27 maja 2013

268.

Pełnoziarniste placki na soku z granatów z granatem i serkiem wiejskim

Kiedy robiłam ostatnio owsiankę na soku, jakaś dobra duszyczka - już nie pamiętam kto - poleciła mi zrobienie placków z jego użyciem. A że miałam w zamrażarce jeszcze pół butelki soku z granatów (tak to bywa, kiedy zapomnę opróżnić lodówki przed wyjazdem z domu), tak właśnie powstało dzisiejsze śniadanie. Wyszły wspaniałe. O smaku i kolorze piernika. Jak to możliwe? Magia.
A wczoraj w godzinach późnonocnych w przypływie inspiracji postanowiłam zmienić nagłówek na blogu. Póki co to dopiero wersja "demo", bo było już naprawdę późno, ale kiedy już się na coś uprę, to muszę to zrobić. Właściwie to muszę go zrobić jeszcze raz, od nowa i w końcu porządnie, ale co sądzicie o samym pomyśle? W miejsce największego kółka chcę dać jakieś inne zdjęcie, a odsyłacz do strony głównej przesunąć na mniejsze, pierwsze od lewej. Chcę też zmienić kolor tych szarych teł na trochę jaśniejszy odcień.

Edit: tła już jaśniejsze, zdjęcie póki co takie. Jak znajdę większą motywację, to może coś jeszcze "doszlifuję". (;


PANCAKES NA SOKU

          60 g mąki pszennej pełnoziarnistej
          30 ml soku z granatów
          jajko
          pół łyżeczki sody oczyszczonej
          szczypta soli
         +garść pestek granatu do ciasta

Mąkę, jajko, sodę i sól umieszczam w misce, łączę je ze sobą, a następnie dolewam sok i mieszam do uzyskania ciasta o gęstej i gładkiej konsystencji. Na koniec dodaję sporą garść pestek granatu i jeszcze raz dokładnie wszystko ze sobą mieszam. Smażę z obu stron na średnim ogniu na patelni teflonowej.


Pytania od nestle.

1. Czy masz jakieś marzenie, którego nie da się zrealizować w prawdziwym życiu?
Urodzić się kimś innym.

2. Czy czujesz się dobrze w swojej skórze?
Tak, akceptuję siebie w pełni. A wszystkie "znamiona" czasu przypominają mi tylko o moim doświadczeniu.

3. 3 rzeczy, które zabrałabyś ze sobą na bezludną wyspę?
Odpowiadałam już chyba nie raz na to pytanie.

4. Jeśli sport, to samemu czy z kimś?
Zdecydowanie samemu. Strasznie nie lubię i nie potrafię dostosowywać się do czyjegoś tempa, poza tym aktywność fizyczna to dla mnie najlepszy sposób również na odpoczynek psychiczny i chwila dla siebie, własnych przemyśleń.

5. Czy dla Ciebie życie bez muzyki jest możliwe?
Kiedyś wydawało mi się nie być możliwe, ale teraz wiem, że najpiękniejszą muzyką czasem potrafi być niczym nienaruszona cisza.

6. Dlaczego blog o gotowaniu?
Bo Piotrek!

7. Szalona rzecz, którą chciałabyś powtórzyć?
Jestem nudna, nie robię szalonych rzeczy. Albo po prostu nie uważam ich za takie. :D

8. Inne zainteresowania, prócz gotowania?
Film. Dużo filmów.

9. Własne łóżko czy obozowy śpiwór?
Bez znaczenia, byleby tylko móc wsadzić coś miękkiego między kolana, żeby się o siebie nie obijały.

10. Piosenka na dziś?
Nie mam pojęcia, skąd mi się to wzięło:



11. Ulubiona niezdrowa przekąska?
Najbardziej niezdrowa to chyba masło orzechowe. :D

52 komentarze:

  1. Jakie pyszne grubasy ;)
    A nagłówek bardzo mi się podoba, tylko czekać aż inni "wpadną" na ten sam pomysł, tak o przypadkiem :P

    OdpowiedzUsuń
  2. można prosić o przepis? mam ten sok :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekamy na zmiany ;)
    Swietne grubaski;) Musze w koncu sprobowac granatu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale nowa wersja naglowka bardzo mi se podoba ;)

      Usuń
  4. Mi się ten nagłówek już podoba.! :> Jest niby taki minimalistyczny, ale bardzo pasuje.!
    Cudowne placki. :>

    OdpowiedzUsuń
  5. nagłówek jak najbardziej na plus :)
    takie placki lubię najbardziej - kilka, a porządnych :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Porcupine jest genialne, nie dziwię się, że ich wybrałaś :)
    A śniadanie cudo ! Kocham granaty i z serkiem wiejskim posmakuje wybooornie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Lubię to :) Wyobraź sobie, że ja kurczę też nie :/ ^^

      Usuń
    2. Japierdole, jak można być takim debilem. Nie ogarniam...

      Usuń
    3. najwidoczniej można;)

      Usuń
    4. Dajcie spokój dziewczynie, zrobiła już z siebie takie pośmiewisko, że chyba bardziej nie można się ośmieszyć...

      Usuń
    5. jeśli masz coś do mojej osoby to napisz po prostu do mnie i się podpisz ;) chętnie wysłucham Twojej krytyki ;)

      Usuń
    6. A co Ci to da, że się podpiszę? Nie czuje potrzeby wdawać się w zbędna dyskusję z kimś na Twoim poziomie. Wszyscy maja takie samo zdanie, także rdzę, skończ tą farsę.

      Usuń
    7. nie no Angelika po prostu chce być fejmem, ahhahaah.

      Usuń
  8. Granata lubię bardzo, podobno dobry na zakwasy ;P

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow świetny pomysł. Koniecznie będę musiał wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. na soku z granatów to musi być fajne:) spróbuję przy najbliższej okazji...hmm ciekawe czy mogę jeść granaty:)
    co do przekąsek - mam to samo z masłem orzechowym:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nagłówek fajny, rób z nim co uważasz, ja i tak tu będe włazić^^

    Kolor piernika, a ja zaczynam tęsknić do jesieni:)

    OdpowiedzUsuń
  12. pyszne śniadanie :)

    a nagłówek extra - super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale grubaśne! Z granatem uwielbiam, na soku jeszcze nie próbowałam :)
    Nagłówek jest świetny, jak Ty to zrobiłaś? :D Szkoda, że nie mam takich zdolności :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakie puchacze *.* Mistrzostwo :)
    Mnie też się bardzo podoba nagłówek ! ^^

    OdpowiedzUsuń
  15. fantastyczne placuchy :) dużo filmów koniecznie, masz może konto na filmwebie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam, mam, ale rzadko tam coś oceniam, jestem strasznym leniem. :D

      Usuń
  16. Chcę. Takie. Placki.
    MNIAM!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  17. najlepsze śniadanie jakie dziś widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. ja jestem uzależniona od serka wiejskiego :)

    OdpowiedzUsuń
  19. dzisiaj zadziwia nie tylko śniadanie.
    nowy wygląd bloga też ; )

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam połączenie serka wiejskiego z granatem! <3

    OdpowiedzUsuń
  21. trochę http://porannie.blogspot.com/ ten nowy layout
    ale i tak twoj blog jeden z lepszych, bardzo lubie tu wchodzic :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. inspiracja nie była w żadnym wypadku zamierzona, zresztą autorka bloga nie ma chyba monopolu na kółka? (;

      Usuń
    2. Jak to nie mam! Maria, mogłaś sobie romby albo równoległoboki wybrać, obrażam się do końca świata!

      Usuń
  22. nie ma to jak obejrzeć dobry film ;)
    fajne placuszki, lubię takie grubaśne ! widzę ,że warto spróbować takie na soku, tobie świetnie się udały ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Od razu jak załączyła się dziś Twoja strona coś mi mignęło w głowie, że zaszły jakieś zmiany. Bardzo mi się podoba nowy nagłówek, lubię takie minimalistyczne szablony. :)
    A placki cudownie wyglądają. Takie ogromne i grubaśne, nie wątpię, że świetnie smakowały. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ci zawsze wychodzą takie grubiutkie <3 pyyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Omomom, granat uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ale grubaski! *.* kocham takie :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Na soku musza być genialne! Muszę koniecznie wypróbować. :)
    Podoba mi się ten nagłówek. Zgadzam się, że ten kolor mógłby być jaśniejszy i to zdjęcie jakieś inne. Może tych muffinek http://poranne-zamotanie.blogspot.com/2013/04/238-anielskie-angielskie.html ? :)

    OdpowiedzUsuń
  28. haha, 'bo Piotrek', haha :D
    ranyy, to musi być takie super, całkowicie, w pełni siebie akceptować!

    OdpowiedzUsuń
  29. Te placki są cudne! :)
    Nagłówek również bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Do czego najczęściej wykorzystujesz masło migdałowe prażone z Promaviki? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hm, najczęściej do wyjadania palcem prosto ze słoiczka. :D

      Usuń
  31. Bardzo podoba mi się nowy nagłówek :)
    A placuszki na soku z granatów (który jest jednym z pyszniejszych owoców tak nawiasem) musiały po prostu byc przepyszne - innej opcji nie ma.

    OdpowiedzUsuń
  32. no nie..placuszki meega, zachwycają wyglądem, a zapewne jeszcze smakiem i zapachem:)

    OdpowiedzUsuń
  33. jesteś obłędnie obłędna i podoba mi się nowy wygląd bloga baaardzo. jest przebardzo profesjonalnie, ja to nawet nie wyobrażam sobie jak to zrobić i ile czasu poświęcić... :c

    OdpowiedzUsuń
  34. genialny nagłówek, ja tam nie mam zdolności ;)

    A o plackach to już nie wspominam ;p

    OdpowiedzUsuń
  35. aż zrobiłam się głodna :D

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ