3 grudnia 2013

458.

Pełnoziarniste śmietankowe placki z serka wiejskiego z gruszkami w syropie lukrecjowym

ŚMIETANKOWE PLACKI Z SERKA WIEJSKIEGO

          90 g serka wiejskiego
          60 g mąki pszennej pełnoziarnistej
          30 g śmietany 12%
          jajko
          pół łyżeczki sody oczyszczonej
          szczypta soli

          lukrecjowe gruszki
          dwie małe gruszki
          łyżka cukru trzcinowego
          duża szczypta mielonej lukrecji

Do miski wbijam jajko, dodaję mąkę, serek wiejski, sodę i sól i łączę je ze sobą. Dodaję śmietanę i ponownie mieszam masę. Smażę placki na średnim ogniu na patelni teflonowej. Gruszki pokroiłam w plastry i wrzuciłam na dobrze rozgrzaną patelnię. Posypałam je cukrem i dodałam lukrecję. Smażyłam często mieszając, dopóki gruszki nie puściły soku. Odparowałam jego nadmiar i podałam placki z gruszkami i pozostałym syropem.

12 komentarzy:

  1. robiłam tylko raz, a na takie placki to zdecydowanie za mało

    OdpowiedzUsuń
  2. mi z serka wiejskiego jakoś średnio wychodzą :( ale to co tutaj widze wygląda obłędnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. z serka mi nie zawsze wychodzą-nie wiem, o co biega.. a jak wyjdą to pyszne, ta twoja śmietankowa wersja powala ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. a mi zawsze wychodzą, a w dodatku jakoś tak się ten ser ciągnie, jak ten na pizzy :D smażyłam kilka razy na teflonie bez tłuszczu i kilka razy na głębokim tłuszczu, tak jak racuchy, i stwierdzam, że ta druga opcja jest 10 razy smaczniejsza, nawet bez żadnych dodatków ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Syrop lukrecjowy ? Ty zawsze zaskoczysz człowieka ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. wiesz, że nawet z wiejskiego jeszcze nie robiłam. jakoś miałam obawy przed tym, że się rozpadną, a tu widzę, że Ci świetnie wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  7. hm, mi wychodziły, a nie bardzo smakowały jakoś. ale to co na górze placków- cudne skamki!

    OdpowiedzUsuń
  8. te placki są genialne, dobrze, że je w końcu zrobiłaś :D lukrecjowe gruszki mnie zaintrygowały. ;>

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam smak lukrecji, ta gruszka podbiła moje serce ;]

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ