29 grudnia 2013

484.

Pełnoziarniste korzenne naleśniki z kremem pierniczkowym i pomarańczą


Macie za dużo pierniczków? Zróbcie krem pierniczkowy, nie pożałujecie! Do naleśników, do pieczywa, do jedzenia łyżeczką.

KREM PIERNICZKOWY
(1 porcja)

     50 g pierniczków
     60 ml mleka
     10 g masła
     10 g miodu
     pół łyżeczki przyprawy
     korzennej

40 g pierniczków pokruszyłam i zalałam 40 ml zagotowanego mleka (można od razu wlać całe 60 ml, bo krem i tak zgęstnieje). Dodałam masło, miód i przyprawę do piernika i zblendowałam wszystkie składniki na gładką masę. Wstawiłam na noc do lodówki. Rano dolałam dodatkowe 20 ml mleka i wkruszyłam pozostałe 10 g pierniczków (przed dodaniem można je wcześniej podpiec w piekarniku albo uprażyć na patelni, by były bardziej chrupiące).

17 komentarzy:

  1. wczoraj robiłam korzenne naleśniki, ale właśnie brakowało mi jakiegoś intensywniejszego akcentu piernika...a tu proszę - krem pierniczkowy *-* następnym razem :)
    ahhh zjadłoby się znowu naleśnika patrząc na twoje śniadanie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. po czym poznać dobrego fotografa? po dobrych zdjęciach naleśników. chylę czoła!

    OdpowiedzUsuń
  3. właśnie wczoraj robiłam podobny krem pierniczkowy..iiii zniknął jeszcze tego samego dnia.
    idealnie pasuje do korzennych naleśników.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobię koniecznie! Akurat został mi pełen milion pierniczków ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. O! Super pomysł na wykorzystanie pierniczków! ale ja najpierw musiałabym upiec nową partię ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. jak one cudnie wyglądają, aż nie mogę się napatrzeć.. *__*
    i jeszcze kuszą pierniczkowym nadzieniem..

    OdpowiedzUsuń
  7. Zostały mi jakieś cztery pierniczki, ale będę pamiętać o tym kremie przy następnej porcji :)

    OdpowiedzUsuń
  8. krem pierniczkowy ^^ a jak! :D
    Do naleśników-cuuudo ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. 1 porcja?! Trzeba było zrobić do razu więcej, na pewno taki wyrób b y się nie zmarnował ;p

    OdpowiedzUsuń
  10. Taki domowy krem musi być genialny ! Już wyobrażam sobie rozpływający się w naleśnikach <3

    OdpowiedzUsuń
  11. taki domowy krem to na wagę złota :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten krem musi być cudowny; )

    OdpowiedzUsuń
  13. W świątecznym klimacie, uwielbiam goździki - ich aromat, zapach i wygląd

    OdpowiedzUsuń
  14. Taki krem muszę zrobić koniecznie! Twoje naleśniki zawsze przepysznie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeszcze troszkę pierniczków mi zostało, więc pomysł na krem porywam! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. co dodałas aby naleśniki były "korzenne"? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przyprawę do piernika, której po świętach jeszcze sporo mi zostało. :)

      Usuń

OBSERWUJĄ