26 października 2013

420. TYDZIEŃ Z DYNIĄ II: sernik dyniowy z mascarpone i ricotty

Migdałowy dyniowy sernik z mascarpone i ricotty z tartymi migdałami blanszowanymi

Jak poznać, że Marian wstał późno i był bardzo głodny?
Pojawia się jedno słabe zdjęcie. (;


SERNIK DYNIOWY Z MASCARPONE I RICOTTY
(1 porcja)

          200 g ricotty
          100 g puree z dyni hokkaido
          50 g mascarpone
          25 g mąki ziemniaczanej
          białko jajka
          łyżka cukru trzcinowego
          kilka kropel aromatu migdałowego
          szczypta soli
          +tarte migdały do posypania

Umieszczam w misce wszystkie składniki i miksuję je do uzyskania gładkiej, jednolitej masy. Przekładam ciasto do kokilki i kilkakrotnie uderzam nią o blat. Posypuję wierzch migdałami i wstawiam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piekę przez 40 minut.

19 komentarzy:

  1. No bo już myślałam, że chora jesteś (;

    OdpowiedzUsuń
  2. sernik z ricotty uwielbiam, a z dynią i mascarpone musiał być jeszcze lepszy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochana, będzie przepis na niego? Czy gdzieś niedowidziałam? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. cudowny serniczek! czyli głodny Maria'n pysznie zaspokoił głód :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dyniiowy, na pewno delikatny, bo z mascarpone i ricotty, którą uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. ależ cudnie wygląda. nie wiem gdzie to zdjęcie jest słabe, serio :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Dla mnie to zdjęcie jest świetne i mega apetyczne. :)

      Usuń
    2. właściwie to było słabe do momentu, do którego nie dowiedziałam się dzisiaj, że to autokorekta zdjęć google+ tak okropnie psuje ich jakość od dobrego miesiąca. ugh. :D

      Usuń
  7. mega słoneczne zdjęcie, nie wiem co od niego chcesz!

    OdpowiedzUsuń
  8. słabe zdjęcie? haha, dobre żarty Maria'n :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Słabe zdjęcie? ono jest świetne! pewnie ten sernik też ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Musiał cudownie smakować! Też upiekę jakiś serniczek, bo nabrałam ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  11. hej! :) mogłabym prosic o przepis? :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Słabe? mam ochotę zrobic to natychmiast znaczy ze jest mega-apetyczne :D
    W ogóle jesteś teraz moim niewyczerpanym źródłem dyniowych przepisów, uwielbiam <3

    OdpowiedzUsuń
  13. gdzie to słabe zdjęcie? Które?
    Mega sernik, jak ja mam zazdroszczę tych kokilek! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo żałuję,że nie wstawiasz już przepisów na bloga :(

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ