21 kwietnia 2013

232.

Jabłka z sezamowo-owsianą kruszonką

Zauważyłam, że za każdym razem, kiedy przygotowuję crumble, trzymam je coraz krócej w piekarniku, nie mogąc doczekać się, by w końcu go spróbować. A to zdecydowanie jest najlepszym, jakie do tej pory jadłam!

CRUMBLE SEZAMOWO-OWSIANE Z JABŁKAMI

          duże jabłko (albo dwa mniejsze; moje miało ponad 250 g)
          20 g zimnego masła
          20 g mąki owsianej
          10 g mąki sezamowej
          10 g płatków owsianych
          10 g cukru trzcinowego
          łyżka soku z cytryny
          szczypta soli

Piekarnik nastawiam na 200 stopni i w czasie, kiedy się nagrzewa, przecinam jabłko na cztery części, pozbawiam ogryzka i tnę na podłużne, niezbyt cienkie paski. Wrzucam je na patelnię, podlewam odrobiną wody, dodaję sok z cytryny i duszę do zmięknięcia i odparowania płynu, a następnie przekładam je do kokilki. Kruszonkę przygotowuję rozcierając w palcach masło, obie mąki, cukier trzcinowy i szczyptę soli, na koniec - gdy połączą się i utworzą grudki - dodając płatki owsiane i jeszcze odrobinę mieszając wszystkie składniki. Jabłko w kokilce przykrywam szczelną warstwą kruszonki, wstawiam do nagrzanego piekarnika i piekę przez 20 minut.

Dzisiejszym śniadaniem w umiarkowanie wiosennym klimacie przyłączam się duchowo do Magdy, Ashtray, Darii, whiness, Elin i Anpapi, u których z pewnością pojawiły/pojawią się dzisiaj cudowne, kolorowe wariacje na temat wiosennego puddingu z kaszy manny!

38 komentarzy:

  1. Ale smakowicie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uważaj, żeby niedługo nie zjadać surowej kruszonki! (Ciii, nieważne, że ja tak robię...)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Surowa kruszonka jest najlepsza! :)

      Usuń
    2. O matko, a myślałam, że tylko ja mam takie odchyły i lubię na surowo :D

      Marysiu (:P) następnym razem się nie wymigasz od wspólnego śniadania, pamiętaj ;))

      Usuń
  3. ta kruszonka mnie zachwyca! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Można prosić o przepis? :) Genialne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też za każdym razem gdy robię trzymam krócej, ale co zrobić kiedy to takie dobre. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszne śniadanie : ) i też dołączam się z prośbą o przepis

    OdpowiedzUsuń
  7. Drukuję sobie przepis i po prostu MUSZĘ to zrobić :3 tylko... hmm... nie mam ani mąki owsianej ani sezamowej... to się kupuje w normalnym sklepie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja obie kupiłam w sklepie ekologicznym. owsianą można spotkać w większych supermarketach na zdrowej żywności, o sezamową zdecydowanie trudniej. w wypadku owsianej można zastąpić ją zmielonymi płatkami, w przypadku sezamowej nie da raczej się użyć zmielonego sezamu, bo wyjdzie chałwa (mąka jest odtłuszczona). :D w ostateczności można obie mąki zastąpić pszenną i dodać do kruszonki łyżeczkę ziaren sezamu.

      a jeżeli interesuje cię jednak mąka sezamowa, to można ją zamówić także na stronie producenta:
      http://sklep.efavit.pl/category/maki-bezglutenowe

      Usuń
  8. Zdałam sobie sprawę, jak dawno nie jadłam crumble i że bardzo mam na nie ochotę :) Cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam je tylko raz...Być może ten drugi będzie sezamowy? ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. crumble jadłam tylko raz i od razu zawładnęło moje serce :) cudowne! taka szarlotka w zdrowszej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja tam się nie dziwię :D nie wytrzymałabym czekając na takie cudo!

    OdpowiedzUsuń
  12. mmm kruszonka jest ekstra !! pyszny początek niedzieli *-*

    OdpowiedzUsuń
  13. Tak kusisz tymi kruszonkami, a ja nadal nie mogę się zmobilizować aby przetrzymać te pare minut rano o pustym żołądku i je upiec. ;p

    OdpowiedzUsuń
  14. Crumble to mój ulubiony deser. W takiej zdrowej wersji jeszcze bardziej mi się podoba! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ooch, ta mąka sezamowa nadała pwnie cudnego aromatu

    OdpowiedzUsuń
  16. muszę zrobić swoje pierwsze crumble. nie robiłam jeszcze... :(
    takie smaczne!

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam crumble<3 Twoje wygląda cudnie! Już nie mogę doczekać się truskawek, bo w takiej wersji je uwielbiam^^

    OdpowiedzUsuń
  18. Przymierzam się do zrobienia sobie takiego crumble od lata zeszłego roku i do tej pory tego nie zrobiłam. Może Twoje dzisiejsze śniadanie nie do tego nakłoni :-D

    OdpowiedzUsuń
  19. Muszę się w końcu przekonać do tego crumble ! <3

    OdpowiedzUsuń
  20. z sezamem... o ja. to musiało być wspaniałe.

    OdpowiedzUsuń
  21. Sezamowe?
    Musiały być niczym chałwa! Pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  22. mam to samo, rano jestem taka głodna, że każde oczekiwanie na śniadanie z piekarnika często mnie przerasta, ale dla takiego crumble jestem gotowa się poświęcic ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie dziwię się. Ja rano wstaję wygłodowana jak wilk;p

    OdpowiedzUsuń
  24. Mmm ta kruszonka! Cudownie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Mniam! Już mam pomysł na weekendowe śniadanko <3 PS. Dodaję do obserwowanych i zapraszam do mnie ; )

    OdpowiedzUsuń
  26. Pyszne! Nieco zmodyfikowałam, mąkę sezamową i owsianą zastąpiłam pełnoziarnistą, wyszło znakomicie!

    Zapraszam również do siebie http://mw-inspiracje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ