8 lipca 2013

310.

Owsiane scones z domowym niskosłodzonym dżemem rabarbarowo-truskawkowym
vegan: masło w przepisie -> olej








SCONES OWSIANE
(1 porcja, 2 bułeczki)

          30 g mąki pszennej
          pełnoziarnistej
          25 g płatków owsianych
          25 g mąki owsianej
          15 g masła
          łyżeczka cukru 
          trzcinowego
          pół łyżeczki sody 
          oczyszczonej
          szczypta soli

Płatki owsiane zalewam najpierw niewielką ilością gorącej wody, by lekko napęczniały. Obie mąki, cukier, sodę, sól i pokrojone na mniejsze kawałki masło umieszczam w misce z płatkami i łączę ze sobą dłońmi wszystkie składniki, krótko zagniatając ciasto, dopóki nie będzie gładkie i nieklejące. Dzielę je na pół i formuję dwie bułeczki. Wstawiam do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i piekę przez 15 minut do zarumienienia.



KRYZYSOWY DŻEM RABARBAROWO-TRUSKAWKOWY
(4 małe słoiczki, 200 ml każdy)

          500 g truskawek
          250 g rabarbaru
          50 g cukru trzcinowego
          szczypta soli

Umyte i odszypułkowane truskawki (500 g to ich waga już po) umieszczam w garnku, dodaję umyty i pokrojony na mniejsze kawałki rabarbar, zasypuję cukrem i dosalam odrobinę do smaku. Odstawiam je na co najmniej godzinę, by lekko puściły sok. Po upływie tego czasu zaczynam podgrzewać owoce i gotuję je na średnim ogniu przez 15 minut, dzieląc przy tym truskawki łyżką na mniejsze kawałki i co jakiś czas mieszając. Gdy nadmiar wody odparuje, a dżem zgęstnieje, przekładam go do wyparzonych słoiczków, zakręcam i stawiam do góry dnem, dopóki nie ostygnie. Ostudzone słoiczki z zassanym wieczkiem wstawiam i przechowuję w lodówce.

31 komentarzy:

  1. Można poprosić o przepis na scones?

    OdpowiedzUsuń
  2. Aaaaale wyglądają <3 przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. moja mama namawia mnie zebym takie zrobiła :) chyba wykorzystam przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak zrobiłaś ten dżem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rączkami, rączkami. (; w sumie to było takie desperackie i kryzysowe rozwiązanie, bo sezon na rabarbar się kończył, w lodówce niedługo zaczęłaby mi się psuć wielka siatka truskawek, a na dodatek skończył się cukier trzcinowy. niemniej dżem wyszedł naprawdę wspaniały - dla mnie idealny w smaku, czego potwierdzeniem może być tylko fakt, że do tego śniadania poszedł cały słoiczek. :D zaraz dodam przepis do wpisu.

      Usuń
  5. A czym można zastąpić mąkę owsiana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zmielonymi płatkami owsianymi? :) albo dodać więcej mąki pszennej.

      Usuń
  6. Domowe scones i domowy dżem, idealne śniadanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie bym spróbowała takie scones. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie próbowałam. Wchodząc do Ciebie zawsze ubolewam jakie ja mam mało urozmaicone i ciekawe śniadania :P

    OdpowiedzUsuń
  9. kryzysowy dżem haha :) pyszne śniadanie

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie lubię jedzenia, które ma w sobie owsiankę, ale jednak bym się skusiła, bo wygląda pysznie :D.
    dajanka-a.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cooooooooooo? :D a ja właśnie kocham wszystko, co ma w sobie płatki owsiane <3

      Usuń
  11. tegoroczny dżem?:) robiłam w tym roku pierwszy raz i jestem nim zachwycona ^^ do zimy raczej nie przetrwa

    a tak swoją drogą to :**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taaak, i aż żałuję że tak mało go narobiłam, ale z rabarbarem już chyba za późno. ;< zresztą jest tak dobry, że jeden słoiczek już dzisiaj zjadłam w całości. :D

      Usuń
  12. domowe scones <3 uwielbiaaaam, a z dżemem zapewne wygrywają :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten dżem mnie zachwycił :) Pzepyszne śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  14. musiały być przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam wszystko co owsiane, przepis zapisuję! Robiłam scones raz i chętnie powtórzę, bo są niesamowicie smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mmmm pysznie wyglądają te scones ;)
    Co do rabarbaru - widziałam dzisiaj w Lidlu ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. normalnie najpyszniej na świecie:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Scones! Czas na nie! Dawno nie robiłam, a uwielbiam :) Wczoraj wyczarowałam dżemo-mus jagodowo-bananowy i siedzi w lodówce, ciekawe jak długo hihi ;) Trzeba narobić przetworów, póki sezon.

    OdpowiedzUsuń
  19. pyszności takie śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
  20. mogę przyjść jutro na takie śniadanie? :D
    wieki zabieram się za te scones... chyba czas zakasać rękawy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, jutro serwuję już coś innego, ale możesz wpadać, bo słoiczki mam dwa! :D

      Usuń
  21. Ten dżem mnie kusi. Tyle, że u mnie truskawek już brak.. tylko rabarbar pozostał ;p.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jakaś mała wymiana, żebyśmy obie były zadowolone? :D

      Usuń
  22. mmm uwielbiam sconsy, owsiane zdrowe i pyszne !! i ten dżem *-*

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ