19 sierpnia 2013

352. śmierć nudnym kanapkom!

Kukurydziane muffiny z parmezanem i kukurydzą, sałatka z rukoli, roszponki i ogórka

Co pierwsze przychodzi Wam na myśl, kiedy macie ochotę na śniadanie na wytrawnie? Kanapki? Nuda. Spróbujcie muffinów na słono! Kukurydziane muffinki z parmezanem - choć z założenia wytrawne, dzięki młodej kukurydzy, specyficznemu smakowi mąki i dodatkowi mleka wyraźnie odznacza się w nich nuta słodyczy. Przełamana wyrazistym smakiem sera, dzięki któremu muffiny nie wymagają już dodatku innego tłuszczu.

KUKURYDZIANE MUFFINKI
(1 porcja, 4 sztuki)


     60 g mąki kukurydzianej
     60 ml mleka
     jajko
     kawałek parmezanu (ok. 30 g)
     dwie garście ziaren świeżej,
     ugotowanej kukurydzy
     (ok. 60 g, ewentualnie
     można użyć puszkowanej)
     pół łyżeczki sody oczyszczonej
     szczypta soli
     +opcjonalnie pieprz 
     lub inne przyprawy

Piekarnik nastawiam na 200 stopni. W misce umieszczam mąkę, sodę i sól, wbijam jajko i łączę ze sobą wszystkie składniki; następnie rozcieńczam ciasto mlekiem. Dodaję kukurydzę i starty na tarce o średnich oczkach parmezan i ponownie mieszam wszystkie składniki. Przekładam masę do silikonowych foremek i wstawiam do nagrzanego piekarnika. Piekę muffinki przez 15 minut, po wyjęciu z piekarnika wyciągam je również z foremek. Podałam z sałatką z rukoli, roszponki i zielonego ogórka.

32 komentarze:

  1. Ostatnio "chodzą" za mną właśnie takie muffiny wytrawne, na śniadanie, zamiast kanapek :) Super pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam placki kukurydziane, więc coś czuję, że to musiało być przepyszne, robię!

    OdpowiedzUsuń
  3. Takich jeszcze nie jadlam, ale najwyzszy czas by sie za nie wziac ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. miałam je robić już miliooon razy! :D Ale zawsze coś..
    Twoje wyglądają geeenialnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. muffiny na wytrawnie - tyle razy chciałam spróbować! a u Ciebie tak pysznie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  6. wytrawne muffiny, fajny pomysł :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Muffiny wytrawne to jest to :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Sama nazwa ciągnie do Siebie ;) !

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja bym była w siódmym niebie, gdybyś czasami dodawała tutaj swoje propozycje obiadowe! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja tam lubię nudne kanapki ;P Ale takimi muffinami w życiu bym nie pogardziła ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. mam tą mąkę tylko za parmezanem nie przepadam. jednak muffiny ślicznie się prezentują i na pewno też smakują ;D fajna alternatywa poza kanapkami, nawet do szkoły warto zabrać ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wytrawne muffiny na śniadanie są świetne. Jednak mnie zawsze bardziej ciągnie do tych słodkich śniadań i tak muffiny zostają na później i na później. Trzeba się za nie w końcu zabrać!

    OdpowiedzUsuń
  13. Twoje przepisy są naprawdę super, zawsze mam ochotę je zrobić.
    Ostatnio pytałam Cię o ten szablon... Poradziłam sobie, bo znalazłam fajny poradnik. Zrobiłam "mapowanie" obrazu. Możesz go już zobaczyć na moim blogu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ostatnio zrobiłam wytrawne muffiny z mąki pszennej razowej i się zakochałam! Chyba smakują mi nawet bardziej niż te na słodko :) Teraz czas na muffiny kukurydziane :)
    P.S. Uwielbiam Twojego bloga, jak dla mnie najlepszy ze "śniadaniowców" :) !

    OdpowiedzUsuń
  15. Muffinki dobra rzecz, ale moje kanapki nigdy nie są nudne! I śmiem zaryzykować stwierdzenie, że nigdy nie wyglądają tak samo:p

    OdpowiedzUsuń
  16. Kanapki nie muszą być nudne, ale wiadomo takie muffinki rzecz ciekawsza :D
    Chodzą za mną wytrawne i chodzą, muszę się kiedyś wreszcie wziąć i je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic dodać nic ująć - zgadzam się :) Kanapki nie muszą być nudne :) Muffiny niczego sobie :)

      Usuń
  17. Ale ja lubię kanapki :( weź ich nie zabijaj,proszę ! xD

    OdpowiedzUsuń
  18. a ja lubię kanapki i dla mnie nigdy nie są nudne ;p
    Ale na takie muffiny mogę wpaść z chęcią, bo w życiu nie miałam w domu parmezanu (;

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajny przepis, super podane :)

    OdpowiedzUsuń
  20. O właśnie, wytrawne muffiny to coś, co planuję od dłuższego czasu. Zrobię z pewnością :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zrobili z Ciebie hejtera kanapek:D

    OdpowiedzUsuń
  22. fajny pomysł. Ja robiłam babeczki z amarantusa z cukinią i mozarellą. Do zobaczenia u mnie (trzeba kliknąć w nicka, aby dostać się na mój kanal):P

    OdpowiedzUsuń
  23. Też nie przepadam za zwykłymi kanapkami, takie muffinki to fajna, ciekawa i na pewno pyszna alternatywa :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Całkiem fajny design:) Pozdrawiam serdecznie

    Feel free to surf to my blog post ... polecane strony

    OdpowiedzUsuń
  25. Serdeczne pozdrowienia dla tworcow!!!

    Also visit my blog post: marketing internetowy

    OdpowiedzUsuń
  26. Gratuluje dobrze wykonanej i ciekawej strony!
    Pozdrowienia dla autorów oraz wszystkich odwiedzających.


    My web blog ... bezplatny seokatalog

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo podoba mi się strona ;) sporo informacji i
    estetycznie przedstawione. Pozdrawiam

    Feel free to surf to my page ... darmowy seo katalog

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ