24 września 2013

388. zgrany duet

Pełnoziarniste dyniowo-jabłkowe pancakes z masłem i miodem kremowym

DYNIOWO-JABŁKOWE PANCAKES

          małe jabłko (ok. 120 g)
          kawałek dyni (ok. 60 g)
          60 g mąki pszennej pełnoziarnistej
          20 ml maślanki
          jajko
          łyżka stopionego masła
          pół łyżeczki sody oczyszczonej
          szczypta soli

Dynię i jabłko ścieram do miski na tarce o grubych oczkach. Dodaję masło, mąkę, sodę i sól, wbijam jajko i łączę ze sobą wszystkie składniki, by ciasto nie miało grudek. Rozrzedzam je maślanką (jej ilość jest zależna od jabłka, jakiego się używa - moje było dość soczyste, stąd nie użyłam jej dużo) i ponownie mieszam. Smażę placki na patelni teflonowej na średnim ogniu z obu stron. Podałam z topiącym się masłem i miodem kremowym.

18 komentarzy:

  1. taaak, to połączenie wyśmienite ;)
    pyszne te placuchy, taką górkę zjadłabym z chęcią ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekłam ciasto dyniowo- jabłkowe i zdecydowanie potwierdzam. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. o jejku, jaka urocza górka :D i do tego pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaka pysznosc ! I maselko z miodem.. *-*

    OdpowiedzUsuń
  5. robiłam dyniowo-jabłkowe, to naprawdę zgrany duet, no i to masło do tria :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jabłko i dynia, w takim połączeniu widziałam już sporo dżemów, więc i placuszki też muszą być! w twoim wykonaniu jak zawsze pyszne! z miodem <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie mi się przypomniało, że dwa lata temu robiłam taki dżem:D
      z masłem <3

      Usuń
    2. tzn. dżem był bez masła, druga linijka tyczy się placków:P

      Usuń
  7. Jestem na nie bardzo chętna! <3 *-*

    OdpowiedzUsuń
  8. jest tyle sposobów na dynię w roli głównej, że aż nie wiadomo za co się zabrać ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Duet idealny :D A przez te dodatki zachciało mi się ciepłego mleka z dużą ilością miodu i masła <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Jutro kupuję dynię, nie ma bata! Świetnie wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam jabłkowe pancakes , są cudowne !

    OdpowiedzUsuń
  12. hej myślisz że smak/konsystencja placków nie ucierpią, jeśli przygotuję ciasto wieczorem, a smażyć będę nazajutrz? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nieee, tylko sodę dodałabym tuż przed smażeniem. :)

      Usuń
    2. Dzięki wielkie :)
      Magda

      Usuń

OBSERWUJĄ