27 stycznia 2014

513.

Cukiniowe brownie



CUKINIOWE BROWNIE
(1 porcja)

     180 g cukinii
     60 g mąki pszennej
     pełnoziarnistej
     30 g gorzkiej czekolady
     jajko
     łyżka gorzkiego kakao
     łyżka cukru trzcinowego
     pół łyżeczki sody
     oczyszczonej
     szczypta soli

Cukinię starłam na tarce o grubych oczkach, posoliłam i odstawiłam na chwilę. W misce stopiłam 20 g gorzkiej czekolady, a następnie wsypałam mąkę, kakao, cukier i sodę. Wbiłam jajko i wymieszałam ze sobą wszystkie składniki. Cukinię odcisnęłam i dodałam do pozostałych składników. Dolałam część (mniej więcej połowę) odsączonego z niej płynu do odpowiedniej konsystencji ciasta. Na koniec dorzuciłam grubo posiekane pozostałe 10 g czekolady, przelałam masę do natłuszczonej kokilki i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na 45 minut.


          365 dni temu

15 komentarzy:

  1. Brownie o poranku ... chętnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę spróbować to cukiniowe brownie! : )
    Świetne śniadanie. *.*

    OdpowiedzUsuń
  3. Mogłabyś podać przepis?
    Mało jest w śniadaniowej blogosferze osób, którym przepisom ufam tak jak Twoim. :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. i w tym momencie jestem szczęśliwa, bo właśnie wróciłam z cukinią ze sklepu <3

    OdpowiedzUsuń
  5. jadłam taki sam omlet, ale z piekarnika to cudo musi być jeszcze lepsze! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam owsiankę a'la cukiniowe brownie, więc pewnie taki wypiek tym bardziej by mi posmakował. Niech no tylko cukinia będzie tańsza...

    OdpowiedzUsuń
  7. cukiniowego brownie w formie wypieku nie robiłam o dziwo jeszcze nigdy, choć pancakes i gofry w tym wydaniu mam już za sobą. niech no tylko w moje ręce wpadnie cukinia! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Robiłam z Twojego przepisu awokadowe i było jednym z lepszych ciast, jakie jadłam, więc czekam na przepis z niecierpliwością! :D Jesteś moją mistrzynią jednoporcjowych wypieków. :>

    OdpowiedzUsuń
  9. Cukiniowe ciasta są super, dawno nie robiłam. Ciekawa jestem twojej wersji tego przepisu : )

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie jadłam jeszcze cukiniowego brownie i muszę to nadrobić! Tylko bardzo ładnie proszę o przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cukiniowe brownie!? Porywam :D

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ