbowania na placuszki z jej udziałem :) są super !
    no i oczywiście cieszę się, że burak był dla Ciebie łagodny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. hah, gratuluję wygranej w walce z burakiem :D
    dzisiejsze pankejki również wyglądają bosko :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ooo.. ależ kształtne i przyrumienione! :)
    No i te malinki, zwieńczenie wszystkiego <3

    OdpowiedzUsuń
  10. nie, nauczyciele serca nie mają. zostawiają w domu i w szkole są bezlitośni!
    :*

    OdpowiedzUsuń
  11. proooooszę niech przepisy wrócą.. :( jak ja teraz podołam swoim monotonnym śniadaniom? nie przejmuj się typowo anonimowymi komentarzami, jest takie grono twoich wielbicieli że reszta nie ma szans ani siły przebicia!

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ