4 grudnia 2013

459. seromak bez maku?

Jednoporcjowy seromak z białym makiem

Wiem, że większość z Was opowiedziała się ostatnio co prawda za starą wersją zdjęć, jakkolwiek są takie poranki (jak dzisiejszy), kiedy innych zrobić się nie da.

JEDNOPORCJOWY SERNIKOMAKOWIEC

          masa makowa
          50 g białego maku
          50 ml mleka
          50 ml wody
          białko jajka
          łyżeczka mąki pszennej
          łyżeczka cukru trzcinowego
          łyżeczka miodu
          szczypta soli

          masa serowa
          150 g twarogu półtłustego
          białko jajka
          łyżeczka mąki pszennej
          łyżeczka cukru trzcinowego
          szczypta soli

Mak zalałam mlekiem i na malutkiej patelni doprowadziłam do wrzenia. Zmniejszyłam ogień i stopniowo dolewając wody gotowałam go do całkowitego wchłonięcia płynu. Następnie zmieliłam mak i dodałam do niego sól, cukier, mąkę i miód. Twaróg umieściłam w misce, dodałam cukier, sól i mąkę i zblendowałam je. Oba białka umieściłam razem w misce i ubiłam ze szczyptą soli na sztywną pianę. Połowę dodałam do masy makowej, a połowę do serowej i delikatnie je wmieszałam. Następnie do foremki wyłożonej papierem do pieczenia przekładałam po łyżce każdej masy, robiąc nieregularne kleksy. Wstawiłam kokilkę do piekarnika nagrzanego do 170 stopni i piekłam przez godzinę. Po wystudzeniu wyjęłam ciasto z formy i pokroiłam.

14 komentarzy:

  1. uwielbiam biały mak-w Rogalach Marcińskich jest idealny :)
    Tak żeby dodać do sera jeszcze nie robiłam, a ładnie się prezentuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajnie to to wygląda, choć smaku białego maku nie znam

    OdpowiedzUsuń
  3. też biały lubię. a) bo jest biały b) bo jest delikatny. no czego chcieć więcej

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam białego maku. Ale chętnie poznam.
    Jesteś za krytyczna do swoich zdjęć. Ale w sumie rozumiem to z własnego doświadczenia.;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja białego maku jeszcze nie próbowałam, ciacho wygląda świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  6. hmmm... wiesz, że czekam na przepis ! ;)
    lubię twoje zdjęcia, każde.

    OdpowiedzUsuń
  7. ale pomysł na ciasto:) chętnie bym spróbowała:)

    OdpowiedzUsuń
  8. To zdjęcie i tak jest cudne <3
    Dasz przepis na to cudo ? :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Białego maku chyba nie miałam okazji próbować, ale taki seromak bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  10. seromak, nazwa powala :D samo ciacho również wygląda świetnie!

    OdpowiedzUsuń

OBSERWUJĄ