11 października 2013

405. TYDZIEŃ Z DYNIĄ: scramble dyniowe

Dyniowe scramble owsiane smażone na oleju z orzechów włoskich z orzechami włoskimi, jogurtem greckim i miodem
vegan: jogurt grecki -> podać z ubitą śmietanką kokosową lub pominąć, miód -> syrop klonowy

      Tak, zdaję sobie sprawę z tego, że smażenie na tym oleju to zbrodnia, ale szczerze powiedziawszy - mam to gdzieś. Dla takiego smaku mogę żyć krócej! A przy okazji to dyniowe scramble to jedno z najbardziej sytych śniadań, jakie do tej pory jadłam.

SCRAMBLE DYNIOWE

     duży kawałek dyni
     (ok. 200 g)
     140 ml wody
     70 g płatków owsianych
     garść orzechów włoskich
     szczypta soli
     +olej do smażenia

Obraną dynię pokroiłam w kostkę i podgotowałam na parze, by lekko zmiękła. Płatki zalałam wieczorem wrzątkiem, osoliłam i odstawiłam do napęcznienia. Gdy wchłonęły całą wodę, dodałam do nich dynię, którą wcześniej rozgniotłam widelcem. Tak przygotowaną bazę przykryłam pokrywką i odstawiłam na noc. Rano prażę orzechy włoskie na suchej patelni i odkładam je na bok. Rozgrzewam na patelni olej, a następnie przekładam na niego masę. Smażę scramble energicznie mieszając, by równomiernie przysmażyło się ze wszystkich stron i uformowało w bardziej zbite grudki. Pod koniec smażenia dorzucam na patelnię orzechy włoskie i łączę je ze scramble. Podałam z jogurtem greckim i miodem.

20 komentarzy:

  1. Jakie owoce polecasz zamiast dyni do takiego scramble?
    Dziękuję za odpowiedź,
    pozdrawiam,
    Magda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeżeli chcesz uzyskać podobną konsystencję, to najbardziej nada się chyba banan. :) innych owoców użyłabym raczej jako osobny dodatek do "bazowego" scramble przygotowanego według tego przepisu:

      http://poranne-zamotanie.blogspot.com/2013/06/292-owsiana-jajecznica-prawie-bez-jajek.html

      Usuń
  2. To masz mały żołądek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a mi się wydaje właśnie że duży O__o porcja wygląda na sporą

      Usuń
    2. najlepiej od razu sekcję zwłok Marii to się dowiemy!

      Usuń
    3. Anonim jak zwykle wygrał życie komentarzem xd

      Usuń
    4. ja nie licytuję, nie mam czym - jestem spłukana xd

      Usuń
  3. Aj tam zbrodnia ! Dla takiego czegoś ? Niee :P

    OdpowiedzUsuń
  4. dum dum! mam osatnią dynie, wiem co będzie jutro na śniadanie (;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jakie śniadanie?! nie masz śniadaniowca, nie jesz śniadań. :(

      Usuń
  5. a ja nie mam już dyni, a Ty tutaj tak kusisz :(

    OdpowiedzUsuń
  6. a wiesz, że sama chciałam zrobić dziś scramble z dynią ! padło jednak na jabłko, a dynię zostawiłam na inne danie ! tak byśmy się zgrały ;d z pewnością smakowało przepysznie , lubię takie połączenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ooo... jadłam ostatnio 1szy raz scramble, smakowało mi, baardzo :) Ale to dyniowe-ojej.. mniam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne wygląda ;) Od razu mam ochotę lecieć do kuchni takie przygotować ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. w tym wypadku nie dodawac ubitego bialka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, w tym wypadku to dynia robi za "spoiwo", więc białko jest już niepotrzebne. (;

      Usuń
    2. aaa dziekuje za tak szybka odpowiedz! liczylam, ze zdazysz odpisac przed jutrzejszym porankiem. w takim razie scramble jutro na sniadanie! dzieki tobie :-)
      dziekuje i milego dnia jutro!

      Usuń

OBSERWUJĄ