26 stycznia 2014

512.

Drożdżowe muffiny z łososiem i kremem z ricotty i mascarpone

DROŻDŻOWE MUFFINY Z ŁOSOSIEM
(2-3 porcje, 6 muffnów)

          90 g mąki pszennej pełnoziarnistej
          90 g mąki pszennej tortowej
          100 ml mleka (użyłam pełnotłustego 3,8%)
          20 g masła
          10 g cukru trzcinowego
          łyżeczka suszonych drożdży
          pół łyżeczki soli

          nadzienie
          100 g łososia w plastrach
          50 g mascarpone
          50 g ricotty

Obie mąki umieściłam w misce, dodałam masło, cukier, drożdże i sól i stopniowo dolewając mleka zaczęłam zagniatać ciasto dłońmi. Wyjęłam je na blat i wyrabiałam przez ok. 10 minut, by było gładkie i sprężyste. Uformowałam z niego kulę, umieściłam ją w misce i odstawiłam w ciepłe miejsce na godzinę. Po upływie tego czasu ponownie zagniotłam ciasto i rozwałkowałam z niego prostokąt o wymiarach ok. 30x20 cm. Ciasto posmarowałam kremem przygotowanym z wymieszanych ze sobą ricotty i mascarpone, zostawiając dwucentymetrowy margines na jednym z dłuższych boków. Następnie na warstwie z serków równomiernie rozłożyłam łososia. Zawinęłam z ciasta ścisłą roladkę tak, by pozostawiony margines był jej zakończeniem. Ostrym nożem przecięłam ją na 6 równych części. Formę do muffinów wysmarowałam masłem i każdy z kawałków roladki umieściłam w jednym z otworów. Posmarowałam je mlekiem i odstawiłam na kolejną godzinę do ponownego wyrośnięcia. Piekłam w 180 stopniach przez 20 minut, a po upieczeniu wyjęłam muffiny z formy i studziłam na kratce.


          365 dni temu
I w 2013 roku zajadałam się drożdżami. To chyba w nich coś jest, bo i zeszłoroczne, i dzisiejsze śniadanie było wspaniałe.

17 komentarzy:

  1. nigdy nie jadłam muffinów na słono ;P Twoje wyglądają kusząco ;>

    OdpowiedzUsuń
  2. ja uwielbiam drożdże i zawsze przesadzam z ich użyciem , ale są przepyszne ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie no dziewczyno! Podziel się przepisem, błaaagam! Najlepsze śniadanie z tego tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się pomysł na ten tydzień! Chć sama i tak zajadam się nieustannie słodkimi śniadaniami ;x

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ one się prezentują :) !

    OdpowiedzUsuń
  6. na początku myślałam, że to cynamonowe rollsy, a tu proszę - zaskoczenie i to tak pozytywne! nie mogę nie spróbować tych bułeczek, są fantastyczne!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo pomysłowe muffinki! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z dnia na dzień coraz bardziej podobają mi się te wytrawne śniadania ! Proszę o przepis ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. idealne. z łososiem i mascarpone musiały być naprawdę pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  10. mianuję Ciebie i fantasmagorię królowymi śniadań! powinnyście we dwie na jednym tronie zasiadać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię to :D

      Usuń
    2. Ja bym jeszcze tutaj odrzuciła Olę ze śniadaniowych fantazji;)

      Usuń
  11. Teraz mam ewidentnie ochotę na coś drożdżowego :)

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ