9 grudnia 2013

464. dwuskładnikowe ciasto

Ciasto kasztanowe z ricottą i kasztanami
vegan: pominąć ricottę

WEEKENDOWY PRZEGLĄD FILMOWY vol. 6 & TYDZIEŃ W RYTMIE PONIEDZIAŁKU vol. 7: David Lynch

Ostatni przegląd filmowy pominęłam, ale właściwie dzisiejszy "odcinek" można podciągnąć pod obie te serie, więc nie ma tego złego. (; Do dzisiejszego wpisu zainspirowała mnie właściwie jedna piosenka, którą męczyłam ostatnio przez kilka dobrych dni.



David Lynch. Nie tylko reżyser, ale i muzyk - moim zdaniem całkiem zacny. Już kiedyś zresztą próbowałam Was zarazić jego "Good Day Today", które właśnie obok duetu z Lykke Li jest moim ulubionym jego utworem. Sama Lykke Li zresztą świetnie wpasowuje się moim zdaniem i swoim głosem, i pewną nostalgią w śpiewaniu w ten wyjątkowy, niemożliwy do podrobienia lynchowski klimat. Jego teledyski również trudno pomylić, bo już na pierwszy rzut oka mają one sporo wspólnego z jego twórczością filmową. Jeżeli natomiast chodzi o tę, to mojego faworyta wśród filmów Lyncha też już znacie, bo o "Głowie do wycierania" wspominałam już tutaj. Pierwszy film Lyncha (no, poza "Dzikością serca" w dzieciństwie, ale to się nie liczy), który świadomie obejrzałam i do tej pory najbardziej ukochany. To właśnie jeden z tych, które boję się obejrzeć drugi raz. O przodowanie wśród ulubionych dzieł tego reżysera może z "Głową do wycierania" zawalczyć tylko "Miasteczko Twin Peaks", czyli serial mojego dzieciństwa. Właściwie po "Twin Peaks" Lynch nie zrobił zbyt wiele rzeczy, które jakoś specjalnie by mnie zainteresowały (bo ogromną fanką ani "Mulholland Drive", ani nawet "Zagubionej autostrady" nie jestem - tak, to ten moment, kiedy możecie mnie w końcu zlinczować - nomen omen). "Inland Empire" nie podołałam - nie dotrwałam do końca pomimo szczerych chęci. Nie da nie zauważyć się, że filmy Lyncha, gdy ten zaczął bardziej skupiać się również na karierze muzyka, straciły coś z dawnej magii, tajemniczości. Z drugiej strony jednak cieszy mnie przynajmniej fakt, że pomimo iż jego twórczość filmowa straciła w ostatnim czasie, to straciła przynajmniej na rzecz świetnej muzyki. Bo muzyka wciąż jeszcze Lynchowi wychodzi.


CIASTO KASZTANOWE
(1 porcja)

          150 ml wody
          100 g mąki kasztanowej
          szczypta soli
          +ode mnie garść pokruszonych kasztanów

Mąkę wsypałam do miski, dodałam sól, dolałam wody i wymieszałam wszystkie składniki. Na koniec dorzuciłam do masy także kasztany. Przelałam ciasto do kokilki wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam przez 25 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni.

17 komentarzy:

  1. Mogłabym prosić o przepis na ciasto, ponieważ mam sporo mąki kasztanowej na zbyciu :) A piosenka genialna! Twórczość pana Lyncha dzięki Twojej serii bedę musiała lepiej poznać, bo intrygujesz niezmiernie.

    OdpowiedzUsuń
  2. z tytułów, o których piszesz, znam tylko "Miasteczko Twin Peaks", co w sumie oznacza, że wypadałoby nadrobić pozostałe braki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zdradzisz, jak zrobiłaś to ciasto? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeden z moich ukochanych reżyserów, choć jako muzyk niekoniecznie. Wolé jefo obrazy niż dźwięki. No, obrazy z dźwiękami

    OdpowiedzUsuń
  5. dwu skłądnikowe to co? mąka kasztanowa i jajko? :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Kasztanów nigdy nie jadłam, ciekawi mnie zarówno smak jak i przepis na to ciacho!

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam tą piosenkę;) z resztą chyba mamy podobny gust;)

    a ciasto musiało być pyszne;) żałuję, że nie mam mąki kasztanowej.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ jestem ciekawa smaku tego ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  9. nigdy w życiu nie jadłam nic kasztanowego, a bardzo chciałabym spróbować. tylko gdzie można kupić kasztany?

    OdpowiedzUsuń
  10. Kasztanowy ? Nigdy w życiu nie jadłam kasztanów , podobno smakują jak marcepan ale tak słyszałam w plotkach (:

    OdpowiedzUsuń
  11. jak ja uwielbiam Lyncha! jednak Twin Peaks odkryłam już dawno po swoim dzieciństwie, bo w te wakacje. pomimo mojego uwielbienia dla Dextera to muszę obiektywnie stwierdzić, że nie wiem, czy zrobiono kiedykolwiek lepszy od Twin Peaks serial

    OdpowiedzUsuń
  12. widzę takie ciacho to od razu mam na nie ochotę, zresztą musiało wyjątkowo ciekawie smakować z tej maki :)
    bardzo podoba mi się piosenka, a jego filmy też chętnie przejrzę jak znajdę czas :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawi mnie smak tego ciasta :P

    OdpowiedzUsuń
  14. No proszę, taki banalny przepis a brzmi jak najwykwintniejsze danie! :D

    OdpowiedzUsuń
  15. zastanawia mnie bardzo smak tego dania-jadłam kasztany, ale tylko prażone w piekarniku, smakowąły trochę jak migdały..
    Ciekawi mnie to, bardzo! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda ciekawie, ciekawa jestem też smaku, bo nie miałam okazji próbować kasztanów..:)

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ