26 września 2013

390. podwójnie egoistycznie

       
Pieczoną owsiankę a'la czekoladowa babeczka Reese's nioolka zna już chyba cała śniadaniowa blogosfera - nawet ci, którzy pewnie nigdy żadnego z produktów tej firmy nie próbowali. Przyszedł więc czas i na mnie i na moją interpretację tego śniadania! Super czekoladowa i w środku, i z zewnątrz, z chrupiącym wierzchem i zaskakującym, orzechowym wnętrzem. A najlepsze w niej było to, że gdy zobaczyłam już dno kokilki... czekała na mnie jeszcze druga! ]:>

PIECZONA OWSIANKA REESE'S

     150 ml gorącej wody

     50 g płatków owsianych
     10 g mąki owsianej
     pół dużego banana
     duża kostka gorzkiej 
     czekolady
     łyżka gorzkiego kakao
            łyżeczka oleju 
     arachidowego
     pół łyżeczki sody 
     oczyszczonej
     szczypta soli
     +solidna łyżka masła 
     orzechowego do nadziania
     i kostka gorzkiej 
     czekolady na polewę*

Płatki owsiane zalałam wieczorem wrzątkiem i odstawiłam na noc. Rano dodaję do płatków mąkę, kakao, olej, sodę, sól i rozgniecionego widelcem banana i łączę ze sobą delikatnie wszystkie składniki. Dorzucam grubo posiekaną czekoladę i ponownie mieszam masę. Następnie przekładam połowę po równo do dwóch kokilek (kokilki (;), w środku umieszczam po kopiatej łyżeczce masła orzechowego i przykrywam je warstwą pozostałych płatków. Wstawiam do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i piekę przez pół godziny. Po upieczeniu i lekkim ostudzeniu owsianki umieszczam na wierzchu posiekaną kostkę gorzkiej czekolady, a gdy zacznie się topić, równomiernie rozsmarowuję ją po powierzchni łyżeczką.


*w sumie do przygotowania całego śniadania użyłam 25 g czekolady, bo tyle właśnie zostało mi w opakowaniu i chciałam ją zużyć do końca



Pieczona czekoladowo-bananowa owsianka nadziana masłem orzechowym z polewą czekoladową

33 komentarze:

  1. to się nazywa czekoladowy poranek! lubię takie smaczne przejawy egoizmu ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jej, wyglądają idealnie...Chciałabym takie zrobić ale nie mam oleju arachidowego. Czy mogłabym zastąpić go jogurtem naturalnym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, ale spokojnie możesz użyć wody.

      Usuń
  3. wooow..pobiłaś nawet mój czekoladowy post! To musi mega słodzić, ale słodzić taaak dobrze, że człowiekowi już nic nie trzeba <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda na super czekoladową, super smaczną, bo jest super ładna i przygotowana przez super śniadaniowca!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny przepis :) koniecznie do wypróbowania

    OdpowiedzUsuń
  6. aż szkoda się dzielić :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Perfekcyjne. Po prostu. <3

    Na pewno zrobię!

    OdpowiedzUsuń
  8. *-* u mnie wciąż czeka w kolejce, ale chyba wezmę się za nią jak najprędzej! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. średnio jak reeses - tam nie ma banana, to tylko pieczona owsianka czekoladowo-bananowa z masłem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a banan przypadkiem nie odgrywa tutaj roli słodzika i roli zmnieniacza konsystencji? połówka banana raczej byłby przełamana kakao i gorzką czekoladą, no ale jak kto woli :)))

      Usuń
    2. no tak, jestem nieudacznikiem, wiem

      Usuń
  10. Dobra dobra, pewnie czekoladę zważyłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam ja ! Choć Twojej wersji z bananem nie próbowałam to chyba bylaby dla mnie lepsza :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Twoją wersję dodaję do przepisów i robię jak najszybciej :)

    OdpowiedzUsuń
  13. biorę w ciemno !!! pyszne odżywcze śniadanie :D

    OdpowiedzUsuń
  14. o wow! jak to zobaczyłam to aż serce zaczęło mi mocniej bić :D jest genialna!! ty to potrafisz wymyślić coś zaskakująco smacznego *-* zrobię na 100% , taka pyszność nie może zostać pominięta.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale tę owsiankę rozsławiła autorka z bloga breakfast of dream więc byś mogła podać do tego bloga też inspirację...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...która inspirowała się nioolek właśnie. (; miałam też podać linki do wszystkich innych blogów, na których ta owsianka pojawiła się wcześniej? do wszystkich blogów, na których kiedykolwiek pojawiła się jakakolwiek pieczona owsianka? ok.

      Usuń
    2. ahahhaha MISTRZ

      Usuń
    3. ok, ale jakby w najbliższym czasie przestały się pojawiać śniadania, to znaczy, że umarłam z wycieńczenia dodając inspiracje :D

      Usuń
  16. Już dawno miałam spróbować tą wersję owsianki, ale zupełnie o niej zapomniałam. Teraz jest kolejna na liście do spróbowania! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. ooo, uwielbiam tą owsiankę, ale teraz skusiłaś mnie tą wersją z bananem :D

    OdpowiedzUsuń
  18. chętnie bym CI jedną zabrała :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mocno czekoladowa = pychota, taka owsianka od rana to skarb! :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Podwójna czekoladowa rozkosz!

    OdpowiedzUsuń
  21. Z okazji zbliżającego się 400 śniadania będzie coś extra :) ? Typu 20 faktów o mnie ze zdjęciami itp?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. będzie coś o moim guście filmowym, skoro już obiecałam. :D

      Usuń

OBSERWUJĄ