16 maja 2013

257.

Pełnoziarniste gofry maślankowe z kurczakiem smażonym z jabłkiem, z syropem klonowym i pieprzem

Boże, co za tydzień. Co ja w ogóle robię w Krakowie? W poniedziałek poszłam na jedną lekcję, we wtorek skończyłam wcześniej niż zwykle, wczoraj lekcji w ogóle w mojej szkole nie było, a dzisiaj wracam do domu, bo okazało się, że w piątek mam same zastępstwa. Właściwie to moje lekcje mogłyby wyglądać tak już do samego zakończenia roku szkolnego!

Trochę zdrowsza wersja chicken and waffles, bo bez kurczak jest bez panierki, za to wzbogacony o jabłko. Smażony na maśle, obowiązkowo z syropem klonowym. Spróbowałam tego nietypowego połączenia i nie żałuję! (;


CHICKEN AND WAFFLES

          60 g mąki pszennej pełnoziarnistej
          50 ml maślanki
          jajko
          szczypta sody oczyszczonej
          szczypta soli

          pół piersi z kurczaka
          20 ml maślanki
          jabłko (+sok z cytryny, by nie zciemniało)
          łyżeczka masła klarowanego
          +syrop klonowy i świeżo zmielony 
           pieprz do podania

Pierś z kurczaka kroję w podłużne kawałki, zalewam maślanką i marynuję przez minimum godzinę. Przygotowuję gofry łącząc ze sobą mąkę, maślankę, jajko, sodę i sól. Smażę je w dobrze nagrzanej gofrownicy do zarumienienia i studzę pionowo (najlepiej opierając o coś), by zachowały chrupkość. Jabłko kroję w plasterki i skrapiam sokiem z cytryny. Na patelni rozgrzewam masło i smażę kurczaka z obu stron, aż nabierze złotego koloru. Wrzucam jabłko i podsmażam je z kurczakiem jeszcze przez chwilę, dopóki nie zmięknie. Podaję na gofrach, polane syropem klonowym i doprawione pieprzem.

37 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. nigdy nie jadłem kurczaka;/

      Usuń
    2. Piotej, ubiegłeś mnie... Też chciałam zapytać, czy jadła kiedykolwiek kurczaka. Angeliko, odpowiedz! Wszyscy chcemy wiedzieć.

      Usuń
    3. Jesteście okropni :P

      Nigdy nie jadłam gofrów z kurczakiem :/ Ale wyglądają MNIAM!

      Usuń
    4. a ja jadłam gofry z kurczakiem i to jeszcze takie superaśne, bo nadziane na patyku! byłaś na zakupach?:*

      Usuń
    5. jutro się wybieram z mutti, bo jestem już w domu. :D dotarła już może tapioka?

      Usuń
    6. A ja proszę bez kurczaka:p

      Usuń
    7. Nie wiem, nie jadłam. Od tego się tyje:o

      Usuń
  2. gofry na wytrawnie? trzeba będzie spróbować! :D oczywiście próbować będą rodzice, bo ja mięsa nie jem, ale jak patrzę na te Twoje cudo, to aż chcę zmienić swoje upodobania ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gofry z kurczakiem i jabłkiem, trochę zaskakujące połączenie jak dla mnie, ale tylko trochę. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. gofrów nigdy nie jadłam w takim połączeniu :)
    chyba rodzina by na mnie dziwnie patrzyła, gdybym zaserwowałabym im coś takiego :P jednak "nauczyłam" ich już jeść tak wymyślne dania, że i do tego daliby się przekonać :) choć muszę przyznać, że nawet mi trudno sobie wyobrazić jak to wszystko razem smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie chcę niszczyć Twoich marzeń, ale po maturach się za Was wezmą :D.

    OdpowiedzUsuń
  6. Co ja bym dała za gofrownicę :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Kurczak z jabłkiem, jak ja lubię takie słodkie połączenia! Nawet na śniadanie byłabym skłonna to spałaszować^^

    Tobie się w ogóle ostatnio nie opłaca chodzić do szkoły:p

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam chicken and waffles, jak piszesz, koniecznie na maśle z syropem klonowym. :))

    OdpowiedzUsuń
  9. u mnie w domu kaczka z jabłkiem często gości a ja nie znoszę tego zapachu. same gofry z jabłkiem za to oczywiście :D

    OdpowiedzUsuń
  10. jeeeeeeeeeeeezusiczku muszę kupić w końcu tę gofrownicę xd

    OdpowiedzUsuń
  11. wieki nie jadłam gofrów :) miło by było takie z bitą śmietaną :)

    OdpowiedzUsuń
  12. wyszły Ci bardzo smakowite gofry:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Moja gofrownica, zakurzona, schowana w głębi szafki kuchennej aż krzyczy by ją natychmiast wyciągnąć!Gofry z kurczakiem? Koniecznie do wypróbowania!

    Zapraszam do mnie: http://atqabreakfast.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawe śniadanie :)
    Dzisiaj też miały być u mnie gofry :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Kocham gofry, kocham kurczaka, kocham jabłka.
    Kocham gofry z kurczakiem, kocham kurczaka z jabłkiem.
    Czas pokochać gofry z jabłkiem i kurczakiem! :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Na wytrawnie nie jadłam, ale w takiej wersji gofry bardzo chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek jadła gofry na wytrawnie. A, że bardzo lubię takie ciekawe połączenia smaków, myślę, że by mi zasmakowały. Wyglądają naprawdę niezwykle apetycznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wyglądają ciekawie :D Zrobiłabym ale z moją gofrownicą to nigdy nie wiadomo. Raz upiecze mi dobrze gofry, a raz nie. A ja nienawidzę czyścić gofrownicy z resztek źle upieczonego ciasta. Musiały być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  19. tyle razy widziałam gofry na wytrawnie, ale nie chce mi się nigdy ruszyć tyłka :D

    OdpowiedzUsuń
  20. lubię gofry, ale na takie bym sie nie zdecydowała :D

    OdpowiedzUsuń
  21. kurcze a mi nigdy gofry nie wychodzą , u ciebie takie idealne !! jeszcze do tego tak smacznie podane ,chętnie bym zjadła z kurczakiem i jabłkiem ;) syrop klonowy tez uwielbiam ,akurat mi się skończy i muszę kupić nowy, jakiego ty używasz ?

    OdpowiedzUsuń
  22. Połączenia składników w potrawach chyba nigdy nie przestanie mnie zaskakiwać ; )

    OdpowiedzUsuń
  23. Kurczak z owocami komponuje się znakomicie. Muszę wypróbować tę kompozycję w wersji z goframi :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Gofry w moi jadłospisie to w ogóle występują raz na jakiś czas, a takie z kurczakiem..nigdy. Wyglądają pysznie. Nie lubię Cię bo narobiłaś mi ochoty :(

    OdpowiedzUsuń
  25. też tak zaraz będe miała w szkole, ale naszczęście wyjeżdżam już 14 czerwca :)
    no no, bardzo nietypowe połączenie! o ile czasem mogę zjeść kurczaka z jabłkami, to jednak na taką wersję chyba jeszcze za wcześnie :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Hej :) Z powodu problemów technicznych musiałam przenieść bloga kolejny raz...Mam nadzieję, że dołączysz do obserwatorów! :) Pozdrawiam! :) Adres bloga: breakfastofdreams.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. O fajny pomysł gofry i kurczak! Nie wpadłabym :)

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ