20 października 2013

414. burak morderca

 Buraczane kluski z ubitym mleczkiem kokosowym i wiórkami kokosowymi

Po moich ostatnich (sprzed prawie roku) doświadczeniach z burakiem przydadzą się kciuki, by dzisiejsze śniadanie się przyjęło. Oby burak morderca miał dla mnie dzisiaj serce.


BURACZANE KLUSECZKI
(1 porcja)

          puree ze 120 g ugotowanego buraka
          60 g mąki pszennej pełnoziarnistej
          30 g mąki pszennej tortowej*
          łyżeczka cukru trzcinowego
          szczypta soli

Do zblendowanych 120 g ugotowanego buraka dodaję cukier, sól i stopniowo dosypując mąki zagniatam ciasto dłońmi dopóki nie przestanie być klejące, ale pozostanie miękkie. Omączonymi dłońmi na wysypanym mąką blacie formuję z ciasta wałeczki o średnicy ok. 1 cm, który tnę nożem na mniejsze kawałki. Wrzucam kluski na gotującą się, lekko osoloną wodę i gotuję do wypłynięcia na powierzchnię. Podałam z ubitym mleczkiem kokosowym i wiórkami.

*można użyć wyłącznie jasnej albo pełnoziarnistej

19 komentarzy:

  1. wyglądają smacznie, ciekawe jak smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mają genialny kolor :) i do tego z tym mleczkiem i kokosem <3
    bardzo jestem ciekawa smaku i oczywiście, że zrobię ;) jak nie na śniadanie to na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W takim razie nie powinnaś ich jeść! Należało oddać mi! ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. hej oglądałaś Hannibala (serial)? wyglądają tak, jakby to on je podał - najpiękniej ułożone ludzkie narządy haha :D całkiem możliwe, że właśnie w tym momencie komuś je obrzydzam. ale jak dla mnie - super i chętnie bym takie wpałaszowała

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cóż. ja też najpierw o wątróbce surowej pomyślałam, ale to może ze mną coś nie tak

      Usuń
  5. Burak ma krwisty kolor... musi być mordercą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja sie nie zgadzam! On nieumyślnie spowodował ten wypadek sprzed roku,no! Cóż on winien,że ma taki kolor?! Ja bym podejrzewała,że to malina,bo ma kolce! Albo porzeczki,ale buraczek?:(

      Usuń
  6. Burak z kokosem to niebanalne zestawienie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Burak morderca nie ma serca heheheh :>

    OdpowiedzUsuń
  8. może gdyby takie smakołyki podawać w przedszkolach dzieci polubiłyby wątróbkę? :D
    przepis, przepis proszę, bo wygląda nieprzeciętnie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Oby się okazało, że nawet burak ma serce ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. wyglądają pysznie, więc aż tak bardzo złe nie mogą być :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Krwiste kluski, fajny pomysł z burakiem :D I podoba mi się zestawienie z mleczkiem kokosowym - wygląda obłędnie i pewnie w smaku rewelacja !

    OdpowiedzUsuń
  12. podasz przepis? nigdzie nie ma takich ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dołączam się do prośby, podziel się przepisem :)

      Usuń
  13. ooo.. a ja znam tylko sałatkę i surówkę z buraków :(
    Wyglądają jak kopytka :D

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ