3 kwietnia 2013

214.



Będę pewnie jeszcze trochę męczyć mleczkiem kokosowym w najbliższym czasie, bo w lodówce wciąż stoi jego litrowy otwarty karton. A co do batata, to chyba trafiłam na jakiś "wadliwy" egzemplarz, bo miał zupełnie niebatatowy kolor. Czekał już od dłuższego czasu na swoją kolej, więc tak czy inaczej - musiałam go wykorzystać. Jednak przy tych chociażby kluskach dzisiejsze wypadają dość blado, co jednak wcale nie umniejsza im smaku.


GNOCCHI Z BATATÓW

     200 g ugotowanego batata
     50 g mąki pszennej
     pełnoziarnistej
     żółtko jajka
     szczypta soli


Ugotowanego batata miażdżę widelcem i lekko dosalam do smaku. Dodaję żółtko i mąkę i mieszam ciasto łyżką do osiągnięcia jednolitej konsystencji. Zwilżonymi dłońmi formuję kluseczki*, które wrzucam na wrzącą wodę i gotuję do wypłynięcia na powierzchnię.

Pełnoziarniste kluski z batatów z zredukowanym mleczkiem kokosowym, płatkami kokosowymi i miodem
vegan: żółtko w przepisie -> olej, miód -> syrop klonowy


*można to zrobić tradycyjnie - podsypując je mąką, ale moim zdaniem takie wychodzą bardziej kształtne i delikatne w smaku

33 komentarze:

  1. Wygląda nieźle (ale nadal nie mogę zrozumieć, co wy widzicie w mleczku kokosowym, że tak nałogowo je wcinacie :P) Z ciekawości - gdzie dostałaś bataty? Hipermarket jakiś czy bardziej targowisko/warzywniak?

    OdpowiedzUsuń
  2. ale smakowicie wyglądają, i w dodatku są takie elegancko równe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawe, chętnie bym spróbowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. woww zaintrygowalas mnie tym przepisem;D

    OdpowiedzUsuń
  5. mnie mleczkiem kokosowym nie zanudzisz nigdy:D
    chętnie bym spróbowała takich klusków, ale batatów nie widziałam w żadnym sklepie, markecie, no nigdzie:<

    OdpowiedzUsuń
  6. Można poprosić o przepis? Mam dwa zalegające bataty i nie wiem co z nimi zrobić, a te kluski wyglądają smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Litrowe mleczko? No to teraz rozumiem jego obecność, ale nie nudzisz nim, ani trochę!:)

    Nie jadłam nigdy batatów, jestem strasznie ciekawa ich smaku^^

    OdpowiedzUsuń
  8. smaki kokosowe uwielbiam, więc jeśli chodzi o mnie to 'zamęczaj, zamęczaj'! ja dość mieć na pewno nie będę :-)
    ciekawa jestem smaku batata! nigdy nie miałam okazji jeść.

    OdpowiedzUsuń
  9. W życiu nie jadłam batatów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ani ja :D
      I zastanawiam się, co to za "zredukowane" kokosowe mleczko ;)

      Usuń
    2. odpowiedziałam już kilka komentarzy niżej. (;

      Usuń
  10. Jakie urocze, jak medaliony. Nigdy nie jadłam jeszcze batatów i żałuję :(

    OdpowiedzUsuń
  11. ja rowniez nie jadlam nigdy batatow :P

    chetnie bym sprobowala :)

    OdpowiedzUsuń
  12. juz nie raz bataty jadlam, ale nie sadzilam ze mozna je zrobic w postaci klusek pelnoziarnistych! :o

    OdpowiedzUsuń
  13. wkrótce muszę wyruszyć na poszukiwanie batatów. z chęcią zrobię wtedy takie kluski :D

    OdpowiedzUsuń
  14. W życiu nie jadłam batatów, ale interesuje mnie ich smak...:D

    OdpowiedzUsuń
  15. ja tak samo;d ale pycha pewnie ;3

    OdpowiedzUsuń
  16. a ja wciaz poluje na bataty :)

    OdpowiedzUsuń
  17. a co znaczy zredukowane mleko? ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://kucharz.wieszjak.pl/slownik/285376,Redukowanie.html :D

      Usuń
  18. Uwielbiam wszystko, co ma w sobie kokos :)

    OdpowiedzUsuń
  19. I tak wyszły smakowicie! ^^

    OdpowiedzUsuń
  20. wow , te klusie wyglądają cudnie !! pyszne śniadanko ,tym bardziej ,że na tym kokosowym mleczku ;D koniecznie też muszę spróbować bataty ;p

    OdpowiedzUsuń
  21. ale fajny pomysł - swoją drogą, batatów jeszcze nigdy nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. wyglądają jak ciasteczka, idealnie okrągłe. a na razie mnie od batata odwodzi jego cena, jednak skuszę się na niego w końcu :)

    OdpowiedzUsuń
  23. bataty lubię, myślę, że idealnie by pasowały do takich gnocchi ^^

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękne! Ale apetycznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  25. to wszystko brzmi jak obłędny KOSMOS :)

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ